LaToya Skrevet 17. juni 2003 #1 Skrevet 17. juni 2003 Hei. Driver å lager min egen hjemmeside og har fått lastet ned FTP. Er ingen reser i engelsk, så hva gjør jeg ? Får opp FTP og tre bokser. Den i midten står det noen filer med navn leechftp. Hvordan henter jeg mine filer og får oppdatert dem ? Hjeeeeelp
hugo Skrevet 17. juni 2003 #2 Skrevet 17. juni 2003 hei, kjenner ikke programmet du bruker men slik det er på min ftp så er filene jeg har på min maskin i venstre boks overfører til serveren ved å trykke på en høyrepil. Filene som da har blitt overført til serveren ligger da på høyre boks... Håper det hjalp deg noe:-)
Nala Skrevet 18. juni 2003 #3 Skrevet 18. juni 2003 I Leech har du filene som ligger på maskinen din i boksen til venstre, mens filene på server ligger til høyre. Først må du altså finne fram til filene på maskinen i mappa til høyre. Bruk mappa øverst (den med pil på som sier local directory når du holder musa over) for å lete fram filene. Deretter må du legge de aktuelle filene over på serveren. Når du har logga på serveren får du opp mappa web. Du må klikke deg bakover ved hjelp av pila her også. Klikk til du får opp mappene certs, logs, users og web. I denne web-mappa er det du skal legge filene. Marker fila i venstre boks (fila som skal over på server) med musa. Filnavnet blir da blått. Deretter klikker du upload files-knappen i menyen oppe. Denne knappen har bilde av en boks med ei pil oppover. Navnet Upload files kommer fram når du har musa over. Vær obs på at knappen ikke er valgbar før du har markert fila du skal overføre. Når du har klikka upload files vil fila flyttes over til serveren og være på nett. Vær obs på at du også må velge om fila skal overføres i binary eller ascii-modus. Er det tekstfil (html-fil feks) velger du text transfer type og er det feks bilde velger du binary transfer type. Disse knappene ligger litt til høyre for upload files. Er du usikker på modus kan du velge automatic transfer type. Håper dette var til hjelp. Er i alle fall sånn det fungerer hos meg. Nå kan ikke jeg garantere for at ikke jeg har rota i forklaringa, men men Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå