Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Har tenkt meg å fly til NY med Continental pga jeg orker bare ikke tanken på å bytte fly... Og flyet lander jo som kjent "bare" i Newark og ikke JFK. Har noen prøvd denne ruta? er det lett å kommes seg fra Newark til Brooklyn? går det noen flytog, eller er taxiene greie på pris? skal i bryllup så er helt nybegynner med det å reise til USA. takk for hjelp
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Det går både tog og ekspressbusser til manhattan. Derifra er det bare å ta undergrunnen eller taxi. Taxi helt fra Newark blir grisedyrt, og kommer til å ta eviglang tid, så det er ikke å anbefale. Jeg tok New Jersey transit-toget da jeg var i New York for en måned siden. Det er billettautomater på flyplassen, og det er masse ansatte i røde uniformer som står klar til å hjelpe deg å finne frem og kjøpe billetter. Toget går til Penn Station på Manhattan, og derfra er det kort vei til allslags subwayruter, i tillegg til at det er taxiholdeplass rett utenfor. Det koster 15$ for én vei. Men obs: dette er pendlertoget, så i rushtiden er det veldig veldig fullt... og det er ikke hattehyller å plassere bagasjen på, så den må stå i den veldig smale midtgangen. Så det lønner seg å heller slappe av på flyplassen en times tid for å slippe unna rushet.
Coronas Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Vi tok taxi. Lettvint og ikke så aller værst pris. Kom helt til døren og sjåføren bærte koffertene nesten helt inn he he. Vi bodde i Soho. Utrolig flott by. Digger NYC
Haris Pilton Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Tog og subway er enkelt når man har tatt det noen ganger, men siden det er første gangen anbefaler jeg absolutt at dere tar NJ Transit-toget til Manhattan (Penn Station), går ut av stasjonen og tar en taxi derfra, evt unner dere selv en taxi hele turen. Dere er jo garantert veldig slitne etter den lange turen, og å sette seg inn i tog/subway-systemet da er gjerne ikke det kjekkeste. Jeg har bodd i New York men synes fortsatt at subway/tog til og fra flyplassen er såpass stressende at jeg alltid tar taxi. Det er i hvert fall som regel faste taxipriser fra hotellet til flyplassen, mulig at det er det andre veien også. Sist jeg var der tok jeg faktisk limousin fra JFK til brooklyn, fordi det var så billig uansett Det var faktisk bare noen få dollar dyrere enn taxi.
Gjest LanaLane Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Vi tok taxi vi også. Eller, vi hadde bestilt taxi, alle var opptatte så selskapet sendte limo istedet. Dette var fra NY til Newark da, men jeg syntes ikke det tok så lang tid. Når du har mye bagasje og slikt synes jeg tog kan bli stress. Iallefall når taxituren koster en brøkdel av det den gjør her hjemme.
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Men hva koster taxi'en da? Skjønner at det sikkert er billig så lenge dere sier at det koster en brøkdel av hva det koster her hjemme. Men sånn ca hvor mye i dollar? (skal til NewYork jeg også)
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Men hva koster taxi'en da? Skjønner at det sikkert er billig så lenge dere sier at det koster en brøkdel av hva det koster her hjemme. Men sånn ca hvor mye i dollar? (skal til NewYork jeg også) Taxi koster 60-75 dollar, avhengig av hvor på Manhattan du skal. Toget koster 15 dollar... og er dermed mye billigere. I tillegg til at det tar mye kortere tid. Om du tar taxi i rushet tar det fort en times tid.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Men hva koster taxi'en da? Skjønner at det sikkert er billig så lenge dere sier at det koster en brøkdel av hva det koster her hjemme. Men sånn ca hvor mye i dollar? (skal til NewYork jeg også) Kommer ann på hvilken flyplass du flyr til. Var i New York i sommer og reiste distansen Manhatten - JFK 4 ganger totalt. 1 gang med subway og tre ganger med taxi. JFK-Manhatten i taxi har fast pris på 45$ hver vei. Med tips 55-60$. Du blir da kjørt fra dør til dør. Vi reiste både i morgen- og ettermiddagsrushet men brukte aldri mer enn en time. Raskeste turen var på like over 40 min. Subway er topp når man skal rundt om i byn, men til og fra flyplass med masse bagasje osv. synes jeg det var noe pes. Er ikke så veldig stas å drasse på kofferter opp og ned trapper osv. Så mye billigere blir det heller ikke hvis man er mer enn 1 person. Men, hadde jeg reist alene og med lite bagasje hadde jeg gjerne valgt det som alternativ. God tur da! New York er fantastisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå