Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare vært medlem her i noen dager, og synes det er kjempekjekt å skrive, spesielt under Samliv og relasjoner. Jeg føler at jeg kan si ting og være litt anonym. Men det hender at jeg tenker at jeg egentlig forteller ganske mye om kjæresten min. For eksempel på tråder om sex, og forteller på en måte "hvordan vi gjør det".

Jeg forteller også om mine ekskjærester (morsomme og triste hendelser), slik som mange av oss her gjør.

For eksempel sliter jeg en del med sjalusi om dagene, og vil gjerne skrive om det her, litt sånn "så sa han sånn og så gjor han sånn", men jeg føler det rett og slett blir så ungdomsskole-aktig.

Hvor synes dere at grensen går før man blir for personlig, eller har det ikke noe å si siden vi egentlig er ganske anonyme og det "bare" er et forum?

Jeg vet at hvis han hadde gått inn på forumet og lest alle mine innlegg ville han ikke blitt kjempefornøyd. Kunne dere ha vist alle deres innlegg til kjæresten deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skriver anonymt og anonymiserer innholdet i tillegg

kjæresten min er (som jeg nettopp skrev i en annen tråd) ganske treg i oppfattelsen, så han ville aldri skjønt at det er han jeg skriver om 8-)

Skrevet
jeg skriver anonymt og anonymiserer innholdet i tillegg

kjæresten min er (som jeg nettopp skrev i en annen tråd) ganske treg i oppfattelsen, så han ville aldri skjønt at det er han jeg skriver om 8-)

for å si det sånn: eksen var et råttent ludder og jeg har ingen betenkeligheter med å skrive om henne. her eller andre steder. hun får ta konsekvensene selv. hennes utroskap med flere menn i flere år kvalifiserer kun til å bli kalt drittsekk - også i det offentlige rom.

Skrevet (endret)
Jeg har bare vært medlem her i noen dager, og synes det er kjempekjekt å skrive, spesielt under Samliv og relasjoner. Jeg føler at jeg kan si ting og være litt anonym. Men det hender at jeg tenker at jeg egentlig forteller ganske mye om kjæresten min. For eksempel på tråder om sex, og forteller på en måte "hvordan vi gjør det".

Jeg forteller også om mine ekskjærester (morsomme og triste hendelser), slik som mange av oss her gjør.

For eksempel sliter jeg en del med sjalusi om dagene, og vil gjerne skrive om det her, litt sånn "så sa han sånn og så gjor han sånn", men jeg føler det rett og slett blir så ungdomsskole-aktig.

Hvor synes dere at grensen går før man blir for personlig, eller har det ikke noe å si siden vi egentlig er ganske anonyme og det "bare" er et forum?

Jeg vet at hvis han hadde gått inn på forumet og lest alle mine innlegg ville han ikke blitt kjempefornøyd. Kunne dere ha vist alle deres innlegg til kjæresten deres?

Hvis du skriver lett gjenkjennelige ting med brukernavnet ditt (som hvor du bor, hva du jobber med, alder osv), så bør du være forsiktig med hva du skriver om andre. Det skal ikke så mye til for å bli gjenkjent hvis du skriver de rette tingene.

Ellers kan du jo stort sett skrive om hva som helst.

Endel pleier å logge seg ut og skrive som gjest hvis de skal skrive om personlige problemer, og kanskje da spesielt om kjæresten og andre som står dem nær, nettopp fordi dette ikke kan kobles til profilen, og deretter gjenkjennes av andre. Det kan du gjøre hvis det føles for ømfindtlig.

Jeg kunne godt vist mannen min det jeg skriver her.

Men en er jo anonym her, og dette er sånn sett et fristed, så en trenger jo ikke å legge så mye bånd på seg hvis en i utgangspunktet ikke har lagt ut mye avslørende.

Endret av Nabodama
Skrevet
Hvis du skriver lett gjenkjennelige ting med brukernavnet ditt (som hvor du bor, hva du jobber med, alder osv), så bør du være forsiktig med hva du skriver om andre. Det skal ikke så mye til for å bli gjenkjent hvis du skriver de rette tingene.

Ellers kan du jo stort sett skrive om hva som helst.

Endel pleier å logge seg ut og skrive som gjest hvis de skal skrive om personlige problemer, og kanskje da spesielt om kjæresten og andre som står dem nær, nettopp fordi dette ikke kan kobles til profilen, og deretter gjenkjennes av andre. Det kan du gjøre hvis det føles for ømfindtlig.

Jeg kunne godt vist mannen min det jeg skriver her.

Men en er jo anonym her, og dette er sånn sett et fristed, så en trenger jo ikke å legge så mye bånd på seg hvis en i utgangspunktet ikke har lagt ut mye avslørende.

Når synes du man bør logge ut og være enda mer anonym?

For eksempel har vi tråden under seksualitet der man skal si hvor mange man har ligget med på 7 dager... eller "når hadde du sex sist?" osv. Jeg synes jo dette er moro og uhøytidelig, men tenker likevel litt på det og får dårlig samvittighet.

Og så skriver man gjerne om sexlivet er bra eller dårlig, eller forholdet generelt. Jeg synes av en eller annen grunn at det føles greit å dele sånne ting på dette forumet, noen ganger bare på moro men andre ganger fordi jeg faktisk trenger råd.

Kallenavnet mitt er et standard navn jeg har brukt i 8 år på internett i forskjellige sammenhenger, og jeg vet at hvis kjæresten min absolutt ville kunne han funnet ut alt jeg har skrevet her inne. Han ville da kunne lest mine tanker om mine eks-kjærester, og mine tanker om ham når jeg gjerne er litt irritert. Da tenker jeg at jeg kanskje burde skifte, men jeg vil jo ikke skifte fordi jeg vil skjule noe for ham... hvis du skjønner?

Jeg ser jo også at de fleste her inne skriver veldig personlige ting. Så kanskje jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet?

Skrevet (endret)

Hvis han gjenkjenner deg pga kallenavnet ditt, er det kanskje like greit å bruke et annet? Så slipper du å tenke på at han kan finne det du har skrevet. Litt greit å kunne føle seg fri til å skrive hva en vil også.

Selv skriver jeg nok endel personlig, men det er mest om meg selv. Kan skrive om mannen min også, men da mest generelle ting som han godt kan lese.

Endret av Nabodama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...