Gå til innhold

hvor mye koster å ta abort på en katt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mille_*
Skrevet

vi har en vill katt utenfor som står å mjauer å mjauer.

hun er gedigen.eller ganske stor rundt magen,

så jeg lurer på hvor mye det koster å ta med henne til dyrlegen å få tatt

abort på henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si jeg er litt usikker der, har kun vært borti abort ved sterlisering samtidig.

Men det kommer litt ann på hvor du bor, det kan varriere alt fra 600 kr til 1600 kr..

Skrevet

Det kommer litt an på hvor langt hun er på vei. Er det tidlig kan hun få noen piller og hun blør, er det langt på vei må hun føde de døde. Da tror jeg de setter sprøyte, uten at jeg er helt sikker.

Her koster det ca 1000 kr på en hund, sikkert litt billigere på katt?

Gjest mille ts
Skrevet

synes dette er sykt jeg :kjefte:

det er naboen vår sin katt, å den har stått å mjauet utenfor siden den kom til,

den å moren hennes å broren.

å nå er den ene katten gravid, synes det er forferdelig å ikke ta den inn.barna vil jo fryse ihjæl, vist den er ute.

folk bryr seg **** ikke om husdyrene sine!!!!

å vi har en katte fra før av, en som er 4 måneder.

så det blir sikkert vanskelig om vi tar inn katta også,kan jo hende hun tar livet av barna sine.

blir så skikkelig forbandet!! :kjefte::kjefte:

Skrevet

Hvis den er synlig drektig må du regne med å betale for en sterilisering, pluss litt ekstra. Vi betalte ca 1200 for å steriliere vår hunnkatt i fjor.

Skrevet

hun er VELDIG synlig gravid, aner ikke hvor langt hun er på vei eller..

men hun er kort håret,så det vises ganske godt.

hun oppfører seg som en villkatt også.

søppel nette er alltid reve sunt (inne)

hun er sky for alle.

hun er ikke helt snill med mine barn, 3 småe barn

hun kommer ganske godt overens med katten vår.

hun driter inn

for et par måneder siden fant jeg henne oppi vognen til sønnen min, da var et vindu opent å vi var borte,hun klatret inn vinduet, sønnen min var ikke i vognen. det var før hun fikk mat eller var inn til oss.

hun var helt sykt tynn på denne tiden.

kan ikke lufte ut engang uten at hun kommer inn.

Skrevet

finnes det dyrebeskyttelse der du bor?

gjør det det,ta kontakt med dem, jeg vet det utføres kastering/abort helt frem til fødsel.

akkurat hvordan det gjøres vet jeg ikke

Skrevet
finnes det dyrebeskyttelse der du bor?

gjør det det,ta kontakt med dem, jeg vet det utføres kastering/abort helt frem til fødsel.

akkurat hvordan det gjøres vet jeg ikke

jeg vet sannelig ikke, trur ikke det egentlig, er fra en LITEN plass.

her bruker "vi" å skyte kattene , eller hunder for den del.Eller dyr generellt.

ingen som tar de med til dyrlegen for å ta livet av de der ihvertfall.

men jeg skal dra i morgen med henne til dyrlegen, er litt unna . ca 6 mil.

hvordan finner jeg ut om dyrebeskyttelsen er her da? eller i nærheten?

Gjest Kattapult
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal bry deg? Plager katta deg? Det er jo ikke din katt, da kan du vel ikke bare ta abort på den. Hvis problemet er at den mjauer, og du ikke har noe respekt for at det er kattas liv, og katter må få lov til å velge om de vil ta abort selv, så kan du vel bare skyte den da? At det fins så mange dumme folk, jeg blir helt oppgitt, jeg?

Skrevet

tror ts handler ut fra kattens beste her.

utifra dette høres det ikke som den som skal ha ansvaret for katten,tar seg av den på skikkelig vis

hjemløse katter er ett kjempeproblem i norge.

Ts, gjør det du kan for pusen

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal bry deg? Plager katta deg? Det er jo ikke din katt, da kan du vel ikke bare ta abort på den. Hvis problemet er at den mjauer, og du ikke har noe respekt for at det er kattas liv, og katter må få lov til å velge om de vil ta abort selv, så kan du vel bare skyte den da? At det fins så mange dumme folk, jeg blir helt oppgitt, jeg?

katta plager meg høyst ja!hun gikk inn i huset mitt i sommer , vist døren sto open, spiste uansett av ALT som står på benken.

jeg har flyttet på landet men bodde før i en by, der var det mange katter men var ALDRI plaget av at de kom inn til folk ..

grunnen til at jeg tenkte på abort er at tydelig så tenker ikke d som egentlig har katten på den.den er her HELE tiden å vist den ikke er inn til meg så ligger den i bua mi ute!!

katter velge om de skal ta abort selv ?!?? :hakeslepp::forvirret::klaske:

da kan vell du ta henne?!?

Skrevet

Uff, stakkars pus. Ikke bra å gå drektig uten noen som kan ta vare på henne. Bra du tar ansvar, selv om det ikke er din pus.

Skrevet

Abort er kanskje ikke løsningen, men ts bryr seg, så her er det ikke ts som er dum. Katter som går på selvstyring har det ikke godt, og kan bli et problem. Den holdningen din til dyr, og kanskje spesielt katter, er det dessverre altfor mange som har. Lurer også på når du sist snakket med en katt som var opplyst nok til å dukke opp hos veterinæren og be om selvbestemt abort?

Jeg blir også helt oppgitt.

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Syns det er kjempeflott det at du tar ansvar, spesiellt for en katt som ikke er din :D Selvbestemt abort hos en katt? Det er noe av det dummeste jeg har hørt.

Skrevet (endret)

Hmmm.. er ikke dette en veldig gammel tråd?

Endret av MissMas
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hmmm.. er ikke dette en veldig gammel tråd?

Men folk kan vel få bry seg, og få skryt foat de de bryr seg for det?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Gammel tråd, men jeg klarte ikke å la være......

...... og katter må få lov til å velge om de vil ta abort selv, ......

Jada... en katt har et reflektert forhold til abort, og kan selvsagt selv velge om hun vil ta abort.

Hvor henvender hunkatter som vil ta abort seg tro.... ? :fnise:

At det fins så mange dumme folk, jeg blir helt oppgitt, jeg?

Du er inne på noe der, du...... :skratte:

Skrevet

Men folk kan vel få bry seg, og få skryt foat de de bryr seg for det?

OK :5::haar:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Vet du hvem som eier henne?

Det er da bedre å abortere kattungene enn at flere unødvendige pusekatter kommer til verden. "Hvorfor bryr du deg" holdningen kunne jeg ikke likt mindre. Det er ikke dyrebeskyttelsens stakkarslige katter som blir tatt hånd om hver dag, men de har i hvert fall vett nok til å bry seg! Hva hadde skjedd om ingen sto opp for de hjemløse og mishandlede dyrene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...