Gå til innhold

Badevest...? Flytevest...? Etc...?

@lfa

Anbefalte innlegg

Badesesongen nærmer seg forhåpentligvis og jeg regner med at junior på snart 4 år kommer til å være en ivrig badeengel i år også.

I den forbindelse lurer jeg på om det kan være lurt å bruke noen flytehjelpemidler?

Slik at det kanskje kan bli enklere å prøve å svømme, for eksempel... (har ikke vært på babybading pga manglende tilbud).

Badering og slike duppeditter man fester rundt armene ser jeg ikke helt poenget med, men finnes det noen geniale vester av noe slag?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nettopp en slags vest i en leketøy reklame vi fikk i posten, Ringo, Brio eller noe i den dur. Det var en vest, lignet på redningsvest bare at den så mye mer behagelig ut, som du blåste opp. Sikkert noe ala armringer. Ellers så synes jeg armringer er ypperlige, jeg da...

Det finnes også badedrakter med isoporinnlegg som du kan ta ut, så mange/få du ønsker, etter hvert som ungen er blitt flinkere å svømme. Disse badedraktene har jeg god erfaring med fra min datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg har sett en slags "flytedrakt" som unger skal kunne bruke når de lærer å svømme (selvsagt aldri uten oppsyn). Tror jeg har sett det på lekebutikkr..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Angående den drakten i linken, vet du om det er kun vest, eller vest sammenfattet med "truse"? (det siste har jeg nemlig sett for ikke så lenge siden, men droppet å kjøpe den i påvente av noe bedre).

Trenger foressten noe som passer for 20 kg og oppover....

Når det gjelder armringer... Mistet vel litt respekt for de etter et mer eller mindre tragikomisk scenario på beachen for noen år siden... :roll:

Dessuten tror jeg poden er for tung for de...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Angående den drakten i linken, vet du om det er kun vest, eller vest sammenfattet med "truse"? (det siste har jeg nemlig sett for ikke så lenge siden, men droppet å kjøpe den i påvente av noe bedre).

Trenger foressten noe som passer for 20 kg og oppover....

Når det gjelder armringer... Mistet vel litt respekt for de etter et mer eller mindre tragikomisk scenario på beachen for noen år siden... :roll:

Dessuten tror jeg poden er for tung for de...?

Det er en badedrakt, ser ut som en vanlig badedrakt, bare at det er 8 isoporsaker rundt drakten, som du kan ta ut etter behov. Den drakten jeg så i leketøysbladet er bare en vest, om jeg har forstått det riktig.

Tror ikke ringer er for tung til en 4 åring, i fjor sommer så jeg mange 6-åringer (ca 20-30 kg) som nesten hadde lært seg å svømme, som brukte armringen som "sikkerhet". Men de passer kanskje best om ungen kan svømme litt, men føler seg litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Har ikke lyst til å iføre poden badedrakt... Uansett hvor flytende den er... :ler:

Men jeg kan stikke innom leketøysbutikker og sjekke der. Takk for tips! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sydenferie i vinter kjøpte vi flytevest av plast til femåringen.

Vi startet med å blåse den full av luft, så tappet vi den litt for hver dag. Etter en uke kunne han svømme uten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...

Synes synd i barn i svømmehallen og på stranden som springer rundt i klumpette vester! Jenta mi på 15 mnd bruker armringer, vi må jo uansett følge med henne hele tiden. Hun har armringene kun fordi hun ikke går skikkelig enda, og siden hun da kan holde på litt der hun ikke når bunnen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...