Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 I tilfeller der en person forlater kjæresten sin til fordel for en annen, hva er sjansen for at vedkommende gjør det samme igjen i neste forhold? Ja, mulig det er situasjonsbetinget... Men hva synes dere? Noen erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Jeg vil tro det er helt situasjonsbetinget - ettersom det er så mange faktorer som får noen til faktisk å velge å gå - til fordel for en annen... Jeg tror at man da trolig ikke har hatt det rette forholdet til å begynne med - også treffer man en ny, som utfyller manglene kanskje.... Vanskelig å si.. Jeg lurer mer på overgangsperioden.. Når man treffer en annen, og begynner å kjenne på om det er riktigere.... Man går igjennom mange moralske gråsoner... Kanskje man passerer grensen for hva som kvalifiserer til utroskap... For hva er utroskap egentlig??? Det er ikke bare det fysiske, men kanskje like mye det psykiske - når man velger å møte noen man har følelser for - selv om det rent praktisk sett er platonisk der og da... Er vel i en litt lik situasjon selv - og jeg lurer på om jeg får tilbake hvis det blir oss - med en som åpenbart har følelser for meg, og som gir seg selv rom til å kjenne på følelsene for meg og bli kjent med meg - samtidig som han driver å avslutter det han har.... Ingen klare svar fra meg desverre, men om noen andre har det.... Ja takk!! Fasit ønsket!!!
Gjest Aneetah Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Jeg tror at mennesker som har en tendens til å være rastløse og lure på om gresset er grønnere på den andre siden også har en tendens til å forlate kjæresten sin for noen andre. Jeg var sånn i mange år, og sjonglerte mellom de stakkars mannfolka. Hos meg kom det med alderen, at jeg ble mer klar for å slå meg ned generelt i livet. Jeg går fortsatt og tenker litt "tenk om hvis om atte", men har lært meg å overstyre dette, og heller bygge på et stabilt forhold, og ignorere disse tankene som jeg føler nesten er litt innebygget i meg. Jeg vet at hvis jeg gjør det slutt med min nåværende kjæreste fordi jeg lurer på om noen andre er mer spennende, kommer jeg til å tenke akkurat det samme om den nye personen. Så jeg holder meg til han jeg har, og har det veldig fint
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Jeg tror at mennesker som har en tendens til å være rastløse og lure på om gresset er grønnere på den andre siden også har en tendens til å forlate kjæresten sin for noen andre. Ja, det er kanskje noe i det - men spørsmålet er vel da om man hele tiden har lurt på om gresset var grønnere på den andre siden, eller om man plutselig oppdaget litt fin, grønt gress....
Gjest Aneetah Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Ja, det er kanskje noe i det - men spørsmålet er vel da om man hele tiden har lurt på om gresset var grønnere på den andre siden, eller om man plutselig oppdaget litt fin, grønt gress.... For min del har jeg alltid vært sånn, både når det gjelder gutter, jobber, leiligheter osv osv.
Pokahonta Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Veldig situasjosbetinget, men det viser ofte en trend hos mennesker. Noen er mere rastløse, og har et mulig mønster som er slikt. En av mine ekser var sånn, og selv om jeg trodde jeg var unntaket, viste det seg at: "What comes around, goes around"
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Sjangsen for at det skjer igjen er nøyaktig 17,987% 1
Gjest Yihaa Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Jeg aner ikke, dette er vel som andre sier både siuasjons- og personsbetinget. Men jeg har hørt at forhold som oppstår på denne måte ikke har særlig stor overlevelsesrate (10%). Om dette er riktig, aner jeg ikke.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 I sist forhold var jeg utro en gang og forlot han da jeg ble forelsket i kompisen min. Jeg var ung, forholdet var ikke det beste og følelsene var mer eller mindre borte fra min side. Jeg tenkte ikke så mye over dette selv. Når jeg hadde vært utro, "bare" klining ble jeg veldig lei meg og fortalte det gråtende til kjæresten min. Men kjente jeg ble nesten skuffet når jeg ble tilgitt. Kjente da at jeg ville ut av forholdet, men følte ikke at jeg hadde en god grunn.. Vi var sammen i litt over et år. Nå er jeg sammen med dn kompisen jeg ble forelsket i. Vi har vært sammen i 4 år. Følelsene har bare blitt sterkere og jeg kan ikke se for meg livet uten han. Kan heller ikke forestille meg å være med en annen. Frister rett og slett ikke.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 jeg har dratt fra forhold til forhold. Klarer ikke løsrive meg før jeg har truffet en (ingen sex..bare følelser). Gjort det 3 ganger..... Bare sånn jeg er.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 I sist forhold var jeg utro en gang og forlot han da jeg ble forelsket i kompisen min. Jeg var ung, forholdet var ikke det beste og følelsene var mer eller mindre borte fra min side. Jeg tenkte ikke så mye over dette selv. Når jeg hadde vært utro, "bare" klining ble jeg veldig lei meg og fortalte det gråtende til kjæresten min. Men kjente jeg ble nesten skuffet når jeg ble tilgitt. Kjente da at jeg ville ut av forholdet, men følte ikke at jeg hadde en god grunn.. Vi var sammen i litt over et år. Nå er jeg sammen med dn kompisen jeg ble forelsket i. Vi har vært sammen i 4 år. Følelsene har bare blitt sterkere og jeg kan ikke se for meg livet uten han. Kan heller ikke forestille meg å være med en annen. Frister rett og slett ikke. Akkurat samme situasjon har jeg vært i! var i et forhold fra jeg var 17 til jeg var 20, hvor jeg forlot den daværende kjærsten for en kamerat.... Jeg vet det finnes rastløse personer og trallalala... Men jeg vet med meg selv at jeg har funnet mannen i mitt liv og at vi kommer til å være sammen i laaang tid fremover. Så jeg slenger meg med på at det er situasjonsbetinget og kommer ann på personen. Jeg knytter meg raskt og hardt til kjærster og har kun vært sammen med de to hele livet, selv om jeg forlot han for en annen betyr det ikke at jeg er rastløs, men at jeg hadde behov for noe annet enn det den daværende kjærsten kunne tilby
Nabodama Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 Det har nok ikke bare med rastløshet å gjøre, men også usikkerhet og frykt for å være alene. Min venninne gikk fra den ene til den andre, overlappet i hvert eneste forhold, fram til hun ble 40. Først nå har hun vært singel en stund, og sist gang var da hun var 16. HUn ville rett og slett ikke være alene, passet ikke til det, sa hun. Nå har hun funnet mer trygghet i seg selv, og ser også at de hun møtte mens hun var i et forhold heller ikke var de beste for henne. For når hun begynte å skjønne at hun ville ut av forholdet, fant hun seg en annen veldig fort, og da ble det nok ikke de hun nødvendigvis passet godt med heller. Derfor har hun hatt endel forhold også.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 en jeg var sammen med, dumpa dama si til fordel for meg. Han igjen dumpa meg til fordel for ei annen, han dumpa igjen HENNE til fordel for enda ei jente, og nå er han på enda ei jente. Lurer egentlig bare på når det går skeis. Vi hadde det egentlig veldig bra sammen, det tror jeg han hadde med alle de andre også, tror også det er problemet. Med en gang lykken kom krypende, løp han sin vei. Tror han var redd for noe, at det ikke skulle vare eller han ville miste oss og det var lettere å reise først, eller hva...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå