Gå til innhold

kjæreste som slår

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet venninne
Skrevet

Jeg har nettopp opplevd at noe grusomt har hendt en av mine beste venninner, og jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal takle det....

Hun har vært med kjæresten sin i ca ett års tid nå og de har bodd sammen siden dag 1 i forholdet (kanskje ikke noe sjakktrekk i utgangspunktet)

Han har bare vært snill og forståelsesfull og aldri lagt en hånd på henne før uten om en gang i fylla hvor han dyttet hun litt hardt så hun falt (men det er sånn man kan si at skjer) Men natt til søndag skjedde noe som gjorde at alt raknet.

De hadde vært en liten tur ute (drukket kun to øl) og så var det en liten hendelse på byen som gjorde at han ville dra hjem før hun. (ingen dramatikk der)

Da hun kom hjem nektet han å åpne døren, men slapp hun inn til slutt... Da hun kom inn på soverommet sa hun en enkel kommentar om at "du låser meg aldri ute igjen"... og da var det gjort... Han angrep hun og slo og sparket og dro hun etter håret inn i stuen og banket hun hardt mot gulvet og det hadde knust noen glass i kampen så prøvde han å presse hodet hennes ned i glasskårene og hun kuttet seg opp på armene og måtte sy... og han dro henne inn på badet for å barbere hodet hennes og rev av henne klærne og kastet hun naken ut på gaten hvor han dunket hodet hennes mot asfalten til en nabo ropte på dem, da dro han hun inn i leiligheten igjen og låste døren... Da hadde naboene ringt politiet og prøvde å ta seg inn i leiligheten, og da gikk det opp for han hva han drev med og ble helt fra seg og venninnen min klarte å ta seg ut gjennom vinduet til alle naboene som prøvde å hjelpe og politiet kom og arresterte han. Nå er han lagt inn på psykriatisk avdeling og venninnen min har flyttet hjem for en periode...

Problemet er at han er syk, han har tydligvis en sykdom, han mente ikke å skade henne, det bare svartnet for han! Og i og med at dette aldri har hendt før, er jeg så innmari redd hun skal tro han blir frisk av behandlingen og ta han tilbake, fordi hun elsker han sånn! Hun klarer ikke å takle sorgen og sjokket på toppen av kjærlighetssorgen hun er redd hun får og hun savner han sånn!

er det noen som har opplevd dette selv, eller noen som har vært pårørende??

Hvordan skal jeg som venninne hjelpe henne annet enn å være der og være støttende??? og kan han bli helt frisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har nettopp opplevd at noe grusomt har hendt en av mine beste venninner, og jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal takle det....

Hun har vært med kjæresten sin i ca ett års tid nå og de har bodd sammen siden dag 1 i forholdet (kanskje ikke noe sjakktrekk i utgangspunktet)

Han har bare vært snill og forståelsesfull og aldri lagt en hånd på henne før uten om en gang i fylla hvor han dyttet hun litt hardt så hun falt (men det er sånn man kan si at skjer) Men natt til søndag skjedde noe som gjorde at alt raknet.

De hadde vært en liten tur ute (drukket kun to øl) og så var det en liten hendelse på byen som gjorde at han ville dra hjem før hun. (ingen dramatikk der)

Da hun kom hjem nektet han å åpne døren, men slapp hun inn til slutt... Da hun kom inn på soverommet sa hun en enkel kommentar om at "du låser meg aldri ute igjen"... og da var det gjort... Han angrep hun og slo og sparket og dro hun etter håret inn i stuen og banket hun hardt mot gulvet og det hadde knust noen glass i kampen så prøvde han å presse hodet hennes ned i glasskårene og hun kuttet seg opp på armene og måtte sy... og han dro henne inn på badet for å barbere hodet hennes og rev av henne klærne og kastet hun naken ut på gaten hvor han dunket hodet hennes mot asfalten til en nabo ropte på dem, da dro han hun inn i leiligheten igjen og låste døren... Da hadde naboene ringt politiet og prøvde å ta seg inn i leiligheten, og da gikk det opp for han hva han drev med og ble helt fra seg og venninnen min klarte å ta seg ut gjennom vinduet til alle naboene som prøvde å hjelpe og politiet kom og arresterte han. Nå er han lagt inn på psykriatisk avdeling og venninnen min har flyttet hjem for en periode...

Problemet er at han er syk, han har tydligvis en sykdom, han mente ikke å skade henne, det bare svartnet for han! Og i og med at dette aldri har hendt før, er jeg så innmari redd hun skal tro han blir frisk av behandlingen og ta han tilbake, fordi hun elsker han sånn! Hun klarer ikke å takle sorgen og sjokket på toppen av kjærlighetssorgen hun er redd hun får og hun savner han sånn!

er det noen som har opplevd dette selv, eller noen som har vært pårørende??

Hvordan skal jeg som venninne hjelpe henne annet enn å være der og være støttende??? og kan han bli helt frisk?

Det eneste jeg kan si er, still opp og ta ansvar for henne dersom du bryr deg. Hun kan ikke se klart pga hun elsker ham, du bør følge med falkeblikk og se selv om du ser endringer i hans oppførsel og lune når han en gang kommer ut derfra. Om det er mulig å bli frisk? Det kan veldig godt hende, han blir kanskje satt på tabletter en periode. Om han tar dem? Opp til ham. Det du kan gjøre er å best mulig passe på din venninne. Utrolig trist historie foresten, jeg kan ikke tenke meg ydmykelsen og smerten ved dette... Håper det går bra med henne!

Gjest Gjest_Erna_*
Skrevet

Det er tusenvis av kvinner som opplever dette hver dag. Det beste for henne er og komme seg vekk. Garanterer dette vil skje igjen!!

Var selv ca 21 år da jeg ble banka av min kjæreste for en "bagatell". Fikk sår i ansiktet og en god del blåmerker på kroppen. Han kasta meg i veggen så jeg slo hodet og svima av. Nå 20 år etterpå sliter jeg fremdeles med smerter i hode og nakke etter denne ene episoden. jeg gjorde det slutt selv om han sa det aldri kom til og skje igjen. Ikke lenge etterpå fant han ny dame, jeg advarte henne og sa at han slår. Hun trodde jeg var sjalu! Ikke lenge etterpå var det noen som traff henne med hoven leppe og sår i ansiktet. De fikk et barn sammen og det endte med at hun måtte flykte med ungen pga vold i heimen.

For meg ble det med den ene gangen med juling men allikavel må jeg slite med smertene i etterkant. Da tenker jeg på de som opplever dette gang på gang hvordan må ikke de ha det. Det beste er og alliere seg med noen og komme seg vekk snarest mulig. Ikke vær naiv og tro du kan "redde" han for det kan du ikke. Før eller siden får han taket på deg og du sitter der som en nikkedukke og livet er helt ødelagt.

Håper venninna de får hjelp for det virker som hun har fått gjennomgå noe skikkelig.

Skrevet

Hei, dette er en kjempevanskeli sitvasjon skal jeg si deg...

men din oppgave vil jo bli å stille opp for veninnen din når hun trenger deg. for jeg tror ikke det er mye du kan gjøre, sånn var det alle fall for meg.

jeg var i et forhold i ca 2.5 år, han var så klart snill som et lam, som jeg da har funnet ut er den typiske typen av mannfolk som slår, snill som et lam, flinke å kjøpe gaver, komplimanger, sånn type man egentli leter etter om du sjønner hva jeg mener. det er liksom for godt til å være sant. så klart, jeg tar ikke alle under en kam her, bare mi erfaring.

så i alle fall, alt sammen gikk kjempeflot mellom oss da. så var vi ute en gang rundt et halvt år etter vi møtte hverandre, så ble han inmari sjalu pga en eks som var til stede å slo i en dør inne på plassen. så kom vi hjem, å hadde nach da, samme sjedde, slo i stykker døren hjemme pga sjalusi. men tenkte ikke noe over d da. syns på en måte d var litt søtt.... ironisk men sant...

så fortsatte vi da å dra på byen da, neste gang ble han også inmari sjalu å da vi skulle hjem slo han til meg i annsikte så jeg falt rett i en stor sten å begynte å blø rimelig mye... jeg dro til veninnen min denne kvellen, for jeg fikk ikke komme hjem... så ble d så klart i orden senere å han var så lei seg for alt, å kjlpte meg gaver, å skrek sine sorrye tårer. jeg trodde han så klart, han skulle jo aldri gjøre det igjenn, sant.... å sånn fortsatte det, nå gikk det over til å slå når han var edru også... å alt ble bare verre å verre egentli. så gikk på tå hele tiden, for ble redd for å si de feile ordene til slutt... men jeg elsket han, å han skulle jeg være sammen med. for da vi hadde det bra sammen, var det ingen plass jeg heller ville være. men da hell..... brøt løs, var jeg ingenting verdt...

jeg har blitt dyttet i trappen, jeg har blitt kastet i veggen, lugget på gulvet mens han slo hodet mitt hart i parketten, osv osv osv... har ikke telling egentlig. samtidig kunne han gjøre det foran kompisene sine utn at det gjorde han noe... siste gang han slo meg var jeg så forslått at jeg måtte innom lege å få noe beroligende å få smertestillende. hadde fått hjernerystelse også. jeg så rett å slett ikke ut... men da ringte jeg veninnen min, å hun kom me en gang. hun masjerte inn å hentet en del klær til meg, slo ned typen min i forbannelse å tok faktisk kattene mine å med seg. men det var da jeg sjønte at jeg ikke kune være dær mer. uansett hvor mye jeg elsket han. jeg vet at ingen ville få meg bort fra han noe før det. men var da flink å sjule ting også, det klassiske med å fortelle at man har falt i trappen osv.

det ble en lang historie her, men tror bare du kan være dær for henne, så klart si hva du mener om saken, men samtidig være forsiktig så hun ikke må velge mellom dere o du sjønner.

håper virkelig hun har insett det da, for ting blir ikke bedre.

forresten, han exen min går på beroligene medesiner nå, å har nettopp fått ny dame. hørt at han allerede har slåt henne. sånne førrandrer seg bare ikke.¨

det kan forresten være lurt å ta veninnen din med på ting, kino, cafe osv, da ser hun ting litt anneledes. man ser at dær er en værden uten typen. d husker jeg hjalp på litt hos meg.

vet ikke om dette hjalp deg noe da, men krysser fingrene for deg.

å veninnen din er kjempeheldig som har noen som bryr seg om henne så mye som du jør=)

Skrevet

Finnes ikke noe å gjøre. Få henne VEKK fra den karen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...