Nanaluanna Skrevet 24. november 2008 #1 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Jeg har hatt nei takk til reklame på postkassen min i lang tid og jeg har sluppet all reklame og boss som følger med. Men nå den siste uken har jeg plutselig fått masse julereklame. Det virker som det er med overlegg for det var sånn i fjor også. Noen andre som opplever at nei takk merkelappen ikke blir respektert i disse førjulstider? Tror jeg ringer inn til posten i morgen og klager... Endret 24. november 2008 av Nanaluanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 24. november 2008 #2 Del Skrevet 24. november 2008 Sannsynligvis er det ikke Posten som har levert reklamen, men avisbudet, reklameselskaper eller utsendte fra butikkene det reklameres for. Har selv jobbet som postbud, og de er STRENGE på at det ikke skal gis reklame til dem som har reservert seg mot det. Det jeg ville gjort i ditt tilfelle er å skrive en lapp på postkassa eller inngangsdøra. Og i tillegg (om du gidder) kontakte butikken som reklamen kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 24. november 2008 #3 Del Skrevet 24. november 2008 Heia,har samme problemet her.Det er ikke posten men Norpost og avisbudet som hiver oppi.Har ringt Norpost så de har sluttet men nå er det avisbudet som hiver i og de kan glemme at det er en opplysning (for det er lov)det er rein rek for Elkjøp og div.Er til å tørne av!!Ring å klag du!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanaluanna Skrevet 24. november 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 24. november 2008 Men postkassen vår er inne i gangen vår og har lås så jeg tror det må være postbudet. Reklameselskapet har vel ikke lås til postkassen vår? Tror jeg får henge en liten lapp til ja. (har allerede tre klistremerker! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 24. november 2008 #5 Del Skrevet 24. november 2008 Men postkassen vår er inne i gangen vår og har lås så jeg tror det må være postbudet. Reklameselskapet har vel ikke lås til postkassen vår? Tror jeg får henge en liten lapp til ja. (har allerede tre klistremerker! ) Hmmm, har dere sånn "sprekk" i den da? Ellers så aner jeg ikke om reklamebudene har nøkkel, men jeg tviler sterkt. Dårlig av postbudet i tilfelle, men det må være et rart postbud som velger å drite i klistremerkene en gang i året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 24. november 2008 #6 Del Skrevet 24. november 2008 ...du får henge opp en slik eller en slik da, vet du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Postens yndling nr1 Skrevet 24. november 2008 #7 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg var reservert mot reklame, men så dro jeg på ferie 14 dager i november uten å få noen til å ta postkassa, regna med at det bare kom noen brev eller noe, og bor ett stykke på bygda.. Den gang IKKE, du. Kom hjem og fant postkassa stappet med reklame, så mye at masse hadde falt ned på bakken, og det hele! Jeg ble så sint at jeg skrev med svart spritusj på den hvite postkassa mi: HIVER DU REKLAME NED I KASSA, HIVER JEG DEN I DEG! Det funka faktisk også, men nå har det stått slik 2 år, tenker på å male den endelig, slik planen egentlig var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #8 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg er glad for å få det. Jeg liker å vite hva som skjer og hvilke nye produkter som finnes. Dessuten er det bare å kaste det om man ikke er interessert. Enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #9 Del Skrevet 27. november 2008 Men postkassen vår er inne i gangen vår og har lås så jeg tror det må være postbudet. Reklameselskapet har vel ikke lås til postkassen vår? Tror jeg får henge en liten lapp til ja. (har allerede tre klistremerker! ) Du har vel en sprekk i så folk kan legge brev oppi selv om kassen er låst? Jeg har også postkassen min i en gang innenfor en låst dør. Men likevel får jeg innimellom ting i postkassen min, som postbudet ikke har lagt der. Flere bedrifter får levert reklame med andre enn posten, og det holder at en av disse klarer å snike seg inn i blokken, så har jeg reklame i kassen min. Det er alltids noen som går inn som er snille og holder døren opp for nestemann, altså the bringer of evil. Vi har både jehovas vitner og helgeavisselgere løs i blokken til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #10 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg er glad for å få det. Jeg liker å vite hva som skjer og hvilke nye produkter som finnes. Dessuten er det bare å kaste det om man ikke er interessert. Enkelt Da kan du la være å ha en neitakk på din kasse. At DU liker å få reklame betyr ikke at alle andre skal måtte få det også. Du kan fint få reklame samtidig som jeg slipper å få det. Jeg må gå 500 meter for å komme til nærmeste papirbossting, og jeg har ikke bil. Mye reklame = mange tunge turer, og svært lite heldig for miljøet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 27. november 2008 #11 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg har også fått mye reklame nå i det siste - selv om jeg har reservert meg. Men det som irriterer meg enda mer er at jeg er "så heldig" å få Aften Aften med jevne mellomrom - da spesielt i ferier hvor jeg har omadressert post og stoppet andre aviser osv. Da er det hyggelig at postkassen flommer over av noe jeg ikke vil ha. Det er en grunn til at jeg ikke abonnerer ... men det er tydeligvis umulig å få noen til å innse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #12 Del Skrevet 27. november 2008 Da kan du la være å ha en neitakk på din kasse. At DU liker å få reklame betyr ikke at alle andre skal måtte få det også. Du kan fint få reklame samtidig som jeg slipper å få det. Jeg må gå 500 meter for å komme til nærmeste papirbossting, og jeg har ikke bil. Mye reklame = mange tunge turer, og svært lite heldig for miljøet. Det er jo bare å brenne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #13 Del Skrevet 27. november 2008 Det er jo bare å brenne det. Ja, jeg kan fyre opp et bål midt på stuegulvet i blokkleiligheten min. Og når man brenner reklamen så løser jo det også miljøproblemet med alle trærne som blir felt, all forurensingen som går med til å lage og distribuere reklamen, og samtidig røyken fra bålet mitt.. eller vent nå litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 27. november 2008 #14 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg sendte epost til Norpost, pga vi har fått reklame på døra, selv om vi har merke på døra. Fikk et løfte tilbake om at han skulle gjøre noe med det. Så da får jeg håpe det virker. Har lest det skulle komme ny lapp også: Nei takk til gratisaviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reveal Skrevet 27. november 2008 #15 Del Skrevet 27. november 2008 For å svare Iingvild: Se denne linken om redaksjonelle produkter; Dagens medier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanaluanna Skrevet 27. november 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 27. november 2008 ...du får henge opp en slik eller en slik da, vet du... Da tror jeg naboene hadde fått seg en god latter også! Jeg er glad for å få det. Jeg liker å vite hva som skjer og hvilke nye produkter som finnes. Dessuten er det bare å kaste det om man ikke er interessert. Enkelt Du har vel en sprekk i så folk kan legge brev oppi selv om kassen er låst? Jeg har også postkassen min i en gang innenfor en låst dør. Men likevel får jeg innimellom ting i postkassen min, som postbudet ikke har lagt der. Flere bedrifter får levert reklame med andre enn posten, og det holder at en av disse klarer å snike seg inn i blokken, så har jeg reklame i kassen min. Det er alltids noen som går inn som er snille og holder døren opp for nestemann, altså the bringer of evil. Vi har både jehovas vitner og helgeavisselgere løs i blokken til tider. Min sprekk er for liten til å putte noe større enn ett postkort inni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. november 2008 #17 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har 4 lapper på mi postkasse, en med "reklame, nei takk" fra posten, en fra kommunen min, en med "nei takk" til den ene gratisavisa her jeg bor, og en med nei takk til den andre. Skulle bare ønske det fantes en som fortalte at jeg heller ikke ville ha menighetsbladet, for det dumper ned i postkassa med ujevne mellomrom, og går strake veien i papirinnsamlingsdunken. Opplever derimot at alle andre respekterer lappene, med mindre det er private som legger ut egne lapper om maling, marked el. Det syns jeg forsåvidt er greit, det er jo gjerne noe som gjelder nærområdet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 30. november 2008 #18 Del Skrevet 30. november 2008 Skulle bare ønske det fantes en som fortalte at jeg heller ikke ville ha menighetsbladet, for det dumper ned i postkassa med ujevne mellomrom, og går strake veien i papirinnsamlingsdunken. Menighetsbladet får jeg også - og da jeg ringte kirken og ba om at de respekterte nei takk merket mitt - mente de at det ikke gjalt dem - alle burde jo glede seg over å få menighetsbladet. Men - når de ikke forstår at vi som er utmeldte ikke ønsker omtale av noen sort i bladet (det være seg ekteskap eller dødsfall) - så kan vi vel heller ikke vente at de skal forstå at vi ikke ønsker bladet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 2. desember 2008 #19 Del Skrevet 2. desember 2008 Menighetsbladet får jeg også - og da jeg ringte kirken og ba om at de respekterte nei takk merket mitt - mente de at det ikke gjalt dem - alle burde jo glede seg over å få menighetsbladet. Men - når de ikke forstår at vi som er utmeldte ikke ønsker omtale av noen sort i bladet (det være seg ekteskap eller dødsfall) - så kan vi vel heller ikke vente at de skal forstå at vi ikke ønsker bladet. Akk, du har nok rett i alt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 2. desember 2008 #20 Del Skrevet 2. desember 2008 Men det som irriterer meg enda mer er at jeg er "så heldig" å få Aften Aften med jevne mellomrom - da spesielt i ferier hvor jeg har omadressert post og stoppet andre aviser osv. du kan reservere deg mot dette på aftenpostens hjemmeside. Da får du hverken gratis Aften eller de daglige reklameinnstikkene i Aftenposten. Etter at jeg gjorde det har alle i etasjen gjort det samme så herlig å slippe all reklamen på dørmatta når jeg kommer hjem, spesielt når jeg har vært ute å reist merk imidertid at det tar opptil 4 uker fra du registrerer deg til registreringen får virkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå