Gjest Dings Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jeg er også muslim, men mindre, MYE mindre praktiserende enn ham. Nå har det seg slik at jeg har blitt med en nordmann (første gang han vet om min norske kjæreste. Før var jeg mer forsiktig med ting med tanke på barn, men denne gangen føltes det riktig at jeg ikke skjulte noe, verken for barna eller eksen) Eksen min har ikke sett oss sammen, men han hører barna snakke. Han spoinerer kjæresten min på en måte, for og så kanskje finne ut hvem det er barna hans har å forholde seg til. I tillegg til set, OG NÅ KOMMER DET VERSTE: Han sier til barna at han ikke liker denne mannen som han for øvrig ikke kjenner, at han har en feil hudfarge og basjonalitet og religion ikke minst. Jeg mener da, at han burde henvendte seg til meg i stedet for barna hvis han har noe å si, men jeg har jo heller ikke sagt om mitt nye forhold. Men tingen er at jeg ikke forstår ham i det hele tatt!! Jeg kan ikke engang snakke med ham. Vi havner i en ubehagelig diskusjon om det minste i hverdagen hva med en mere "alvorlig" sak som min hvite ikke-muslimske kjæreste. Dette har forresten skapt en slags avstand mellom meg og min kjæreste. Han er redd for oss, barna mine og jeg. Han mener at jeg må avklare dette med eksen osv, før vi kan slappe av! Og jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Noen som har noen gode råd? På forhånd takk!
Gjest Betty89 Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Harregud! Din ex kommer til norge, og sier at din kjæreste har feil farge?!... Tror han er kommet på feil kontinent Men tips til deg har jeg desverre ikke, vet ikke hva jeg ville gjort
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Det er ikke ditt ansvar eller din skyld at eksen din er rasistisk og uhøflig mot andre, så jeg synes ikke det er rettferdig av din nåværende kjæreste å kreve at du tar opp dette med eksen din. Hvis kjæresten og eksen din har et problem seg i mellom, får de ordne opp i dette selv, som voksne mennesker. Høres ut som en vanskelig situasjon. Du har barn med din eks, etter hva jeg forstår? Du får prøve å snakke barna til fornuft, og oppdra de slik at ikke de også blir rastistiske og trangsynte. Synes ikke denne eksen din høres ut som noen god far, hvis han forsøker å oppdra barna sine til å bli rasister.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Hei, jeg er ikke muslim selv men har mange muslimske venner og par. Jeg forstår hvor vanskelig det er for deg at din eks ikke "tillater" at du lever i fred med din nye kjæreste, fordi han er norsk. Det beste du kan gjøre er å snakke med han. Siden du ikke har sagt noe til eksen din om ditt nye forhold, vet han bare det han hører fra barna deres. Og det er ikke alltid de har det riktige synet på ting. Derfor må du snakke om dette med eksen din, og prøv å komme til enighet om at barna skal holdes utenfor. Dette går først og fremst utover dem. Eksen din virker trangsynt og lukket, så du bør ikke prøve å FORANDRE synet hans. Bare la han leve i sine egne tanker, han er en voksen mann og om han ikke skjønner at han er i Norge og bør la folk leve i fred, så får det være like greit. Bare pass på barna dine!
Gjest ts Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Hei! Takk for svar! Han er av den type man ikke kan snakke med. Foreslo [ prate med ham om barna v[re flere ganger, men han var ikke interesset i [ snakke med meg, sa han. Jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle hva jeg har [ si. kanskje via e post? Og ja, jeg synes ogsaa at det er urettferdig av kj'resten at han krever det. Det er saa frustrerende og trist hele greia!
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Hvorfor ber du ikke bare kjæresten din snakke med eksen din selv? Ingen kan kreve at du snakker med eksen din, så bare hold deg unna han, dersom det er det du ønsker. Dere er voksne mennesker alle tre, og ingen av dere kan bestemme over hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå