Irmiel Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Hei hei! Jeg tenkte jeg skulle lage gulerotburgere (burgere/"kjøtt"kaker laget av gulerøtter) til middag idag, etter en oppskrift jeg fikk av en venninne Men, jeg trenger litt hjelp til valg av tilbehør. Foreløpig har jeg tenkt på poteter og brun saus.. men jeg vet ikke helt. Har liksom lyst på noe litt mer "spennende", om dere skjønner. Har noen noe forslag?
HellCat Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Tzatziki, grønn salat og stekte potetbåter kanskje? eller lag de i kjøttbollestørrelse og ha de i pitabrød eller tortilla sammen med tzatzikien og salaten, kanskje?
Irmiel Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2008 Tusen takk for tips! Det ble kjøttkakestørrelse med stekte potetbåter og kjøttkakesaus til. Neste gang skal jeg prøve med tzatziki også
Wilmapia Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Hei hei! Jeg tenkte jeg skulle lage gulerotburgere (burgere/"kjøtt"kaker laget av gulerøtter) til middag idag, etter en oppskrift jeg fikk av en venninne Men, jeg trenger litt hjelp til valg av tilbehør. Foreløpig har jeg tenkt på poteter og brun saus.. men jeg vet ikke helt. Har liksom lyst på noe litt mer "spennende", om dere skjønner. Har noen noe forslag? Dette hørtes spennende ut. Kan jeg få oppskriften på gulrotburgerne?
Irmiel Skrevet 25. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2008 Det er klart! Denne oppskriften gir 8-10 burgere. 5-6 gulerøtter 2 egg 4-5 ss mel Salt og pepper etter ønske. -- Kutt opp gulerøttene i mindre biter og gjennomkok dem. Dette tar 7-15 minutter, avhengig av hvor store biter du kutter. Bruk en potetmoser og smash gulerøttene til det ikke er fler store biter igjen, og ha opp i eggene og melet, salt og pepper. Rør det sammen, og form "kaker" akkurat som når du lager vanlige hamburgere/kjøttkaker. Stek dem på høy varme i to-tre minutter på hver side, og voilà! Anbefaler at du steker dem i olje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå