Gå til innhold

August bruder 09 :)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

i går var jeg flink og bestilte alt vi trenger av blomster til den store dagen..

ja også bestilte jeg det jeg trenger for å lage invitasjoner :)

Flere som lager de selv?

Endret av *selma
Videoannonse
Annonse
Skrevet

går det forresten an å spørre hvordan kjolene deres ser ut??

Er så morsomt å se hva slags smak andre har ;)

Skrevet

Hei igjen Solstrålejenta :)

Ja, godt jeg var ute i god tid med kjolen, hvis ikke hadde jeg blitt veldig stressa.. hehe Men det ordner seg, virker ikke som det skal ta altfor lang tid.

Det nærmer seg faktisk til august, det føles hvertfall mye nærmere nå som det er sol og mildere i været. Prøver å ikke tenke på bryllupet hver eneste dag, men deter jo så koselig å stikke innom her at det blir som regel til det ;)

Nå er jeg på slørjakt jeg da.. Hadde allerede kjøpt et i tyll på ebay, men har lyst på et i organza, da det er det stoffet kjolen er i. Passer mye bedre til. Har ikke lyst å bruke masse penger på det, så titter på ebay, men finner ikke sånn jeg har lyst på.. Det jeg har lyst på er langt, kanskje 2 meter, og i organza med satengkant. Er det så vanskelig å få tak i der da?? hehe

Nei, nå får jeg ta meg litt lunch og nyte forlovelse-tiden. Det blir veldig, veldig spennende fremover som tiden nærmer seg :klemmer:

Skrevet

Vi lager selv :Nikke:

Alle er ferdige med navn og alt og ligger bare å venter på å bli sendt :hoppe:

Skrevet

hei.

Nå er det en evighet siden jeg har vert innpå her!

Så kjekt å se hvor langt dere er kommet :-)

Tror vi ligger litt dårlig ann, har nesten ikke gjort noe.

Planene er i hodet men jeg får de liksom ikke igang :-(

Vi skal gifte oss 15 August og har ikke så mye klart enda,men her er det som er ordnet:

-kjole, underskjørt,slør

-prest-kirke

-plass for festen, de holder alt mat,drikke osv.

-har noen som skal lage invitasjonene, må bare ta bilde av meg og min kjære

-fått noen til å filme under kirken og resten av dagen/kvelden

-fått ei vennine til ta bilder til å fra frisør osv og hele dagen/kvelden.

Det vi trenger å gjøre:

-Bryllupsfotograf

-dress til mannen

-brudepikekjole og 2 brudesvenner antrekk.

-blomster

-frisør/sminke

-kjøpe inn ting til å lage hefte med sanger, bordkort osv

-sende ut invitasjoner

Har jeg glemt noe?

-

Skrevet

Jeg er ca akkurat like langt i planleggingen som deg endeligforlovet, og vi gifter oss 22.august.

Synes det var deilig å få kjolen i boks, med lokale/kirke og mat så er jo det meste på plass. Ikke fult så lang ventetid på å få tak i en dress til Han.

Det neste på listen nå er å lage ferdig invitasjoner og sende de over påske.

Jeg har også kjøpt langt slør i tyll fra eBay, KittyBambi, og er nesten fornøyd. Skal se om det blir bra etter en vask med skyllemiddel og litt stryking (sikkert på veldig lav varme ser jeg for meg). Ellers så skulle jeg også hatt ett i organza, siden kjolen er i det stoffet. (men nå var kjolen så dyr, at jeg må kutte litt på slør-utgiftene, og skal bare ha det på i kirken/fotograf) MEN si fra om du finner no!!

Kos dere videre med forberedelser og nyt forlovelsestiden :)

Skrevet
Jeg er ca akkurat like langt i planleggingen som deg endeligforlovet, og vi gifter oss 22.august.

Synes det var deilig å få kjolen i boks, med lokale/kirke og mat så er jo det meste på plass. Ikke fult så lang ventetid på å få tak i en dress til Han.

Det neste på listen nå er å lage ferdig invitasjoner og sende de over påske.

Jeg har også kjøpt langt slør i tyll fra eBay, KittyBambi, og er nesten fornøyd. Skal se om det blir bra etter en vask med skyllemiddel og litt stryking (sikkert på veldig lav varme ser jeg for meg). Ellers så skulle jeg også hatt ett i organza, siden kjolen er i det stoffet. (men nå var kjolen så dyr, at jeg må kutte litt på slør-utgiftene, og skal bare ha det på i kirken/fotograf) MEN si fra om du finner no!!

Kos dere videre med forberedelser og nyt forlovelsestiden :)

Hei lilleanda! :)

Jippi, vi gifter oss på samme dag - moro! Så nettopp filmen Bride Wars og gled litt inn i bryllupsspiriten igjen. Vært litt i dvale i det siste med bryllupet føler jeg, men ble straks påminnet at det faktisk er litt over 4 måneder til.

Skal vel se etter organza slør på ebay, fortsetter jakten, men kan evt også vaske med skyllemiddel først... Regner ikke med å bestille et nytt før jeg får kjolen hjem og prøvd slør og kjole sammen..

Hvordan ser kjolen din ut lilleanda? Legg gjerne ut link eller bilde :rødme:

Skrevet (endret)

Link til min brudekjole

Den er fra en eldre kolleksjon, men de produserer den ennå heldigvis.

Hvilken kjole skal du ha KittyBambi?

Noen flere som vil dele kjolene sine med oss? :rødme:

Endret av lilleanda
Skrevet

Her er min brudekjole :) Skal ha blomstene i en annen farge, litt mer mørk lilla/mørk aubergine....

Brudekjole.pdf

Skrevet
Link til min brudekjole

Den er fra en eldre kolleksjon, men de produserer den ennå heldigvis.

Hvilken kjole skal du ha KittyBambi?

Noen flere som vil dele kjolene sine med oss? :rødme:

Hah! Samme kjole som meg jo! Gifter oss 15.august. Kjøpte den for lenge siden. Jeg er superfornøyd. Alle sier denne er så populær, men jeg har enda til gode å se den på noen. Men jeg tar det som et kompliment at flere velger den. ;) Men det er gøy å se på annonsene på finn.no hvor forskjellig brudene ser ut i fht hvilket tilbehør de velger. Jeg skal ha fingerspiss-langt slør med perler på og perlehårbøyle. Hvilken farge har du på din kjole? Jeg har mørk elfenben og gullbroderier.

Skrevet

Å! Juliet er en kjempefin kjole! Jeg vurderte faktisk den selv også... Dere kommer til å bli nyydelige!! Jeg endte opp med Royal Romance som er en eldre modell fra Maggie Sottero... Den gikk ut av markedet like etter at jeg hadde kjøpt den. Flaks! Her er den iallefall :)

Foran

Bak

Skrevet
Her er min brudekjole :) Skal ha blomstene i en annen farge, litt mer mørk lilla/mørk aubergine....

Forresten, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i et slik type slør? Har prøvd å søke på ebay, men har ikke peiling på hva det heter :tristbla:

Skrevet

Å så moro at flere har funnet Juliet-kjolen! :) ja de sa at den er populær, men jeg har aldri sett den før, og jeg har vært i maaange bryllup og sett maaaange bryllupsbilder.

Jeg skal ha ivory silver, og så skal jeg kutte av slepet litt og heller ha laaaangt slør (kan ikke ha no langt slep i hage-aktig bryllup). Gleder meg til den kommer!

Har sett kjolen på Finn, og brudene ser veldig forskjellig ut. Jeg tror vi også kommer til å se forskjellig ut, skal ikke ha no pynt på sløret og tiara (leter etter en middelalderaktig en) eller blomsterkrans i håret (hvis det er gjennomførbart).

Nydelig kjole Nelly Pelly, litt annerledes og heeelt skjønn!!

Og din også Solstrålejenta, med den blir du skikkelig prinsessebrud!!

Ser ut som et tyllslør, Nelly Pelly?

Slør på eBay heter fingertip hvis det når til fingertuppen, Chapel hvis det går til gulvet, og Cathedral hvis det er enda lenger. (Jeg fant masse opplysninger i en annen tråd her inne om slør). Tyll heter Tulle tror jeg.

Skrevet

Så fine kjoler dere har valgt!!!:) Her er min :)

Synes forøvrig den er mye finere i virkeligheten enn på bildet.. Slepet er ikke altfor langt, men vurderer om jeg skal kjøpe chapel lengde eller cathedral lengde på sløret... Hmmm.. Noen forslag?? Er det fint med et mye lenger slør enn kjoleslep eller ser dette bare dumt ut?

post-24870-1238167846_thumb.jpg

Skrevet
Min kjole :) Falt for den første gangen jeg så den. Prøvde et par andre kjoler i butikken fordi hun som hjalp meg mente at jeg burde, men endte opp meg den jeg var forelsket i. Det hele tok vel 30 min eller noe slikt ;)
Skrevet
Min kjole :) Falt for den første gangen jeg så den. Prøvde et par andre kjoler i butikken fordi hun som hjalp meg mente at jeg burde, men endte opp meg den jeg var forelsket i. Det hele tok vel 30 min eller noe slikt ;)

Nyyydelig!!!! :jepp:

Skrevet

Så mange fine kjoler alle sammen har valgt og ikke minst mange forskjellige :) Er så koselig å se alle brudekjolene -blir helt i bryllupsstemning :strix:

Gjest Trønderjenta
Skrevet
:hallo: Så utrolig flotte kjoler dere har funnet jenter :) Jeg var også heldig og fant kjolen på første forsøk. Syns egentlig det var deilig å slippe prøving av mange, for da hadde jeg sikkert ville hatt alle sammen og :ler: Tiden framover til 1.august blir spennende. Det meste er i boks takket veldig god hjelp av mor :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...