Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Har kjøpt en blender, lager en deilig smoothie som også barna liker: frosne jordbær appelsinjuice banan evt litt vaniljekesam Den blir rosa og fin og har gjort stor suksess, men jeg tenker nå å utvide repertoaret og lurer på om det er noen her inne som har andre oppskrift-tips til enkel smoothie?
Muffinsdilla Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Banan Frosne blåbær Frosne jordbær Coop Pluss blåbær Blandingsforholdet avhenger av hvor store bananer du bruker. Men er bare å prøve seg frem. Den blir veldig god hvertfall! NAM!
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Kommer an på hva jeg har. Oppdaget at det meste funker egentlig. Liker smoothie som består av alt mulig. Nå går det i: Frosne kirsebær 1 beger lettyoghurt med eple/pære Frosne jordbær 1 hel banan Frossen ananas Blir den for tykk bare fyller jeg på med litt vann og blender et par omganger til. Ellers hender det at jeg lager en med bærblanding fra frysedisken, "mild og lett naturell yoghurt", halv banan og en liten mengde juice jeg måtte ha stående.
Mixelite Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Tilsett litt linfrøolje og kokosolje og du har en smoothie som er enda sunnere. Kokosoljen som er beregnet som kosttilskudd setter dessuten god kokossmak. Vi tåler ikke gluten og kasein, så jeg bruker økologisk rismelk.
Camilla89 Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Vaniljeis/yoghurt Frosne jordbær/bringebær En halv banan Litt eplenektar mmm, nydelig!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Tilsett litt linfrøolje og kokosolje og du har en smoothie som er enda sunnere. Kokosoljen som er beregnet som kosttilskudd setter dessuten god kokossmak. Vi tåler ikke gluten og kasein, så jeg bruker økologisk rismelk. Bare nysjerrig: kokosolje, blir ikke det veldig oljete og fett? Hvor mye bruker du? En spiseskje til to glass?
Mixelite Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Bare nysjerrig: kokosolje, blir ikke det veldig oljete og fett? Hvor mye bruker du? En spiseskje til to glass? Noe sånt. Jeg bare slumper. Og nei, det blir ikke veldig oljete og fett. Har jeg slumpet oppi litt for mye, kjenner jeg det på leppene når jeg har drukket smoothien, men kokosolje er ikke ekkelt og kladdete, så det er bare en ekstrabonus. Synes jeg iallfall.
Pingting Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Hermetisk fersken Frosne bringebær Eplejus Det er jo litt sukker i den på grunn av fersknene, men smaker desto bedre
Ambivalent Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Frossen ananas og mango, vaniljeyoghurt, litt banan og litt fersk appelsinjuice. Den blir herlig knallgul.
Vera Vinge Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Jeg bruker som oftest: *frosne bringebær *banan *melonyoghurt *litt melk (laktoseredusert for min del)
juicefruit Skrevet 10. mars 2009 #11 Skrevet 10. mars 2009 Jeg lager en fruktig og Herlig smoothie av: Frossen ananas Frosne jordbær appelsinjuice enkelt, men digg! for mer mettende smoothie har jeg i yoghurt naturell
Gjest Grafica Skrevet 10. mars 2009 #12 Skrevet 10. mars 2009 Hvor finner dere frossen ananas? Jeg har lett overalt, og ikke sett noe Jeg lager denne: Frosne blåbær Frosne skogsbær Vanilje-youghurt (ca en ss) Eplejuice Saften fra en lime Skikkelig friskt og godt!
venus_ Skrevet 10. mars 2009 #13 Skrevet 10. mars 2009 (endret) Hvor finner dere frossen ananas? Jeg har lett overalt, og ikke sett noe Jeg lager denne: Frosne blåbær Frosne skogsbær Vanilje-youghurt (ca en ss) Eplejuice Saften fra en lime Skikkelig friskt og godt! Fryser selv Jeg lager som oftest av: Frosne bringebær Frossen skogsbærblanding En sukkerfri yoghurt En halv banan og litt appelsinjuice om det trengs Endret 10. mars 2009 av venus_
mustapippuri Skrevet 10. mars 2009 #14 Skrevet 10. mars 2009 Lager som oftest av en banan, en neve frosne blåbær og melonjogurt. Når den er ferdig topper jeg med noen skjeer av axa frukt. Perfekt frokost!
Gjest Grafica Skrevet 10. mars 2009 #15 Skrevet 10. mars 2009 Fryser selv Men fersk ananas er jo så dyrt =/
Gjest Gjest_merete_* Skrevet 10. mars 2009 #16 Skrevet 10. mars 2009 Frosne jordbær (ca. 10) Frosne blåbær (ca. 2 spiseskjeer) 2 kiwi 1 banan Sosikkefrø Nøtter (man tar det man har) Litt melk (så det dekker haugen) Evt. 1 ss honning (Evt. erstatter jeg nøtter med rester fra frokostblandinger) Veldig godt og veldig mettende. Nam nam. Lager gjerne dette til frokost til hele familien.
Gjest imli Skrevet 10. mars 2009 #17 Skrevet 10. mars 2009 Bruker som oftest: -frosne bær (varierer hva slags) -banan -appelsinjuice/tropisk nektar/frokostjiuce (sånn med aple,appelsin og gulrot) -vanlijekesam eller naturell youghurt
Gjest imli Skrevet 10. mars 2009 #18 Skrevet 10. mars 2009 Det dumme med smoothie er jo at det er dritkjedelig å vaske opp blenderen etterpå.... 1
Gjest Grafica Skrevet 10. mars 2009 #19 Skrevet 10. mars 2009 Jeg skyller den godt med varmt vann etter hver smoothie, og vasker den ordentlig ca en gang i uka. Funker bra det
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 10. mars 2009 #20 Skrevet 10. mars 2009 Bruker som oftest: -frosne bær (varierer hva slags) -banan -appelsinjuice/tropisk nektar/frokostjiuce (sånn med aple,appelsin og gulrot) -vanlijekesam eller naturell youghurt Oppvaskmaskinen. Skyller godt etter bruk, og slenger den i oppvaskmaskinen i ny og ne. Fungerer perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå