KittyBambi Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Her er en tråd for oss som skal gifte oss i august 2009 Har ikke funnet noen tråd til oss her inne enda, så tenkte det var et godt tiltak å starte en! Jeg gifter meg forøvrig 22. august neste år :rødme:
Brud-09 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Det var et bra tiltak ja Vi gifter oss på samme dag
smilefiskeb Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Vi giftar oss 1. august! August er ein fiiin måned! Gledar meg! Kor langt har dokke komt? Synst liksom det er så lenge til, at eg ikkje har fått gjort så masse enda.. Har kyrkje, lokale og nesten meny på plass.. Og nesten ferdig med gjestelista, men det er vanskelig!
BUFFY Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Heisann Augustbruder! 22.august 2009 her også!! Ble bestemt at vi skulle gifte oss for ei uke siden så har ikke kommet lenger enn til lokale og kirke enda. Jobber med gjestelista.
zilje_k Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Det er allerede en slik tråd Men det gjør ingenting Vi gifter oss også den 22 august!! FIIIIIN dato
KittyBambi Skrevet 24. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2008 Så bra dere har joinet Mange som skal gifte seg den 22.august - det er gøy! For å svare på hvor langt jeg og min forlovede har kommet, så har vi bestilt kirke, ordnet med prest, bestilt lokale og funnet gjesteliste. Begge to har også spurt forlovere (vi skal ha to hver), toastmaster og to venninner av meg som kan servere. Gjestelisten er vel komplett, vi skal ha et bryllup på rundt 50 stk (kun nærmeste familie). Vi blir såpass mange da de 4 forloverne skal ha med sine samboere + vi kommer begge fra skilte foreldre som har giftet seg på nytt og fått ny familie. Ellers sparer vi til alle ting og tang som skal ordnes, men er så redd jeg skal utelate noe.. Hvordan kom dere frem til menyen? Vi har igrunn lyst på egenservering (men serveringsjentene serverer drikke + rydder etc), men få foreldre/tanter til å lage maten..
Honey Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Selv om det er et par av disse innleggene så svarer jeg på denne også jeg. Vi gifter oss 15.august. Flere? Har ordnet med: -kirke (barndomskirken) -lokale (restaurant, lukket for selskapet vårt) -fotograf -brudekjole -brudgoms klær (sjakett) -brudesko -gifteringer -snart ferdig med invitasjoner -innhenter priser på DJ for tiden -gjesteliste (ca 40 stk) -budsjett -undertøy til bryllupsnatta -litt pynt til bordene -slør -forlover til brud Når det gjelder mat har restauranten en selskapsmeny hvor vi har plukket ut den forretten, hovedretten og desserten vi har lyst på. Det blir scampi, oksefilèt og mango-og champagnesuppe med marinerte jordbær. I tillegg blir det velkomsdrink, vin til maten, kaffe avec og to-tre drinkbonger.
KittyBambi Skrevet 24. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2008 Selv om det er et par av disse innleggene så svarer jeg på denne også jeg. Vi gifter oss 15.august. Flere? Har ordnet med: -kirke (barndomskirken) -lokale (restaurant, lukket for selskapet vårt) -fotograf -brudekjole -brudgoms klær (sjakett) -brudesko -gifteringer -snart ferdig med invitasjoner -innhenter priser på DJ for tiden -gjesteliste (ca 40 stk) -budsjett -undertøy til bryllupsnatta -litt pynt til bordene -slør -forlover til brud Når det gjelder mat har restauranten en selskapsmeny hvor vi har plukket ut den forretten, hovedretten og desserten vi har lyst på. Det blir scampi, oksefilèt og mango-og champagnesuppe med marinerte jordbær. I tillegg blir det velkomsdrink, vin til maten, kaffe avec og to-tre drinkbonger. Hvordan gjør dere det med drikkebongene?
Victoria85 Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Hvordan gjør dere det med drikkebongene? Vi skal gifte oss 1 august 09:) Og føler vi har kommet litt på vei ihvertfall hehe:) *kirke *lokale *forlovere *brudepiker *Frisør *gjesteliste *har bestemt hvem invitasjoner vi skal ha *Laget gaveesker *funnet brudepikekjoler Samtidig vet vi hvem skal ordne blomster og mange andre div ting:) Gleder meg masse altså Fikk en stor bryllupsplanlegger av forloveren min hvor jeg har skrevet inn alt og hvor hun har skrevet inn masse jeg tips og ting jeg må huske på Kjempe søtt:)
Honey Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Hvordan gjør dere det med drikkebongene? Vet ikke helt enda. Skal spørre restauranten hva de har erfaring med fra tidligere bryllup. Vi lager vel drikkebonger som vi legger ved hver kuvert på bordet og så kan gjestene bruke de som betaling i baren når middagen er over. Baren må jo på en eller annen måte lage seg en oversikt over hva som har blitt bestilt og spesifisere dette på en regning til oss i etterkant. Tenkte kanskje å tilby et begrenset utvalg med drinker slik at det er lettere å skaffe seg oversikt.
Nolia Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Jeg skal gifte meg 1. august:) Vi har bestilt lokale og kirke, kjøpt kjole, booket blomsterdekoratør, bestemt fargekombinasjoner (blomster og trykksaker) og layout på invitasjoner, meny og program i kirken, invitasjonene er nesten ferdige, må bare bestemme oss for hva som skal stå i de, gjestelisten er så og si klar. For øyeblikket er jeg på skojakt, noe som ikke er så veldig lett å finne! Gleder meg jeg:)
Solstrålejenta Skrevet 25. november 2008 #12 Skrevet 25. november 2008 Vi gifter oss også 15. august Tror jeg har ramset opp hvor langt vi er kommet i et par tråder tidligere, men jeg tar det gjerne igjen... Vi har foreløpig ordnet med: -kirke -bibeltekster og salmer -soloinnslag og inngangsmusikk -lokale hvor man tar inn alt selv -mat (pappa som er kokk lager koldtbord) -begynt å handle inn drikkevarer til fri bar -min kjære har booket fotograf -brudekjole, brudeslør og tiara -brudesko skal jeg bruke et par pensko jeg har fra før av -frisør er bestilt -avtalt med venninne som skal sminke meg -forlovelsesring til meg og gifteringer til oss begge -forlovere til begge to er spurt og har takket ja -funnet brudepiker -bestemt temafarger: hvitt, creme, champagne og gull -bestemt utseende på invitasjoner og andre trykksaker -laget monogram -satt opp forslag til gjesteliste, men ikke bestemt sikkert ennå. Mellom 100-130 stk -satt opp budsjettet -bestemt at min kjære har eneansvar for brudebukett og alle andre blomsterdekorasjoner Ja...det er vel det jeg husker i farten iallefall, så vi ligger godt an i ruta
Heartbeats Skrevet 25. november 2008 #13 Skrevet 25. november 2008 Vi gifter oss 29 august Noe har vi jo klart allerede: -Kirka (bestillt til kl 14) -Lokale (hvor man ordner ting selv) -Mat(vet vi skal ha koldtbord, men ikke hvilket cateringselskap enda) -Handlet inn litt drikkevarer (velkomstdrikken og likør enn så lenge) -Ordnet meg forlover -Brudekjole,sko,slør,tiara,smykker og undertøy -Dress til mannen -smoking til barna -Temafarger er bestemt (kongeblått og sølv) -Ringene er i orden(bruker forlovelsesringene, skal bare graveres) -Kjøpt inn invitasjoner og bordkortene(ikke skrevet på dem enda da) -Satt opp et foreløpig budsjett -Har gjestelisten klar i forhold til middagen(blir bare familie da, 50stk) -Driver å bestemmer frisør nå
KittyBambi Skrevet 25. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. november 2008 Vi gifter oss 29 august Noe har vi jo klart allerede: -Kirka (bestillt til kl 14) -Lokale (hvor man ordner ting selv) -Mat(vet vi skal ha koldtbord, men ikke hvilket cateringselskap enda) -Handlet inn litt drikkevarer (velkomstdrikken og likør enn så lenge) -Ordnet meg forlover -Brudekjole,sko,slør,tiara,smykker og undertøy -Dress til mannen -smoking til barna -Temafarger er bestemt (kongeblått og sølv) -Ringene er i orden(bruker forlovelsesringene, skal bare graveres) -Kjøpt inn invitasjoner og bordkortene(ikke skrevet på dem enda da) -Satt opp et foreløpig budsjett -Har gjestelisten klar i forhold til middagen(blir bare familie da, 50stk) -Driver å bestemmer frisør nå Hei! Hvor kjøpte dere invitasjoner og bordkort? Hvor mye kom det på? Vi skal ha ca.50 gjester vi også, så greit å sjekke litt
Gjest Lille Bie Skrevet 25. november 2008 #15 Skrevet 25. november 2008 Vet ikke helt enda. Skal spørre restauranten hva de har erfaring med fra tidligere bryllup. Vi lager vel drikkebonger som vi legger ved hver kuvert på bordet og så kan gjestene bruke de som betaling i baren når middagen er over. Baren må jo på en eller annen måte lage seg en oversikt over hva som har blitt bestilt og spesifisere dette på en regning til oss i etterkant. Tenkte kanskje å tilby et begrenset utvalg med drinker slik at det er lettere å skaffe seg oversikt. Jeg tenkte jeg skulle svare på spørsmål ang drikkebonger jeg! Jeg jobber selv i baren/resturant i en av norges største hotellkjeder, og når det kommer gjester med drikkebonger så skriver vi på baksiden av bongen hva gjestene bestiller, også sender vi en spesifisert regning til det firmaet/ brudeparet som har festen.Tror det er slik de fleste gjør det. Jeg er forresten brud i august 2010! :rødme:
Heartbeats Skrevet 25. november 2008 #16 Skrevet 25. november 2008 Hei! Hvor kjøpte dere invitasjoner og bordkort? Hvor mye kom det på? Vi skal ha ca.50 gjester vi også, så greit å sjekke litt Vi kjøpte dem i en kortbutikk i USA, der kom det seg på 110 kr for en pakke med 50 invitasjoner og konvolutter. Bordkortene husker jeg ikke hva jeg betalte for. Men er kanskje ikke så mye hjelp i svaret mitt siden jeg ikke kjøpte her i Norge
KittyBambi Skrevet 25. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 25. november 2008 - Er det noen nettsider man kan bestille bordkort og andre trykksaker fra USA eller andre land det er rimeligere enn i Norge?
Gracee Skrevet 25. november 2008 #18 Skrevet 25. november 2008 Vi gifter oss 8. august og jeg gleder meg sånn! Dette er i boks foreløpig: - Booket lokale - Booket human-etiker som skal foreta vielsen (utendørs) - Booket fotograf - Forlovere til meg (2stk) - Designer til min brudekjole + nesten landet design, som tar utgangspunkt i min mors brudekjole fra 1970 - Ringer - nesten: Skal bruke mine foreldres gifteringer som utgangspunkt Før jul skal følgende være i orden: - design på kjolen - design trykksaker - greit å ha en forlover som er grafisk designer - få menyforslag fra serveringsstedet - lande budsjett En del som gjenstår i tillegg til det, men føler jeg er på god vei og er ikke litt stresset en gang - foreløpig ihvertfall
KittyBambi Skrevet 26. november 2008 Forfatter #19 Skrevet 26. november 2008 Jeg er veldig på kjolejakt for tiden.. Og ikke minst etter litt lave sko, ikke de stilletthælene, men litt høyde (kanskje 3 cm) Jeg er 170 cm og vil gjerne ha litt lavere sko siden jeg syns det er mer behagelig og ingen skal se veldig mye under kjolen allikevel -Noen tips på hvordan finne lave "med litt hæl" sko?
Honey Skrevet 26. november 2008 #20 Skrevet 26. november 2008 Jeg er veldig på kjolejakt for tiden.. Og ikke minst etter litt lave sko, ikke de stilletthælene, men litt høyde (kanskje 3 cm) Jeg er 170 cm og vil gjerne ha litt lavere sko siden jeg syns det er mer behagelig og ingen skal se veldig mye under kjolen allikevel -Noen tips på hvordan finne lave "med litt hæl" sko? Har du vært i brudesalong og kikket? De har som regel et lite utvalg. Vet ikke hvor i landet du bor men jeg vil tro en del Oslo-skobutikker vil kunne gi det et godt utvalg. Jeg ville kanskje satset på en sko med såkalt snelle-hæl. Da kommer du litt opp fra bakken uten å bli for høy. Tror aldri jeg ville gått i ballerina sko til en tradisjonell brudekjole. Jeg og samboer er like høye i utgangspunktet, men jeg skal ha litt hæl på mine sko. Her er mine sko ( i alle fall èn av de).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå