Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått to regninger fra noen som kaller seg "Musikkskolen Holm Productions", uten at jeg har meldt meg på noe som helst. Det følger en gitarleksjon, i tillegg til en regning. På regningen står det verken oppgitt firmaets adresse, telefonnummer, mail etc.

Jeg vil stoppe disse regningene! Men hvordan?? Kan jeg melde i fra til Forbrukerombudet, eller hvor er rett plass å henvende seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har fått to regninger fra noen som kaller seg "Musikkskolen Holm Productions", uten at jeg har meldt meg på noe som helst. Det følger en gitarleksjon, i tillegg til en regning. På regningen står det verken oppgitt firmaets adresse, telefonnummer, mail etc.

Jeg vil stoppe disse regningene! Men hvordan?? Kan jeg melde i fra til Forbrukerombudet, eller hvor er rett plass å henvende seg?

Høres ut som et svindelforsøk. Ved et raskt google-søk får jeg ikke opp noe som heter noe sånt. Dette er en klassisk måte å lure folk til å betale penger. Ikke alle ser gjennom regningene så nøye, andre betaler i for sikkerhets skyld så de skal unngå inkasso, spesielt eldre mennesker er redd for sånt.

Ta kontakt med politiet der du bor.

Skrevet

Jeg fant omsider mailadressen, og leste på nettsidene til NRK (et program som heter FBI) om at flere har blitt "svindlet". Sendte firmaet en aggresiv mail, og de mente noen har bestilt i mitt navn, og skulle slette medlemskapet. Sikkert en unnskyldning de gir til alle, fy så frekt!

Skrevet

Svindlet av samme firma altså. ;) Så alle bør være OBS.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Generelt sett er det et par krav som stilles for at et firma skal ha rett til å fakturere deg:

- Du må ha bestilt varen og de må kunne bevise dette

- Ved bestilling over nett SKAL det følge med et angrefrist skjema.

Krav til faktura:

- Det SKAL fremgå hva firma heter og organisasjonsnummer.

- Dersom regningen er med mva så SKAL det stå MVA etter organisasjonsnummeret.

- Selvsagt skal firmaets navn og adresse fremgå av faktura

Regning på varer du ikke har bestilt der fakturaen mangler dette? Jepp svindelforsøk. Nå hadde jeg tenkt å google men det har flere andre gjort så dette er åpenbart noen som er frekkere enn flatlusen. Vær snill å sende en fax til Forbrukerrådet på ditt hjemsted med faktura slik at de kan bekjempe sånne svin(dlere).

Gjest Konservativ Mann
Skrevet

Det er også verd å merke seg at det ikke er adgang til å benytte seg av inkasso dersom kravet er omtvistet. Man kan heller ikke få betalingsanmerkning for å nekte å betale en regning man mener er urettmessig. Dersom man blir truet med slikt vås er det bare å vise til inkassoloven.

Dersom kravet bestrides må det tas ut forliksklage og man må få dom for kravet. Dommen i forliksrådet kan ankes inn for tingretten.

Skrevet

Takk for svar.

Fikk igjen en mail der de skrev jeg ikke trengte å betale regningene, samt beholde det jeg hadde fått tilsendt. Hadde de hatt alt på sitt rene hadde de krevd penger for dette, men de legger seg helt flate, og det vitner om noe. Svindel.

Skrevet
Takk for svar.

Fikk igjen en mail der de skrev jeg ikke trengte å betale regningene, samt beholde det jeg hadde fått tilsendt. Hadde de hatt alt på sitt rene hadde de krevd penger for dette, men de legger seg helt flate, og det vitner om noe. Svindel.

Jeg håper du går videre med saken, sånn at man kan hindre at andre opplever det samme. Er MANGE som går på sånne svindler dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...