Gå til innhold

August bruder 09 :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Morsomt å lese om alle som skal gifte seg i august 09:)

Gleder meg masse.

Jeg er for tiden på brudekjolejakt. var og prøvde her om dagen med forloveren min, fant en kjempefin kjole fra LaSposa (til leie). Men skal vente med å bestemme meg, for i morgen skal jeg på jentetur til NY:D så håper kanskje jeg kan finne noe der!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)

Dette har jeg gjort:

Valgt forlover

Bestilt lokale

Bestemt meg for type vielse

Funnet kjolen

Tenkt litt på meny (men dette skal vi ordne 4 mnd i forkant)

Skrevet gjesteliste

Dette holder jeg på med nå:

Bestille fotograf

Bestille sminke og hår, inkl prøvetime

Vi skal gifte oss 15. august forresten :)

Noen som vil fortelle hvilken fotograf de skal bruke, og hvor de skal ordne sminke og hår?

Noen her inne har kommet veldig langt med forberedelsene må jeg si.

Endret av Lilleulv
Skrevet

Velkommen :)

Jeg har en venninne som er stylist som skal fikse både sminke og hår. Hun tar 2500kroner. (Synes i grunn det er en litt stiv pris til å være venninne liksom, men ok...) Nå er vi på fotograf jakt. Vi har spurt en bekjent av familien, som skal ha ut uken for å tenke på det. Hva han evt tar vet jeg ikke.

Det verste er å finne fotograf og kjole.. Hvordan finne det rette? Og det er så mange fotografer der ute som tar en maaaaaasse penger for å gi deg retten til dine egne bryllupsbilder, så vil ikke betale en hel formue for å få bildene fremkalt. Ha tålmodighet, skriveblokk til å skrive ned navn, adr, priser etc (har en bryllupsbok hvor jeg skriver inn alt mulig av forberedelser, ideer, hvor jeg har vært og prøvd kjoler etc) og ikke minst en :kaffekopp: da blir letingen mye lettere ;)

Masse lykke til og før gjerne opp her hva du har fått gjort og hvordan prosessen går videre - kjempespent, du gifter deg jo bare en uke før meg :bryllup:

Skrevet (endret)

Hei

Vi gifter oss 8. august.

Det som er på plass er:

* Kirke og prest

* Forlovere

* Toastmaster

* Ca ferdig med gjesteliste

* Fotograf (som følger oss hele dagen)

* Invitasjoner er bestemt (inkluderer bilde av fotograf)

* Farger (rosa, lilla, sølv/stål)

* Kokk (holder på å utarbeide meny)

Ellers så er det meste av ønsker/ideer/løsninger på plass, det er bare ikke "banket" enda. Kommer fra en liten plass, så det er ikke sååå hastverk. Det meste vil nok være i orden iløpet av begynnelsen av februar.

Det vanskeligste er brudekjole. Jeg er veldig kresen/har rare ideer i hode mitt, og finner lite jeg liker. Men håper dette endrer seg når jeg får prøvd litt kjoler.

Juhu, dette blir moro :bryllup:

Endret av Nelly Pelly
Skrevet

Jeg har endelig fått bestilt kjole!!!!!! Etter leting siden august/september i fjor er den endelig i boks :) Det havnet på en kjole fra Lilly kjøpt hos Kreativt Bryllup. Gleder meg masse til å få den i mars :yvonne:

Skrevet

Så spennende! Gratulerer masse :) Har du link til kjolen eller?

Skrevet

Jeg har bestilt kjolen:) Skal leie. Kjolen er fra La Sposa. Veldig annerledes enn jeg hadde tenkt meg først, men syntes det var kjempefin på:)

kan se den på www.splasposa.com gå til collection 2008, velg Gazar og kjole nummer fire, Martina.

Skal ikke ha det sløret som er på der, men et enklere slør. Noen som har noen meninger om de ville hatt smykke til denne kjolen?? Jeg skal ha et enkelt diadem, helt lavt.

