Gjest Frk. Grønn Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 (endret) Enkelte av veggene i leiligheten vår er i gips, og jeg lurer på om man må ha noe spesialsparkel eller ta noen spesielle forhåndsregler når man skal sparkle hull i disse veggne? Er det evt. andre måter å fylle disse hullene på slik at det går an å male over de? Endret 23. november 2008 av Frk. Grønn
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Enkelte av veggene i leiligheten vår er i gips, og jeg lurer på om man må ha noe spesialsparkel eller ta noen spesielle forhåndsregler når man skal sparkle hull i disse veggne? Er det evt. andre måter å fylle disse hullene på slik at det går an å male over de? Bare bruk vanlig sparkel du.
sixx Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Det er egne sparkel for gipsplater. F.eks. Gipsplatesparkel fra Jotun.
Gjest nextlife Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Hah, dette kan jeg etter å ha bodd mange år i leilighet med gipsvegger * Små hull og bulker sparkles og pusses på vanlig måte, men bruk gipssparkel. * Større hull må dekkes, det blir for ujevnt med sparkel. Kjøp da nett for gipsvegger, som limes på og sparkles vider på vanlig måte * Store hull blir faktisk penest om du skjører ut en firkant rundt hullet og erstatter den med en tilsvarende bit fra en gipsplate. Sparkel og puss slik at ujevnheter forsvinner, så vises det ikke
Gjest Frk. Grønn Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Hullene er bare 5-8mm store i diameter, så da holder det kanskje med bare litt finsparkel/gipssparkel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå