Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Jeg har såååå lyst på en hund til. Vi har nå en Papillon som går kjempe godt sammen med andre hunder, jeg ser han lyser opp med en gang vi treffer/leker med andre. Har også passet hunder for vennene mine, og dette har gått veldig fint. Er det noen som har erfaringer å dele i forhold til det med å¨ha først en hund, også skaffe en til? (Det blir ikke før om ihvertfall ett års tid, men jeg vurderer og tenker nå). Hunden min nå er 2 år.
Gjest Lilleulv Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Ting som jeg synes er negativt med å ha 2 hunder: - hundene blir så fryktelig opptatt av hverandre. Min hund som var super på innkalling og "legg seg", begynte først å se an den andre hunden før hun gjorde som hun fikk beskjed om. - Synes de har blitt noe uselvstendige - girer hverandre opp og påvirker hverandre. Synes det kan bli litt masete innimellom. - vanskelig å trene hverdagslydighet når man har 2 hunder. Må liksom fjerne en av hundene før jeg får trent. - eldste hunden min har plutselig kommet med masse dårlige vaner som hun ikke hadde før, som å være tulling når vi kommer bort på besøk. Blir ofte litt konkurranse de 2 i mellom, førstemann og mest oppmerksomhet liksom. Fører til mer klengete og intense hunder. - finner på mer rampestreker sammen. en hund alene hjemme = ingenting ødelagt. Begge hundene alene hjemme = oj, se hva jeg fant a! Bli med å ødelegge? Tør du så tør jeg... 1 hund alene er mer førerorientert enn 2 hunder sammen. De blir liksom en flokk når de er 2, så ikke alltid like stort behov for å holde seg i nærheten av deg. - når bare en av hundene er hjemme så merker jeg ikke at jeg har hund, når de er her begge 2 så merker jeg det ganske godt ja Positive ting: - hundene har såå stor glede av hverandre. De har alltid selskap, og aktiviserer hverandre. Gir meg bedre samvittighet når de er alene hjemme + når jeg ikke får gått like mye tur som jeg helst skulle ønske. Synes det er skikkelig koselig å se hvor glade de er i hverandre. - jeg kjøpte en hund til fordi JEG ville ha en til. Så nå har jeg en til å trene med, så det er jo moro. iom at jeg har 2 forskjellige hunder får jeg drevet med litt forskjellige aktiviteter også. - 2 hunder og være glad i, og 2 hunder som er glad i meg er jo dobbelt så koselig
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Tusen takk for kjempe fint svar :o) Jeg har kjempe lyst på en til, men føler jeg vil vente i hvertfall et år eller to - aller helst ønsker jeg å kjøpe hus med svær hage hvor hundene kan boltre seg og løpe så masse de orker *drømme*
Gjest Lilleulv Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Tusen takk for kjempe fint svar :o) Jeg har kjempe lyst på en til, men føler jeg vil vente i hvertfall et år eller to - aller helst ønsker jeg å kjøpe hus med svær hage hvor hundene kan boltre seg og løpe så masse de orker *drømme* Ja, vi bor på gård med hundeluke så det er helt topp :-D Tror hundene koser seg ute sammen.
Gjest Kvinge Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Hei! Vi har to hunder. Jeg angrer ikke ett eneste sekund på at vi fikk nr 2!! Alle sa vi brude vente, men jeg klarte det ikke. Vi hentet nr 2 den 13. september. Jeg har nå en omplasseringshund, type flat-blanding og en liten italiensk mynde. Det er litt str.forskjell, men det går helt fint. Vi bor i en 52 kvm stor leilighet, og det er heller ikke noe problem. Så ikke tenk for mye på plassen, bare du er flink nok til å gå turer, og å være ute med dem! Det er mange ulemper som tidligere nevnt, men jeg vil si gledene veier mer!
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Takk skal dere ha Godt å høre at dere koser dere masse to hunder- tiltross for mer arbeid Jeg vet at min kjære hund har kjempe godt av å være sammen med andre hunder, som sagt blir han overlykkelig når han får leke med andre. Jeg har drømt om flere hunder siden jeg var liten, og vet jeg har den kjærlighet og omsorg de behøver. Vi får se om det ikke blir en firbent venn til om en stund *drømmer*
Gjest L_C Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Jeg har to hunder. Skaffet nummer 2 når min første hund var 2,5 år gammel, og har ikke angret ett sekund. Har egentlig bare positive erfaringer. Det er viktig at hund nummer ikke er full av dårlige uvaner når man skaffer nummer to. Jeg passa på at hund nummer 1 kunne gå fint i bånd og annen hverdagslydighet før jeg engang vurderte nummer 2. Og viktigst av alt - at hun kunne være hjemme alene uten å stresse. Jeg opplevde at det var MYE enklere å ha valp når jeg hadde voksne hund fra før. Hjemme-alene-trening med valpen var så ufattelig enkelt, og siden de to hundene lekte med hverandre, var ikke valpen masete slik min første var da hun var valp. Mine hunder er av samme rase og går kjempegodt sammen. Jeg storkoser meg med mine to hunder, og vi har mye morro sammen.
Gjest Lilleulv Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Egentlig har jeg sagt at jeg aldri vil ha 2 eller flere hunder mer, men det tror jeg nok aldri kommer til å skje. Jeg frykter at jeg en vakker dag ender opp med 3 stk i steden
Gjest L_C Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 Jeg skal være VELDIG forsiktig med å drømme om en hund nummer 3. Vi har det så utrolig fint der vi er nå, og ved å skaffe enda en hund kan "idyllen" bli ødelagt. Vi får skaffe oss noen "menneskebarn" istedet
Gjest Lilleulv Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 Jeg skal være VELDIG forsiktig med å drømme om en hund nummer 3. Vi har det så utrolig fint der vi er nå, og ved å skaffe enda en hund kan "idyllen" bli ødelagt. Vi får skaffe oss noen "menneskebarn" istedet Jeg er enig jeg bør nok også være forsiktig med det. Men så har jeg drømmehunden i hodet da, og når oppdretteren min kjører de sinnssyke kombinasjoner som man bare vet det blir helt rå valper av... ARG :-D
Gjest L_C Skrevet 25. november 2008 #11 Skrevet 25. november 2008 Klart det er vanskelig å holde seg Nå er min yngste hund bare 10 mnd gammel da, så jeg er ikke valpesjuk helt enda, men det er sikkert ikke lenge før den kommer tilbake for fullt.. Sist klarte jeg ikke å styre meg da jeg snublet over oppdretteren "min" sin hjemmeside, der hun annonserte at mora til hunden min skulle ha sitt siste kull. Klarte ikke å motstå fristelsen. Til gjengjeld har jeg hunder som er halvsøstre og som har arvet mammas gode lynne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå