Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Har kjøpt en sånn gjennomsiktig toalettmappe til sikkerhetskontroll, men er usikker på om den er for stor eller ikke. De skal jo romme maks en liter. Utregning av voluminnhold er ikke min sterkeste side Mappen min er 21x15x3 cm. Hvor mye væske rommer den da? Jeg kunne jo fylt den med vann for å prøve, men tror det ville sivet ut gjennom glidelåsen (Ja, jeg vet at væsken skal i beholdere oppi posen, hehe).
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Du VET målene men klarer ikke regne ut volumet?? 21 cm * 15 cm *3 cm = 945 cm^3, altså under 1000 cm^3 = 1 liter. Du kan dermed fylle den helt opp om du nå ønsker.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Du VET målene men klarer ikke regne ut volumet?? Ja, det var liksom poenget med innlegget at jeg ikke kan formelen for å regne det ut. Men takk for hjelpen, da skal den fylles til randen. Kanskje jeg bør skrive formelen på mappen, tilfelle vekterne lager problemer. Hehe. Tviler på at alle der kan formelen heller
Gjest Eurodice Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Ja, det var liksom poenget med innlegget at jeg ikke kan formelen for å regne det ut. Men takk for hjelpen, da skal den fylles til randen. Kanskje jeg bør skrive formelen på mappen, tilfelle vekterne lager problemer. Hehe. Tviler på at alle der kan formelen heller Formel for utregning av volum av dette slaget er vel ganske innlysende, volum=lengde*bredde*høyde. Det lønner seg å følge med i matematikktimene på skolen :-).
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Ja, det var liksom poenget med innlegget at jeg ikke kan formelen for å regne det ut. Men takk for hjelpen, da skal den fylles til randen. Kanskje jeg bør skrive formelen på mappen, tilfelle vekterne lager problemer. Hehe. Tviler på at alle der kan formelen heller Og jeg tviler veldig sterkt på at de IKKE kan den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå