Gjest Lykkeliky Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Bor på Østlandet og har akkurat vært i Bergen på shopping. Er det bare jeg som ikke er godt nok kjent i Oslo eller stemmer det at Bergen er ett shopping-paradis i forhold??? Jeg fant SÅ mange spesielle, flotte butikker, (ikke bare klær...). I Oslo finner jeg liksom ikke så mye spennende. Hva mener dere som er godt kjent begge steder? I Bergen
nanya Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Du sier at du bor på Østlandet, men du bor ikke i Oslo, vil jeg tro? Kanskje du er en av shopperne som for det meste holder deg langs Karl Johan og Bogstadveien? Det er helt klart mange flere spesielle butikker i Oslo enn i Bergen. Problemet er nok heller at Oslo er såpass stort at man bør ha en ide om hvor man skal gå, mens Bergen har et knøttlite sentrum der alle butikkene er lokalisert - både kjedebutikkene og de litt mer spesielle.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Du sier at du bor på Østlandet, men du bor ikke i Oslo, vil jeg tro? Kanskje du er en av shopperne som for det meste holder deg langs Karl Johan og Bogstadveien? Det er helt klart mange flere spesielle butikker i Oslo enn i Bergen. Problemet er nok heller at Oslo er såpass stort at man bør ha en ide om hvor man skal gå, mens Bergen har et knøttlite sentrum der alle butikkene er lokalisert - både kjedebutikkene og de litt mer spesielle. Signerer den, bodde 10 år i bergen, på danmarksplass, med kort vei til sentrum. Fant så mye bra der, men SÅ flyttet vi til oslo... De første 2 årene gikk jeg bare langs karl johan og ett stykke utenfor kanskje, helt til jeg fikk meg ett par gode venninner, de tegnet kart til meg og jeg fant frem til de råeste butikkene jeg ikke visste eksisterte en gang..! Da bleknet hele bergen i forhold.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Hæ? Jeg har bodd i Bergen i 4,5 år, og syntes alltid at Bergen hadde dårlig med klesbutikker. Selv om byen er større, syntes jeg ikke det var mer butikker enn i hjembyen Stavanger. Også savnet jeg Mango. I Bergen sentrum er jo nesten alle klesbutikkene lokalisert i kjøpesentre, og det er nesten kun kjedebutikker i byen, med en håndfull unntak av kule, spesielle butikker.
Gjest Lykkeliky Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 (endret) Hæ? Jeg har bodd i Bergen i 4,5 år, og syntes alltid at Bergen hadde dårlig med klesbutikker. Selv om byen er større, syntes jeg ikke det var mer butikker enn i hjembyen Stavanger. Også savnet jeg Mango. I Bergen sentrum er jo nesten alle klesbutikkene lokalisert i kjøpesentre, og det er nesten kun kjedebutikker i byen, med en håndfull unntak av kule, spesielle butikker. Jeg mente ikke spesiellt klesbutikker. I Bergen fant jeg 2 flotte quiltebutikker, Toves Dukkehus med ting til miniatyr/dukkehus, en liten butikk med masse fint "dill", tror den het Mint???, blomsterbutikker med den nydeligste julepynten i zink og fattigmanssølv + + + Også butikken Ting med ja, ting! Også Birthe Bo med interiørartikler og Odd Molly klær! Sånne butikker liker jeg........... Endret 23. november 2008 av Lykkeliky
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Jeg mente ikke spesiellt klesbutikker. I Bergen fant jeg 2 flotte quiltebutikker, Toves Dukkehus med ting til miniatyr/dukkehus, en liten butikk med masse fint "dill", tror den het Mint???, blomsterbutikker med den nydeligste julepynten i zink og fattigmanssølv + + + Også butikken Ting med ja, ting! Sånne butikker liker jeg........... Det var akkurat det jeg også tenkte på når du skrev at du hadde funnet så mye fint i bergen, men ikke i oslo. Var derfor jeg ble så glad da venninner hjalp meg på vei. Tenkte automatisk at det var dette du mente, og ikke klesbutikker for jeg kjente meg igjen i tankene
Gjest Ylva Virvla Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Jeg mente ikke spesiellt klesbutikker. I Bergen fant jeg 2 flotte quiltebutikker, Toves Dukkehus med ting til miniatyr/dukkehus, en liten butikk med masse fint "dill", tror den het Mint???, blomsterbutikker med den nydeligste julepynten i zink og fattigmanssølv + + + Også butikken Ting med ja, ting! Også Birthe Bo med interiørartikler og Odd Molly klær! Sånne butikker liker jeg........... Aha! Ok, jeg har aldri hatt interesse for dill, så kjenner ikke så godt til de butikkene. Bra du koste deg i Bergen da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå