KittyBambi Skrevet 27. november 2008 Forfatter #21 Skrevet 27. november 2008 Har du vært i brudesalong og kikket? De har som regel et lite utvalg. Vet ikke hvor i landet du bor men jeg vil tro en del Oslo-skobutikker vil kunne gi det et godt utvalg. Jeg ville kanskje satset på en sko med såkalt snelle-hæl. Da kommer du litt opp fra bakken uten å bli for høy. Tror aldri jeg ville gått i ballerina sko til en tradisjonell brudekjole. Jeg og samboer er like høye i utgangspunktet, men jeg skal ha litt hæl på mine sko. Her er mine sko ( i alle fall èn av de). Bra tips Jeg bor i Oslo, så bør nok komme meg til brudesalonger snart tenker jeg.. Hadde aldri gått med ballerinasko med brudekjole jeg heller, men litt hæl vil je jo ha Snellehæl, hm. Skal jeg se etter!
Victoria85 Skrevet 28. november 2008 #22 Skrevet 28. november 2008 - Er det noen nettsider man kan bestille bordkort og andre trykksaker fra USA eller andre land det er rimeligere enn i Norge? EBAY!! Er super genial:) Skal bestille invitasjoner der ifra:)
*christine* Skrevet 30. november 2008 #23 Skrevet 30. november 2008 vi har dato 15 august 09. gleder meg masse. men tenker jeg har en lang liste foran meg med forberedelser...er jo mest gøy!
KittyBambi Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #24 Skrevet 4. januar 2009 Nå innser jeg at jeg er litt for sent ute med fotograf.. Tror jeg da.. Og så begynner jeg å bli stresset når det gjelder å bestille brudekjole.. Jeg har prøvd på tre steder, men ikke funnet den rette kjolen enda.. Det tar omtrent 5 måneder å bestille fra de salongene jeg allerede har besøkt, og jeg vil gjerne ha den før sommeren. Hmmm.. Får sette igang stor-satsning på fotograf jakt og kjolejakt til uken...
Airam Skrevet 5. januar 2009 #25 Skrevet 5. januar 2009 Hei alle sammen Vi gifter oss 8. august Har ordnet: *Kirke *Lokale *booket kokk og utarbeidet meny *Fotograf *Ringer (bruker forlovelsesringene våre) *Gjesteliste *Invitasjoner *Bordkort Skal se på kjole i midten av januar Jeg er gravid med termin i april så det er mye som skjer her i gården...
Solstrålejenta Skrevet 5. januar 2009 #27 Skrevet 5. januar 2009 Jaaaaa!!! Gleder meg masse til august!!
KittyBambi Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #29 Skrevet 5. januar 2009 Jeg også!! :rødme: Gleder meg masse, masse jeg også!!! Har endelig blitt klart at svigermamma skal lage maten, men hva vi ønsker er usikkert enda.. Så lurer jegpå det med fotograf.. Greit nok å finne priser for fotografering av vielsen + bryllupsbilder, men inkluderer ikke dette selve bildene? Må man betale mer for å få bildene? Vi kan selvfølgelig fremkalle på egenhånd så lenge vi hvertfall får bildene på cd eller disk eller noe. Får inntrykk av at de tar betalt for at vi skal ha bildene også..
zilje_k Skrevet 5. januar 2009 #30 Skrevet 5. januar 2009 (endret) Gleder meg masse, masse jeg også!!! Har endelig blitt klart at svigermamma skal lage maten, men hva vi ønsker er usikkert enda.. Så lurer jegpå det med fotograf.. Greit nok å finne priser for fotografering av vielsen + bryllupsbilder, men inkluderer ikke dette selve bildene? Må man betale mer for å få bildene? Vi kan selvfølgelig fremkalle på egenhånd så lenge vi hvertfall får bildene på cd eller disk eller noe. Får inntrykk av at de tar betalt for at vi skal ha bildene også.. Det kommer veldig ann på fotografen. De fleste tar GODT betalt for at du skal få rettighetene til bildene dine.. Så ofte velger mange å fremkalle hos fotografen.. Men dette er jo også ofte veldig dyrt.. Men det kommer jo selvfølgelig veldig ann på fotografen Vi har valgt å ikke spare inn på akkurat fotograf. Vi får en som er med oss 10 timer. Har ett møte med han på forhånd, sånn at vi får snakket om hva vi ønsker. Vi får rettighetene til bildene. Han lager en fotobok med 20 sider. 6 små fotobøker vi kan gi bort i gave. Og han tar flere tusen bilder som han redigerer ferdig til oss Dette betaler vi 15000,- for. Men vi kan da fremkalle selv og det sparer vi MYE på!! Endret 5. januar 2009 av zilje_k
KittyBambi Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #31 Skrevet 5. januar 2009 Det kommer veldig ann på fotografen. De fleste tar GODT betalt for at du skal få rettighetene til bildene dine.. Så ofte velger mange å fremkalle hos fotografen.. Men dette er jo også ofte veldig dyrt.. Men det kommer jo selvfølgelig veldig ann på fotografen Vi har valgt å ikke spare inn på akkurat fotograf. Vi får en som er med oss 10 timer. Har ett møte med han på forhånd, sånn at vi får snakket om hva vi ønsker. Vi får rettighetene til bildene. Han lager en fotobok med 20 sider. 6 små fotobøker vi kan gi bort i gave. Og han tar flere tusen bilder som han redigerer ferdig til oss Dette betaler vi 15000,- for. Men vi kan da fremkalle selv og det sparer vi MYE på!! Oi, det hørtes jo veldig bra ut! Vi har mange i familien som kan ta gode bilder på festen etterpå, så vi velger å kun ha fotograf på vielsen + bryllupsbildene etterpå. Derimot har vi en bekjent av familien som lager DVD for oss gjennom hele dagen. Kanskje vi bør spørre om å få rettighetene på bildene, at det er inkl. i prisen eller om vi får det automatisk. For da betyr det vel at vi får fremkalt på egenhånd? Bør ha tunga rett i munnen når man holder på med dette, slik at vi ikke går på en smell.. Og vi bør jo booke fotograf fortest mulig igrunn, i og med at august er en populære måned og vi bor i oslo hvor det sikkert er mange som vil ha samme fotograf (har ikke bestemt oss for hvilken fotograf enda..).
zilje_k Skrevet 5. januar 2009 #32 Skrevet 5. januar 2009 Oi, det hørtes jo veldig bra ut! Vi har mange i familien som kan ta gode bilder på festen etterpå, så vi velger å kun ha fotograf på vielsen + bryllupsbildene etterpå. Derimot har vi en bekjent av familien som lager DVD for oss gjennom hele dagen. Kanskje vi bør spørre om å få rettighetene på bildene, at det er inkl. i prisen eller om vi får det automatisk. For da betyr det vel at vi får fremkalt på egenhånd? Bør ha tunga rett i munnen når man holder på med dette, slik at vi ikke går på en smell.. Og vi bør jo booke fotograf fortest mulig igrunn, i og med at august er en populære måned og vi bor i oslo hvor det sikkert er mange som vil ha samme fotograf (har ikke bestemt oss for hvilken fotograf enda..). Kan nok være lurt å bestille fotograf snart da ja. Og bli enig om pris på forhånd. Og om dere velger med rettigheter eller uten Lykketil!!
KittyBambi Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #33 Skrevet 6. januar 2009 Så mye styr med å finne riktige priser inkl. rettigheter/uten rettigheter! Forstår ikke alltid prislistene som ligger på nett, da man umulig kan betale 2000 kr per bilde (10x15cm og uten ramme). Prøvd å ringe noen + maile noen, men no such luck foreløpig.. Ja ja..
linel Skrevet 6. januar 2009 #34 Skrevet 6. januar 2009 Vi gifter oss også 22. august 2009! Kan nesten ikke vente, men samtidig har jeg sååå mye igjen å ordne, så må vel bare være glad at jeg har ganske god tid ennå!
zilje_k Skrevet 6. januar 2009 #35 Skrevet 6. januar 2009 Vi gifter oss også 22. august 2009! Kan nesten ikke vente, men samtidig har jeg sååå mye igjen å ordne, så må vel bare være glad at jeg har ganske god tid ennå! Så fin dato!! Samme som oss
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #36 Skrevet 7. januar 2009 Vi skal gifte oss 01.08.09 Og neste lørdag skal jeg å prøve kjoler!!!!!! *GLEDER MEG* Men...lurte litt på.. Hvem har dere med dere på kjoleprøving? Vil gjerne ha mamma med....og forloveren min... Hmm.
KittyBambi Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #37 Skrevet 7. januar 2009 Vi skal gifte oss 01.08.09 Og neste lørdag skal jeg å prøve kjoler!!!!!! *GLEDER MEG* Men...lurte litt på.. Hvem har dere med dere på kjoleprøving? Vil gjerne ha mamma med....og forloveren min... Hmm. Jeg har vært på kjoletitting/prøving med mamma, en nær barndomsvenninne, svigermor og fredag skal jeg med forloveren min. Jeg synes som så at du bør ta med deg akkurat de du vil ha med, men at moren din og forloveren din setter nok ekstra stor pris på å være med, i og med at de sannsynligvis er en stor del av dagen din.
NorthFace Skrevet 7. januar 2009 #38 Skrevet 7. januar 2009 (endret) Hei alle sammen! Jeg har med skrekkblandet fryd lest myyyye på bryllupsforumet her i det siste. Min kjære fridde rett før jul og nå har vi fastsatt dato, bestilt kirke og selskapslokale. Føler jeg henger litt etter i planleggingen, men jeg suger til meg alt her så takk til alle som deler tanker, idèer og erfaringer. 1. august på oss Endret 7. januar 2009 av NorthFace
KittyBambi Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #39 Skrevet 7. januar 2009 I morgen bærer det ut på enda en brudekjole prøving med søstrene mine Gleder meg! Blir 3. gang jeg prøver, men stas allikevel. Spennende å se om noen av disse er de rette. Fredag skal jeg prøve med forloveren min - så her er det kjappe trekk i svingene for å forhåpentligvis få bestilt kjole fortest mulig så jeg får den i god tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå