Gå til innhold

Vi har kjøpt hus!

Gjest Lykkelig boligkjøper i nedgangst

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkelig boligkjøper i nedgangst
Skrevet

Megleren ringte nettopp og sa at selger hadde akseptert budet vårt på 1.2 millioner for huset som hadde en takst på 2 millioner. Det har ikke ligget så lenge ute heller, men tydelig at selger hadde det travelt. Vi EEEEEEEEEER SÅ GLADE!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ønskedrøm... Håper på å kjøpe hus eller leilighet til sommeren, men kan ikke regne med å låne mer enn 1,2 millioner. Og med det som utgangspunkt er det ikke stort mer enn små toromsleiligheter som er aktuelt. Men med to barn så blir det litt vel trangt om plassen. Jeg ser ingen annen løsning enn å håpe at boligprisene synker dramatisk mye mer, og at jeg kanskje kan være så heldig som TS å få kjøpe til langt under takst.

Gratulerer!

Skrevet
Min ønskedrøm... Håper på å kjøpe hus eller leilighet til sommeren, men kan ikke regne med å låne mer enn 1,2 millioner. Og med det som utgangspunkt er det ikke stort mer enn små toromsleiligheter som er aktuelt. Men med to barn så blir det litt vel trangt om plassen. Jeg ser ingen annen løsning enn å håpe at boligprisene synker dramatisk mye mer, og at jeg kanskje kan være så heldig som TS å få kjøpe til langt under takst.

Gratulerer!

Ååååå..GRATULERER! Akuratt det samme er min drøm, men det tar sin tid...er inne på FINN.no flere ganger daglig..men kuppene har latt vente på seg.

Kjempeglad på TS vegne, og syntes det er kjempegøy med slike solskinnshistorier som gir oss andre et ørlite håp :)

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

To vennepar av oss har gjort kupp de siste to ukene. Det ene paret kjøpte leilighet i Oslo til 20% under takst, det andre paret kjøpte en leilighet ved Hamar til 1.4, der opprinnelig takst var 1.9

Så det er bare å prute!

Skrevet

Jeg merker jeg synes synd i selgerne her. Å gå på en sånn smell kan umulig være godt med mindre du har råd til det. Har selvfølgelig lyst å få en flott bolig og skal kjøpe nå i nærmeste framtid, men det må være surt når du må gå så langt ned i pris:/

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Selvfølgelig er det surt for selger, men man gir da ikke mer enn man må for et hus bare fordi man syns synd på selger ;)

Skrevet
Selvfølgelig er det surt for selger, men man gir da ikke mer enn man må for et hus bare fordi man syns synd på selger ;)

Enig. Dessuten skal jo også selgeren kjøpe seg bolig igjen, og siden han kjøper og selger i samme marked betyr det at også HAN gjør et godt kjøp. Og trolig BEDRE kjøp, for siden han skal kjøpe på et litt senere tidspunkt, så har jo prisene falt enda mer :)

Skrevet

Og det er da virkelig ikke kjøpers feil at selger velger å (evt må) selge på dette tidspunktet.

Så den kommentaren om "synd på selger" syntes jeg var noe malplassert.

Skrevet
Ååååå..GRATULERER! Akuratt det samme er min drøm, men det tar sin tid...er inne på FINN.no flere ganger daglig..men kuppene har latt vente på seg.

Kjempeglad på TS vegne, og syntes det er kjempegøy med slike solskinnshistorier som gir oss andre et ørlite håp :)

Bare så det er sagt, den prisen som ligger ute som prisantydning på finn.no er jo bare veiledende.

Er mange selgere som MÅ selge fordi de har kjøpt nytt. Og disse er ofte villige til å gå en god del ned i pris bare for å slippe å sitte på to boliger lenge.

Skal du gjøre kupp, må du ut og by det du vil betale.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for at dere deltar i gleden vår og gratulerer oss! Nå ble vi enda gladere! :bolledeig::helen:

Jeg har snakket med flere på jobben i dag som enten har solgt eller kjøpt, absolutt alle har kjøpt/solgt fra 100.000 til 600.000 under takst, så det er tydeligvis nye tider!

Skrevet

Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...