Gjest Lovly Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Det sies at i et hvert forhold er det alltid en av partene som elsker mer enn den andre? Hvem er du? Elsker du din kjære mer enn han elsker deg, eller omvendt?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Trur jeg for første gang er den som blir elsket høyest. Men,detta er kanskje det sundeste forholdet mitt også,har vart 2,5 år,men så er jeg også lei nå...Hmm...
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Jeg tror nok vi elsker hverandre like høyt. Men det hender at jeg eller han er mer interessert enn den andre til tider.
Kyllingwok Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Jeg elsker nok mest... skulle ønske det var likt men.
Vera Vinge Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 "Det sies"? Hvem sier det? Jeg tror hvertfall ikke på slike regler. Jeg kan heller ikke si at noen elsker mer enn den andre i mitt forhold.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 "Det sies"? Hvem sier det? Jeg tror hvertfall ikke på slike regler. Jeg kan heller ikke si at noen elsker mer enn den andre i mitt forhold. mange sier det, det har bare ikke nådd din viten før nå.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Denne "viten" har aldri jeg hørt om heller. Hvordan måler man kjærlighet da? I sunne forhold mener jeg. (Tar det for gitt at det er åpenbart hvem som elsker mest i forhold som skranter fordi den ene parten er lei og vil vekk). Og hvordan vet man i så fall dette? I sunne, normale forhold pleier det jo å være en form for likevekt.
Gjest LanaLane Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Jeg aner ikke. Vil forresten ikke vite det heller.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Det sies at i et hvert forhold er det alltid en av partene som elsker mer enn den andre? Hvem er du? Elsker du din kjære mer enn han elsker deg, eller omvendt? Vi elsker hverandre like mye, det er jeg helt sikker på. Men hvor mye vi viser kjærligheten til hverandre varierer litt fra dag til dag tror jeg... Det er ikke alle dagene jeg liker han like mye, og det er ikke alle dager jeg er like spiselig heller.
Vera Vinge Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 mange sier det, det har bare ikke nådd din viten før nå. Javel. Hvis mange sier det, må det nok være sant.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 Javel. Hvis mange sier det, må det nok være sant. Ja, ikke sant? "Alle" vet det, så det må være sant Jeg kan iallefall ikke si det om forholdet til mannen min. Derimot tror jeg det går i bølger hvor mye vi har å gi til forholdet, og det tror jeg er naturlig. Da gjelder det for den andre parten å være litt raus.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. november 2008 #13 Skrevet 25. november 2008 Ja, ikke sant? "Alle" vet det, så det må være sant Jeg kan iallefall ikke si det om forholdet til mannen min. Derimot tror jeg det går i bølger hvor mye vi har å gi til forholdet, og det tror jeg er naturlig. Da gjelder det for den andre parten å være litt raus. Jeg tror ikke det alltid er en som elsker mer, men i mange forhold er det gjerne slik at den ene parten er mer selvsikker på seg selv og ikke fullt så avhengig av den andre. Dermed vil nok dette gjerne være den som har kontrollen over forholdet. Jeg kan se dette i mange av mine venners og bekjente forhold. Det er nok også derfor det ofte er mange brudd hvor partene ikke er enige. Den svake parten gjør alt for og holde på den sterke som er mer uavhengig. Det er nå min mening
Vera Vinge Skrevet 25. november 2008 #14 Skrevet 25. november 2008 Jeg tror ikke det alltid er en som elsker mer, men i mange forhold er det gjerne slik at den ene parten er mer selvsikker på seg selv og ikke fullt så avhengig av den andre. Dermed vil nok dette gjerne være den som har kontrollen over forholdet. Jeg kan se dette i mange av mine venners og bekjente forhold. Det er nok også derfor det ofte er mange brudd hvor partene ikke er enige. Den svake parten gjør alt for og holde på den sterke som er mer uavhengig. Det er nå min mening Jeg tror at både det du nevner og det at en elsker mer, kan være tilfelle hos mange. Jeg protesterte bare på at det må være sånn eller at de fleste har det sånn. Jeg tror også at det kan variere hvor sterke følelser man har i perioder, men for meg handler det da ikke om at den ene elsker den andre mye mer i visse enkeltøyeblikk. For meg er nemlig det å elske noen et langtidsprosjekt. Altså, jeg tenker at man kan være mer forelska eller ha sterkere følelser den ene dagen enn den neste, men ut fra min definisjon av elske-begrepet, tenker jeg ikke at man i et seriøst forhold kan si at man elsker hverandre lite en dag og veldig mye uka etter. Hvertfall ikke med mindre det stadig skjer dramatiske ting, som at den andre veksler mellom å være veldig slem og veldig snill. Det er nå min oppfatning av elske-begrepet. Jeg tenker altså at følelser kan være mer eller mindre sterke i perioder, selv om man hele tiden elsker hverandre. I mitt eget forhold, har jeg imidlertid aldri opplevd at den ene har sterkere følelser enn den andre i perioder, men at man varierer sammen. At man påvirkes av den andre. Når vi har det spesielt fint sammen, føler begge dette, og begge får sterkere følelser. Men jeg skjønner jo at dette ikke må være sånn for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå