Anniq Skrevet 18. februar 2009 #61 Skrevet 18. februar 2009 Hei hei alle august 09 bruder! Vi skal gifte oss den 29 august. Føler at vi har vanvittig mye å gjøre enda. Men det blir vel bra. Tror tiden går utrolig fort frammover nå. =) Vi skal gifte oss i nidarosdomen noen andre som skal gifte seg der eller har gjort det? Vet dere om man kan ta bilder av vielsen der?
Pityriasis Skrevet 18. februar 2009 #62 Skrevet 18. februar 2009 HeiHei! Hvordan går det med budsjettet deres nå? Funnet noen løsninger på det? Kanskje du har glemt prest? Vi skal ha en prest utenom den menigheten og kirken vi gifter oss i, så derfor har vi det separat på vår liste Men dere har kanskje det under punktet kirken? Hei Kitty Bambi! Takk for at du bryr deg! Det går fint med budsjettet vårt nå, jeg har fått jobb i sommer med gode lønnsbetingelser og vi har alt klart å frigjøre en del penger selv - så vi har mer enn nok å gå på nå heldigvis! Så det problemet er faktisk ute av verden! Prest har vi ikke tenkt på, regnet med det fulgte med kirken jeg?
BUFFY Skrevet 18. februar 2009 #63 Skrevet 18. februar 2009 Føler jeg blir veldig stressa når jeg ser hvor langt alle andre har kommet her. Vi skal gifte oss 22.august og jeg har bare ordnet dette enda: - kirke - lokale - fotograf - frisør - jeg har forlover (men han har ikke bestemt seg enda) Altså veldig mye igjen å gjøre......
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #64 Skrevet 19. februar 2009 Lilleanda Når det gjelder å finne billig og enkel løsning på dekketøy. (Duker: Kanskje det er et vaskeri i nærheten som leier ut duker?) Servise, glass og bestikk: Det er ikke noen grendehus, serveringssteder i nærheten som du kan låne dette fra? Evt kan du låne rundt hos slekt og venner. Tapas er jo litt uformelt, så kan jo være morsomt med forskjellig dekketøy? Evt har ikea asjetter/tallerkener til 19kr pr stk(hvite og gjennomsiktige). de har også bestikksett (4 deler m/4stk av hver) til 29kr. Tusen takk for tips. Grendehus er det jo masser av, så det må jo være muligheter der! Har sjekka IKEA også, det blir billigere enn å leie dekketøy faktisk (men de tar oppvasken da....) Og har faktisk tenkt på sjarmen ved forskjellige tallerkner, har begynt å samle inn kaffeserviser fra slekta (vi arvet masse fra farmor med søte blomster på). Er bare redd for at det ikke blir sjarmerende, men rotete hi hi tenke tenke
KittyBambi Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #65 Skrevet 19. februar 2009 Hei Kitty Bambi! Takk for at du bryr deg! Det går fint med budsjettet vårt nå, jeg har fått jobb i sommer med gode lønnsbetingelser og vi har alt klart å frigjøre en del penger selv - så vi har mer enn nok å gå på nå heldigvis! Så det problemet er faktisk ute av verden! Prest har vi ikke tenkt på, regnet med det fulgte med kirken jeg? Så bra!!! Kjempe deilig for dere da, at dere nå slipper å tenke mer på det. Sånne ting tar veldig på, så godt å ha det ute av verden Presten følger som regel med kirken ja, men jeg ønsket en annen prest (venn av familien), så derfor måtte jeg ordne det separat. Bare ring og dobbeltsjekk med kirken evt, men det skal ikke være noe problem. Jeg måtte fylle ut ekstra fordi jeg skulle ha en annen prest enn den menigheten hadde. Det er en kjempespennende tid fremover!!!
jezza86 Skrevet 20. februar 2009 #66 Skrevet 20. februar 2009 Vi gifte oss 8/8 har ordnet: vielse (human-etisk) lokale m/middag forlovere toastmaster sendt ut innbydelser (har en del langveisfra) transport til og fra vielse nettopp kjøpt duker og serivetter (i hvert fall materialene til å sy det av )
KittyBambi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #67 Skrevet 21. februar 2009 Nå har vi også booket trompetist til vielsen.. Fant ut at vi hadde lyst å påspandere oss det, trompet er utrolig flott og med orgelet blir det enda mer stas over selve vielsen og ikke så "platt" (synes vi da). Så håper vi at noen søsken kan tenke seg å si noen ord i kirken.. Ellers føler vi at vi ligger godt an faktisk, både økonomisk og planleggingsmessig. Tips til dere som ikke allerede har gjort dette: Lag en fremdriftsplan som viser hva dere skal ha gjort i den og den måneden. Det gjør vi og det gjør at jeg ikke stresser så mye som jeg vanligvis ville gjort og det er mye lettere å følge
Solstrålejenta Skrevet 21. februar 2009 #68 Skrevet 21. februar 2009 Yes! Min kjære klarte omsider å finne strykere til å spille under vielsen Så da er det i boks og vi får Canon in D på riktig vis.. Høres bra ut med trompetist KittyBambi -artig med litt andre instrument enn kun orgel synes jeg!
KittyBambi Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #69 Skrevet 22. februar 2009 Yes! Min kjære klarte omsider å finne strykere til å spille under vielsen Så da er det i boks og vi får Canon in D på riktig vis.. Høres bra ut med trompetist KittyBambi -artig med litt andre instrument enn kun orgel synes jeg! Så bra Solstrålejenta!!!! Strykere har jeg egentlig lyst på også.... hehe Hvor mye tar de?
Solstrålejenta Skrevet 22. februar 2009 #70 Skrevet 22. februar 2009 Uff...de er ganske dyre... Eller dvs, de koster 2000 per stryker, så det er jo egentllg helt vanelig, men det blir jo fort dyrt når det er flere av dem... Men de skal iallefall spille inn- og utgangsmusikk og et soloinnslag i kirken. Og så spiller de taffel under mottagelsen mellom vielsen og festen...
KittyBambi Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #71 Skrevet 23. februar 2009 Uff...de er ganske dyre... Eller dvs, de koster 2000 per stryker, så det er jo egentllg helt vanelig, men det blir jo fort dyrt når det er flere av dem... Men de skal iallefall spille inn- og utgangsmusikk og et soloinnslag i kirken. Og så spiller de taffel under mottagelsen mellom vielsen og festen... Er vel egentlig vanlige priser ja.. Men tror jeg holder meg til trompetisten jeg Passer bedre til budsjettet, hehe. Blir nok koselig det også!
Nelly Pelly Skrevet 23. februar 2009 #72 Skrevet 23. februar 2009 Heisann.. Hvordan/hvor har dere tenkt å tilbringe bryllupsnatten??? Har lyst til å finne på noe kult, men begrenser seg pga lite tid fra vi forlater festen til vi skal reise avgårde dagen etterpå.. hmmm.. I tillegg er jeg fra en liten plass og det er ikke akkurat mange fine hotellrom ol i området.
KittyBambi Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #73 Skrevet 24. februar 2009 Heisann.. Hvordan/hvor har dere tenkt å tilbringe bryllupsnatten??? Har lyst til å finne på noe kult, men begrenser seg pga lite tid fra vi forlater festen til vi skal reise avgårde dagen etterpå.. hmmm.. I tillegg er jeg fra en liten plass og det er ikke akkurat mange fine hotellrom ol i området. Vi reiser på bryllupsreise to dager etter selve bryllupsdagen, så bryllupsnatten håper jeg blir tilbragt hjemme av praktiske årsaker. Jeg tror jeg bare blir stresset om vi skulle overnattet på et hotell etc når jeg vet jeg må sjekke ut da og da + skal reise dagen derpå. Jeg vil sove hjemme jeg, med alle tingene mine til jeg skal reise vekk på hotell to uker hehe Jeg kommer evt til å foreslå å lage et "romantisk rede" hjemme, evt. med stearinlys og roseblader (kommer an på hvor slitne man er etter en laaaaang og helt sikkert stressfull dag, vil ikke risikere å sovne med stearinlys på...) Overrask hverandre evt. med noe begge to - hjemme. Sov ute i hagen/på hverandaen om dere har det
Solstrålejenta Skrevet 24. februar 2009 #74 Skrevet 24. februar 2009 Vi skal bo på hotell, men det er mest fordi bryllupet skal være et par timer unna der vi bor. For at det ikke skal bli stress med utsjekking dagen etter bryllupet, så har vi booket hotell til mandag. Men hadde det vært nærmere hjemme, så hadde jeg nok kanskje heller gått for det. Man kan jo lage det romantisk og flott hjemme ogsp
Nelly Pelly Skrevet 25. februar 2009 #75 Skrevet 25. februar 2009 Vi kommer til å ha huset fullt av bryllupsgjester, så det er ikke et alternativ å ha det hjemme. Nei, får tenke litt mer på det, men takk for svar
Mimi Skrevet 2. mars 2009 #76 Skrevet 2. mars 2009 Ny augustbrud! Vi gifter oss 15.8.09 og ingenting er i orden. Herregud! Ja, jeg stresser som bare det!
KittyBambi Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #77 Skrevet 2. mars 2009 Ny augustbrud! Vi gifter oss 15.8.09 og ingenting er i orden. Herregud! Ja, jeg stresser som bare det! Velkommen Mimi og gratulerer med bryllup Skjønner du stresser - du gifter deg en uke før meg og jeg har holdt på siden juli! Men ta det med ro, det er masse hjelp å få her inne - så bare spør
DDuck Skrevet 2. mars 2009 #78 Skrevet 2. mars 2009 I'm in på 8.augst Jeg har en laaaang liste med ting som er gjort og ting som ikke er gjort, men jeg orker bare ikke å skrive den inn nå Men det aller meste er under kontroll
KittyBambi Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #79 Skrevet 2. mars 2009 I'm in på 8.augst Jeg har en laaaang liste med ting som er gjort og ting som ikke er gjort, men jeg orker bare ikke å skrive den inn nå Men det aller meste er under kontroll Send den gjerne på PM til meg om du vil - jeg har en liste forsåvidt, men tror jeg trenger litt tips, hehe. Føler jeg har oversikt, men er nervøs for å glemme noe fullstendig, hehe.
Solstrålejenta Skrevet 2. mars 2009 #80 Skrevet 2. mars 2009 Ny augustbrud! Vi gifter oss 15.8.09 og ingenting er i orden. Herregud! Ja, jeg stresser som bare det! Samme dag som oss det... Ikke så altfor lenge til, men du har da fortsatt masser av tid for å få ting på plass... Har dere fått booket lokale og vielsessted ennå? Det er vel det som er mest kritisk å få booket tidlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå