Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kjæresten/samboeren fortalte meg nettopp at han har vært utro... han sier han angrer.. vi har ikke akkurat hatt det særlig bra i det siste, men dette hadde jeg ikke forventet.

tilgir man sånt? elsker han overalt på jord... men klarer jeg å glemme dette?

er helt knust.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da.. Jeg aner ikke hva jeg selv hadde gjort i en slik situasjon, og det er lett å si at man aldri ville vært med en som var utro.. Hadde du selv funnet ut av det ville jeg sagt du burde pakket sakene og dratt, men ettersom han fortalte det selv så er det nok noe han virkelig angrer på og en feil han ikek vil begå igjen. Du får vel bare gå inn i deg selv og tenke om dette kommer til å være noe som kommer til å påvirke deres forhold over lang tid.. I begynnelsen kan det være vanskelig å late som alt er ok, men etter det har gått en stund, klarer du å stole på han? Kommer du til å la han gjøre det han vil og prate med de han vil, eller kommer det til å bli en negativ ting som stadig dukker opp ? Jeg håper du finner ut av det, men hvis du føler at dette ikke er noe du kan glemme over tid, så burde du nok gå:/

Stor klem til deg i alle fall :klem:

Gjest Gjest - Mari*
Skrevet

Hei du...

Jeg vet hva du går igjennom nå... eks kjæresten min hadde vært utro etter 5 år, jeg ble helt knust.. jeg holdt sammen med han i ca 1 år, jeg klarte bare ikke å leve med at han hadde gjort noe så forferdelig... jeg trudde jeg skulle klare å komme meg videre... jeg sliter fortsatt.. jeg har tilgitt han, men sinnet og sviket jeg føler, kommer nok ikke til å gå over på en stund.. vi er gode venner nå... vi må være venner.. for vi har 2 nydelige barn sammen.. jeg gjorde et forsøk å være sammen med han pga barna.. men det gikk ikke...

eneste rådet jeg kan gi deg er å tenke nøye over hva du vil... eks kjæresten min sa det selv også, ( var vel en grunn til at jeg tilga han ) men husk en ting.. det er du som skal leve med den følelsen.. selv om alle kommer til å si til deg at " dette går over" , " du kommer deg videre" så er det ikke alltid det stemmer... ønske deg lykke til... følg hjerte ditt!!!

Skrevet

e så sint og skuffet akkurat nå.. å han sier han angrer.. dette skjedde på fredag og han fortalte det nå.. så vet ikke hva jeg skal tro.. i tillegg fant jeg bilder av hun han hadde hadd sex med på telefonen hans.. og ikke nok med det, det er exn...

Skrevet

Ukjent dame kunne jeg nok tilgitt

exen = ALDRI!

Skrevet

exen = ALDRI!

Enig! Jeg hadde ikke hatt noe problem med å tilgi noe med en ukjent dame. Men er det en eks ville jeg sett for meg mimringen mellom dem osv.. Hadde ikke tilgitt det.

Håper du finner ut av hva du vil :klemmer:

Skrevet

Jeg hadde nok villet tilgi det, jobbet hardt, men jeg tviler sterkt på at jeg ville klart det.

Hvordan får man tilbake tilliten etter noe slikt? Jeg vet jeg ville tvilt på alt han hadde sagt, den minste ting (tur på byen med gutta, tur i butikken, kurs med jobben osv) ville gjort at jeg hadde følt meg usikker.

Huff, lykke til.

Skrevet
Enig! Jeg hadde ikke hatt noe problem med å tilgi noe med en ukjent dame.

Jeg vil si omvendt, tror jeg...

Heller eks'en enn en ukjent dame.

Gamle følelser som blusser opp litt i et svakt øyeblikk, og intim kontakt som de også har hatt før...er bedre enn en ny dame, og nye hete følelser og intim kontakt som oppstår...

Det er tross alt en grunn til at det ble slutt mellom dem.

Litt varierende følelser for meg etter hvem av dem som gjorde det slutt, tror jeg at det ville blitt...

Gjest missLady
Skrevet

Jeg hadde nok aldri klart å tilgitt noe sånt. Tillit er veldig viktig for meg, og etter at en hadde vært utro hadde jeg aldri kommet til å hatt tillit til personen..

*klem*

Skrevet

Jeg vet det er en klisjé, men han her er ikke noe å samle på. Du fortjener noe bedre.

Han sier at du er dårlig i senga - og springer bort til eksen sin og ligger med henne?

Hva hadde du rådet en venninne til å gjøre om hun var i din situasjon?

Du er ung, du klarer deg fint uten han. Finn en som er snill og grei mot deg.

Gjest råtten kjærring
Skrevet (endret)
Jeg hadde aldri tilgitt noe slikt.

tilgitt dette da?

Min ex-kone hadde nettopp avsluttet permisjonen hjemme med vårt andre barn og etter bare noen uker i jobb traff hun sin første elsker på jobb-messe. Hun traff ham på diverse hoteller, i hans bil og hjemme hos oss. Han var gift og ventet barn nummer tre, men det var ingen hindring for noen av dem. Når han ønsket en liten pause for å ta seg av sin gravide kone, fant min "kjære" kone elsker nummer to. En kollega hun like godt hygget seg med i lunsjene på jobb.

I følge henne var dette bare et lite intermezzo fram til førsteelskeren var klar for eventyr. Min ex har da fortalt at han ikke var like spennende lenger - at han rett og slett var litt "uspiselig" og fant seg da enda en kollega. En fyr som var ti år yngre - han med samboer... Hun hadde altså minst 3 andre elskere disse årene og vi gikk fra hverandre nå i år. Synd for våre to barn men helt uungåelig slik hun har holdt på i lang tid. Hun nærmest skrøt av hvordan hun stadig fikk den oppmerksomheten og bekreftelsen hun hevder hun trenger for å fungere.

Jeg trodde faktisk det gikk an å ta opp evt problemer og utfordringer med sin ektefelle FØR man hoppet til sengs med flere andre menn. Min ex viste seg altså som et billig ludder man overhodet ikke kunne stole på.

Alle hennes elskere var altså gifte eller samboende menn. Hun hevdet glatt at det var tryggest slik fordi disse mennene ikke ville si noe til noen. Videre mente hun at det ikke var hennes problem at mennene var gifte/samboende. Så lenge de var med på leken var hun også klar for morro. At det fantes andre kvinner som ventet og trodde på sine respektive menn var altså ikke min ex-kones problem...

Underveis introduserte hun våre barn for sine nye elskere under påskudd av at de bare var gode venner. Hun så overhodet ikke noe galt i dette heller.

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)
tilgitt dette da?

Min ex-kone hadde nettopp avsluttet permisjonen hjemme med vårt andre barn og etter bare noen uker i jobb traff hun sin første elsker på jobb-messe. Hun traff ham på diverse hoteller, i hans bil og hjemme hos oss. Han var gift og ventet barn nummer tre, men det var ingen hindring for noen av dem. Når han ønsket en liten pause for å ta seg av sin gravide kone, fant min "kjære" kone elsker nummer to. En kollega hun like godt hygget seg med i lunsjene på jobb.

I følge henne var dette bare et lite intermezzo fram til førsteelskeren var klar for eventyr. Min ex har da fortalt at han ikke var like spennende lenger - at han rett og slett var litt "uspiselig" og fant seg da enda en kollega. En fyr som var ti år yngre - han med samboer... Hun hadde altså minst 3 andre elskere disse årene og vi gikk fra hverandre nå i år. Synd for våre to barn men helt uungåelig slik hun har holdt på i lang tid. Hun nærmest skrøt av hvordan hun stadig fikk den oppmerksomheten og bekreftelsen hun hevder hun trenger for å fungere.

Jeg trodde faktisk det gikk an å ta opp evt problemer og utfordringer med sin ektefelle FØR man hoppet til sengs med flere andre menn. Min ex viste seg altså som et billig ludder man overhodet ikke kunne stole på.

Alle hennes elskere var altså gifte eller samboende menn. Hun hevdet glatt at det var tryggest slik fordi disse mennene ikke ville si noe til noen. Videre mente hun at det ikke var hennes problem at mennene var gifte/samboende. Så lenge de var med på leken var hun også klar for morro. At det fantes andre kvinner som ventet og trodde på sine respektive menn var altså ikke min ex-kones problem...

Underveis introduserte hun våre barn for sine nye elskere under påskudd av at de bare var gode venner. Hun så overhodet ikke noe galt i dette heller.

Hun høres jo psyk ut! Har lest denne her inne før også, fra både deg og en som høres ut til å være henne.

Det høres jo nesten for sykt ut til å være sant.

Til Strong: jeg tror ikke jeg ville tilgitt det kjæresten din gjorde nei. Har lest de andre innleggene dine, og jeg tror du får det bedre uten ham.

Benytt sjansen til å si hadet.

sitat endret,

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Skrevet

exen = ALDRI!

Helt enig!

Hvis han hadde vert utro med exen hadde jeg aldri stolt på at det ikke ville skje igjen, det har tross alt vert glade i hverandre før, og føler tydeligvis noe for hverandre ennå...

Hvis det var en ukjent dame kunne det "bare" vert sex.

Skrevet

Etter å ha lest dine andre tråder, og at det i tillegg var eksen han var utro med vil jeg råde deg til å gjøre det slutt. Jeg hadde ikke orket mer, hvertfall.

Skrevet

Jeg har vært i den situasjonen, og nei, jeg tilga ikke. Jeg nedverdiget meg selv i lang tid, men nå har jeg lært. Det gjør jeg aldri igjen.

Skrevet

Blir helt sjokkert over hvor mange som har opplevd utroskap! :tristbla:

Til deg TS: Det er synd å si det, men dette er trolig slutten på forholdet ditt med han. Om dere ikke er veldig heldig og klarer dette.

Tilitten for han er borte, ikke sant? Du bør pakke sakene dine, heve hodet og gå ut av forholdet.

Kan ikke forestille meg hvor vanskelig det må være for deg. Jeg hadde også hatt store vanskeligheter med å forlate kjæresten min. I alle fall fordi vi er så knyttet. Men du finner garantert noe bedre :)

Menn kan ikke forvente at kjæresten står å tar dem tilbake med åpne armer etter en slik hendelse. Han gikk så langt at han hadde sex med exen. Nei, dette kan du bare ikke tolerere!

Masse klemmer til deg :klem::klem:

Gjest forundret gjest
Skrevet

:yvonne: Det er fasinerende å se hvordan hyenene samler seg om de blodige restene uten forbehold. Ingen har betenkeligheter..

Var det ingen som la merke til at ”offeret” her faktisk sa noe om at dette skjedde etter en periode i forholdet hvor de hadde hatt problemer. Ingen spurte hva disse problemene var og om de kunne være en medvirkende årsak til utroskapet.

Det er nå ikke slik at enhver kvinne og mann i dette land som faller i utroskapsfella, er psykopater eller sosiopater. Ei heller har de dårlige utviklede sjelelige evner ei heller er de egoister.

Klart at det finnes eksemplarer av de nevnte eksemplarene der ute, og noen er selvfølgelig så uheldige å havne borti dem og blir faktiske ofre.

Men i de fleste tilfeller av utroskap vil jeg anta at en stor del av skylden også ligger på hjemmebane. Ingen utroskaps historie er lik, derfor er det heller ingen fasit. Selv om det er mange her inne som tydelig tror det. ”Gå fra ham”, ”dette ville jeg ikke godtatt” osv… i den duren. Dømmende og lite reflekterte svar.

Tror neppe at det bare er utroskapsofre inne på disse sidene, så dere som har vært utro, stå frem og gi et mer nyansert bilde av hva som kan utløse et utroskap og ikke minst gi oss et innblikk i de sårede følelser etc. som ligger igjen også hos den som var / er utro.

Og ja da, jeg er kvinne, jeg har opplevd utroskap, jeg valgte å bli. Gikk fra ham først den dagen ( samme dag faktisk) jeg selv var utro, da skjønte jeg at det ikke var følelser igjen hos meg. Det er først når man har vært i en slik situasjon man vet noe om reaksjonsmønster, følelser osv. Men man kan ikke overføre egne følelser til andre. Deres situasjon er annerledes enn din, deres forhistorie er ulik din, deres følelsesliv er annerledes enn ditt.

Det du kan bidra med er å lytte, stille spørsmål, sette ting litt i perspektiv ( uten å ta side) men prøve å se saken fra flere sider. Ja, et sak om utroskap har også 2 sider, det er faktisk 2 mennesker i dette forholdet.

Les i seksualitets forumet da folkens.. der er det side opp og side ned om kvinner ( og noen menn) som år ut og år inn ser på partneres seksualitet som en plage, et press, de klager over manglende egen seksualitet eller mangel på lyst. Mon tro om ikke mang et utroskap bunner i et slikt forhold.

Ta ansvar for egen seksualitet, ta ansvar for egne følelser, respekter partneren din, og ikke minst skaff deg evnen til selvinnsikt. Utrolig mye problemer hadde vært løst om folk ville se egne feil også, ikke bare andre sine.

Noen vil sikkert dra frem kommunikasjon, og ja det er gull verdt. Men dessverre er det fortsatt slik at kvinner tror de har enerett på å kunne noe om kommunikasjon, og derfor kommer man som regel til kort i forsøket på å kommunisere med en mann. Han detter av lasset lenge før man kommer i mål. Menn er følelsesmennesker de også, men klarer ikke alltid å utrykke dette verbalt. Og når de i tille blir nektet fysisk kontakt, slik at følelsene ikke får komme til utrykk der heller, ja da blir det vel problemer etter hvert da.

Våkn opp folkens, og tenk litt. Ingen har noen gang tatt skade av å forsøke å formulere mer enn en tanke, tenk to neste gang før du kaster ut et meningsløst svar.

Så det eneste rådet jeg kan gi til deg er, du kjenner deg selv og sambo best. Det er kun du som sitter på fasit og vet hva du kan klare og hva du ikke kan klare.

Lykke til i hvert fall, situasjonen er ikke svart / hvit.

Skrevet

Sorry, men jeg synes du overreagerer.

Kjønnsmarkedet er veldig forskjellig for gutter og jenter. Jenter kan ha sex så lett de bare vil mellom forhold. Menn må slite livet av seg for å i det hele tatt på pult ei jente. Er det da riktig å forvente at han ikke skal benytte seg av muligheten når den for en gangs skyld byr seg...?

Sex er kanskje noe personlig, nært, fint, bla bla bla, for deg. Det er ikke nødvendigvis det for ham. Så fremt det ikke var følelser der for hun andre, og så fremt de ikke har mer kontakt, ville jeg ikke sett problemet med at han peila med pølsa i en eller annen tøtte. Han angrer jo.

Husk at det med utroskap osv. er en sosialt konstruert forventning. Du er såret fordi du sier til deg selv at det er sånn det skal være, at man skal være trofast også videre. Vel. mennesket er ikke nødvendigvis skapt for livslangt troskap. Når du ser på troskap som elementert antar du at man kan eie et annet menneske. Det kan man ikke. Men, man kan velge å tilhøre et annet menneske.

Husk at det alltid er en grunn til at han er utro. Han har ikke vært emosjonelt eller seksuelt tilfredsstilt. Gjør det du kan for at forholdet blir bedre om du vil unngå at det skjer igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...