Ble plutselig litt mer virkelig når kjolen er på plass :bryllup:

Skrevet
Så spennende! Gratulerer masse :) Har du link til kjolen eller?

Det har jeg :) Det ble denne men jeg synes ikke bildet gir den full credit for hvor flott den er.

• 4 uker senere...
Skrevet

Noen August bruder som har planlaget noe mer..? :popcorn:

Gjest også augustbrud
Skrevet
Det har jeg :) Det ble denne men jeg synes ikke bildet gir den full credit for hvor flott den er.

Jeg vurderer også den kjolen! Fiiine kjolen :danser:

Hvordan er den på? Sitter den bra, er den tung/lett, har du underskjørt? Hvordan var størrelsene i forhold til "vanlige" størrelser? (sorry at jeg maser, men den er veldig fin kjolen din altså!)

Skrevet

Hvordan er den på? Sitter den bra, er den tung/lett, har du underskjørt? Hvordan var størrelsene i forhold til "vanlige" størrelser? (sorry at jeg maser, men den er veldig fin kjolen din altså!)

Er den todelt forresten? *masmasmas*

Skrevet

Kjolen er ikke todelt :)

Den sitter veldig bra på på meg hvertfall.. Har kjøpt et 3 hopp underskjørt på ebay, men ikke prøvd det med kjolen, regner jeg må ta ut noen ringer... Størrelsene er vel som vanlig tenker jeg.. Men jeg ville prøvd før du bestiller på nett isåfall - det gjorde jeg. Bestilte i salongen jeg da, følte det var safere etter en bommert på nettet.

Veldig fin kjole ja! :)

Skrevet

Hei!

Vi gifter oss 1.august. Her er alt vi har klart til nå:

* Gjestelisten

* Invitasjonene er laget og sendt

* Kjolen er bestilt og tatt mål til innsying i dag, hentes ferdig om en måned! :-D

* Kjøpt sko, tiara, slør, smykker, øredobber, armbånd og underskjørt

* Bestilt undertøy

* Bestilt frisør

* Booket lokale med kokk

* Avtalt Toastmaster

* Ordnet forlovere

* Farger er bestemt

* Fotograf er i boks

* Kirken er i orden

* Booket kor og solister til vielsen

* Ordnet anlegg og DJ til festen

* Ordnet overnatting suite for oss bryllupsnatt

* Bordplasseringsskisse (sett at alle gjestene kommer, men det gjør de neppe. Mest gjort for moro skyld, må nok tilpasses litt.)

* Ønskelister i glassmagasin

*Bryllupsnettside

Holder på å ordne blomsterdekoratør/blomster via noen bekjente av bekjente og mannen min skal ordne seg antrekk i løpet av mars.

Noe mer vi burde ha gjort til nå? Håper vi er i rute!

Men det er moro å være "bride-to-be" da! Faktisk veldig moro! :-D

Skrevet
Hei!

Vi gifter oss 1.august. Her er alt vi har klart til nå:

* Gjestelisten

* Invitasjonene er laget og sendt

* Kjolen er bestilt og tatt mål til innsying i dag, hentes ferdig om en måned! :-D

* Kjøpt sko, tiara, slør, smykker, øredobber, armbånd og underskjørt

* Bestilt undertøy

* Bestilt frisør

* Booket lokale med kokk

* Avtalt Toastmaster

* Ordnet forlovere

* Farger er bestemt

* Fotograf er i boks

* Kirken er i orden

* Booket kor og solister til vielsen

* Ordnet anlegg og DJ til festen

* Ordnet overnatting suite for oss bryllupsnatt

* Bordplasseringsskisse (sett at alle gjestene kommer, men det gjør de neppe. Mest gjort for moro skyld, må nok tilpasses litt.)

* Ønskelister i glassmagasin

*Bryllupsnettside

Holder på å ordne blomsterdekoratør/blomster via noen bekjente av bekjente og mannen min skal ordne seg antrekk i løpet av mars.

Noe mer vi burde ha gjort til nå? Håper vi er i rute!

Men det er moro å være "bride-to-be" da! Faktisk veldig moro! :-D

HeiHei!

Hvordan går det med budsjettet deres nå? Funnet noen løsninger på det?

Kanskje du har glemt prest? Vi skal ha en prest utenom den menigheten og kirken vi gifter oss i, så derfor har vi det separat på vår liste :) Men dere har kanskje det under punktet kirken?

Skrevet

* Da er lokalet booket

* Menyen forholdsvis spikret

* Blomsterdekorasjoner bestemt

* Brudepikekjoler halvveis bestemt

og letingen etter brudekjole fortsetter. Hjelp sier jeg bare.......

Skrevet

Gifter oss 1 august :) Ser mange er i boks.. UFFAMEI...

Har ordnet:

* Lokale

* Meny

* Bil

* hotellrom for natten (eller det vet jeg jo egentlig ikke.. mannen som fikser)

*Kirke

*brudesvenner

* bordkort/halveis

*halveis ang invitasjoner

Ikke ordnet:

* Kjole, klarer ikke å velge mellom to kjoler :(

*Gifteringer

* Solist / delvis klart mangler sang å synge!!

* blomster

* sikkert glemt en haug allerede!!

Hmmm bare meg som føler meg treg?

Skrevet

Karabista, jeg er også treg. Tregere enn deg.......

Men, men, gift blir jeg uansett :bryllup:

Så lenge jeg har kirke og forloveden klar så ser jeg ingen hindringer. Ting har en tendens til å falle på plass uansett.

Skrevet

Godt å vite, skole tar så mye av tiden min. Du har ett poeng. Gift blir jeg nok tilslutt. Kjole klarer jeg nok å bestemme meg for til slutt. ( skal prøve en annen salong, kanskje jeg finner DEN) hihi...

Glede seg!!

Skrevet

Hei alle augustbruder :)

Jeg skal gifte meg 22.august 2009!!

Og gleder meg masse.

Men det er mye å ordne! Blir jo alltids gift tilslutt allikevel, men vil ikke gjøre det i bare undertøyet.... Sliter med å finne kjole. Har 3 stk som jeg liker godt, men har ikke funnet DEN kjolen. Vil så gjerne ha den perfekte kjolen :rødme:

Driver å slanker meg, så kunne godt tenkt meg å ta det litt nærmere med litt færre kilo (tør ikke kjøpe en for liten kjole heller). Men blir skikkelig stressa av at det er så lang bestillingstid på kjolene (4-6 mnd i de salongene jeg har vært).

Skal prøve litt til tror jeg ;) har et par salonger til å prøve.

Ellers har vi mye ordnet, og mye er skissert oppi hodet mitt ;)

Kirke

Lokale (det er uten dekketøy, så strever med å finne billig og enkel løsning på det)

Fotograf (skal ha samtale i mars, så spent på prisene!)

Reservert hotellrom for tilreisende familie (bør vel bestille suite til oss også....)

Reservert catering (menyen tar vi etterhvert, skal ha tapas)

Begynt å handle drikkevarer til fri bar

Farger/småting til pynt/invitasjoner handles fortløpende

Forlovere er i boks

Må ordes snart: Kjole!! Spørre toastmasteren, se på ringer, kjoletilbehør/sko, begynne med invitasjonene.

Skrevet

Lilleanda

Når det gjelder å finne billig og enkel løsning på dekketøy.

(Duker: Kanskje det er et vaskeri i nærheten som leier ut duker?)

Servise, glass og bestikk: Det er ikke noen grendehus, serveringssteder i nærheten som du kan låne dette fra? Evt kan du låne rundt hos slekt og venner. Tapas er jo litt uformelt, så kan jo være morsomt med forskjellig dekketøy? Evt har ikea asjetter/tallerkener til 19kr pr stk(hvite og gjennomsiktige). de har også bestikksett (4 deler m/4stk av hver) til 29kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...