S_Dreams Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Hei Har en laptop som nå i det siste plutselig har begynt å miste kontakt med strømkabelen, og går over på batteriet i stedet. Må drive å vri på ledningen bak på maskinen for å få kontakt igjen. Den slår seg ofte av fordi jeg oppdager for sent at den har gått over på batteriet. Utrolig irriterende. Kan det fikses? Hvordan er det ellers med batteri til laptop. Det skal jo gå an å bruke en laptop uten strømtilføsel i flere timer. Må man da kjøpe et spesielt batteri? Det batteriet som er i pc'en varer jo ikke så lenge.
Bex Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Det problemet har jeg med min laptop også. Noen ganger må jeg sitte å holde den lille knotten inne i maskina. Veldig kjedelig. Så jeg er vel ikke til så mye hjelp, er bare spent på om TS får svar...
Gjest Lommerusk Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Kamikatze Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Det kan hjelpe å omkalibrere batteriet (bruksanvisning). Slå av alt som bruker unødvendig strøm. Unødvendige programmer som bakgrunnskjører, demp lyset i monitoren, bruk svart skjermsparer når den drives av batteri, ved kortere inaktivitetsintervall. Men til slutt er batteriet så utslitt at det kun er brukbart som en nødreserve på en halvtimes drift. Og nye batterier koster mellom 500 og 800 og sparer deg mye tanngnissel, pr krone delt på antall dager levetid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå