Gjest Baardsen Skrevet 13. februar 2009 #141 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor det er akseptert at folk behandler feks. de som sitter i kassa som om de var amøber. Det sier noe om vedkommendes menneskesyn vedkommende må være av typen som sparker nedover og slikker oppover tenker jeg. Selv jobbet jeg som dørvakt og vekter under utdanning og det slo meg hvor mange idioter som går fritt der ute hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #142 Del Skrevet 13. februar 2009 Har selv stått i butikk og tatt i mot masse dritt fra kunder.. Nå er jeg kunde selv, og se hvor jeg bryr meg over dere butikkansatte Dårlig holdning?? mulig det.. Er kun interessert i å få varenen mine ut av butikken i en fei. Men kan av og til klistre på meg et glis for å være hyggelig dersom den bak kassa forsøker å være morsom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona-Lisa Skrevet 15. februar 2009 #143 Del Skrevet 15. februar 2009 Problemet er at folk ikke er interessert i å gjøre jobben sin med alt det den innbærer, men heller vil ha det så behagelig som mulig. Storhandlere, tipping og plastposer tilbrød er en del av jobben din. DU er der for jobben, ikke den for deg. Hvor selvsentrert går det an å bli? jeg ventet faktisk på at noen skulle si det der:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #144 Del Skrevet 16. februar 2009 Når man står i kassa på en butikk er det ikke vanlig å få tips. Og da oppfattes det som jævlig nedlatende at kundene gir deg småpenga sine, uansett hvor velment det er. Jobb i kasse sjøl så tar det ikke lange tida før du skjønner det du og. Jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor noen tar det som nedlatende å få tips ? Jeg jobber i en videofilm-butikk og det er ikke så ofte man får tips der, men noen ganger skjer det og da gjerne alt fra 50 øre og opp til 100 kr. Vi har en boks hvor vi legger all tipsen i og nå er vi oppe i ca 1000 kr. =D Jeg blir i hvert fall glad når jeg får tips uansett hvor mye/lite det er! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 16. februar 2009 #145 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor noen tar det som nedlatende å få tips ? Jeg jobber i en videofilm-butikk og det er ikke så ofte man får tips der, men noen ganger skjer det og da gjerne alt fra 50 øre og opp til 100 kr. Vi har en boks hvor vi legger all tipsen i og nå er vi oppe i ca 1000 kr. =D Jeg blir i hvert fall glad når jeg får tips uansett hvor mye/lite det er! =) Ja når dere har tips-boks så ok, men når man får tips når man sitter i kassa på dagligvaren så er det ikke noen vits i å gi tips og skal liksom ei kassadame bli glad for en femitøring, enkrone eller tikrone liksom??? Lønna er ikke allverden, men den er ikke så ille at vi blir glade over smårusk fra lommene til kundene. Dessuten, så går ikke "tips-pengene" i lomma til kassadamen men rett i kassa. Så det er heller ingen vits i å gi tips til kassadamer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 16. februar 2009 #146 Del Skrevet 16. februar 2009 Hvis hver tredje kunde ga en femmer i tips, ville kassaoperatøren kunne tredobla timelønnen. Men når folk møter slike holdninger når de bare prøver å være hyggelig, må du nok finne deg i at du fortsatt er i et lavtlønnsyrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidligere Rimi-ansatt Skrevet 16. februar 2009 #147 Del Skrevet 16. februar 2009 Hvis hver tredje kunde ga en femmer i tips, ville kassaoperatøren kunne tredobla timelønnen. Men når folk møter slike holdninger når de bare prøver å være hyggelig, må du nok finne deg i at du fortsatt er i et lavtlønnsyrke. Som Tanita implisitt sa over, det er ikke lov å ta i mot tips. Hvis det er en kunde som ikke gir seg, går det rett i kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SINT capslocker Skrevet 16. februar 2009 #148 Del Skrevet 16. februar 2009 Ok, kokte over et øyeblikk der. Pingting, flott at du har en innstilling til jobben som går på at du selv skal yte noe, det vil forhåpentligvis gi deg mye godt. Jeg ser også innlegget ditt ofte i varianter av sjefsmanipulasjon, for å presse de ansatte til å gå for lut og kalt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #149 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja når dere har tips-boks så ok, men når man får tips når man sitter i kassa på dagligvaren så er det ikke noen vits i å gi tips og skal liksom ei kassadame bli glad for en femitøring, enkrone eller tikrone liksom??? Lønna er ikke allverden, men den er ikke så ille at vi blir glade over smårusk fra lommene til kundene. Dessuten, så går ikke "tips-pengene" i lomma til kassadamen men rett i kassa. Så det er heller ingen vits i å gi tips til kassadamer. Jeg var ikke klar over at dere ikke fikk lov til å ta imot tips. hvorfor er det sånn egentlig ? Tror ikke det er mange som vet det om man ikke har jobbet/jobber i matbutikk. Men jeg synes ikke det er noe å ta seg nær av hvis noen gir deg noen kr i tips, de gjør det jo bare for å være hyggelige og ikke for å være nedlatende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 16. februar 2009 #150 Del Skrevet 16. februar 2009 Morsom tråd Heldigvis har de bare blide og hyggelige kassadamer/-menn der jeg pleier å handle. Får håpe kundene er greiere med de, enn de skrekkundene vi leser om i denne tråden. Det fortjener de virkelig! Angående å storhandle (selv i rushtiden). Husk at en slik kunde legger igjen masse pengeri butikken. Verdimessig, tilsvarer en slik kunde gjerne 4-5 gjennomsnittskunder, og det skulle da bare mangle at det tok litt lengre tid for denne kunden å stable alle varene oppi posene enn én enkelt kunde. Kunder som stiller seg i køer bak slike storhandlere har seg selv å takke. Når jeg stiller meg i kø, ser jeg ikke bare på hvor mange kunder som er foran meg, men hvor mye varer de har i handlevognen/-kurven. Der jeg bodde før, var foreldrene mine stamkunder på en butikk. Når de hadde storhandlingen sin (og dermed la masse penger igjen i butikken), satte butikken såpass pris på det, at de hjalp til å pakke oppi poser + at vi fikk en twist-pose på kjøpet. Lotto på lørdag er vel ganske logisk pga tippefristene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hollow Skrevet 16. februar 2009 #151 Del Skrevet 16. februar 2009 Ok, kokte over et øyeblikk der. Pingting, flott at du har en innstilling til jobben som går på at du selv skal yte noe, det vil forhåpentligvis gi deg mye godt. Jeg ser også innlegget ditt ofte i varianter av sjefsmanipulasjon, for å presse de ansatte til å gå for lut og kalt vann. Er heilt einig med Pingting, eg Syns for øvrig at det er fascinerande at du greier å kople innlegget til Pinting med sjefsmanipulasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest capsern Skrevet 16. februar 2009 #152 Del Skrevet 16. februar 2009 Er heilt einig med Pingting, eg Syns for øvrig at det er fascinerande at du greier å kople innlegget til Pinting med sjefsmanipulasjon. At vi mennesker skulle ha moralske forpliktelser fra gud ovenfor jobben? Det var omtrent slik hun ordla seg. Nei, jeg eksisterer ikke for jobben min, jeg har faktisk muligheter til å bytte jobb, om de behandler meg dårlig. Det er et samspill av interesser, det er derfor du ter deg på jobb, og av ingen annen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #153 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja når dere har tips-boks så ok, men når man får tips når man sitter i kassa på dagligvaren så er det ikke noen vits i å gi tips og skal liksom ei kassadame bli glad for en femitøring, enkrone eller tikrone liksom??? Lønna er ikke allverden, men den er ikke så ille at vi blir glade over smårusk fra lommene til kundene. Dessuten, så går ikke "tips-pengene" i lomma til kassadamen men rett i kassa. Så det er heller ingen vits i å gi tips til kassadamer. Ikkesant!!!!!! Jeg er butikkansatt, ikke gatetigger. Klarer meg fint uten almisser fra tilfeldige, "velmenende" dustehuer. Kan du ikke heller mene litt vel overfor deg selv da, og beholde de usle 17,50 eller hva det nå var du i din edelhet ville forære den stakkarslige, utakknemlige kassadama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PopTart Skrevet 16. februar 2009 #154 Del Skrevet 16. februar 2009 Hehe, jeg er veldig enig med ts. Jeg fikk så nok av det at jeg bytta jobb. Alle som reagerer sånn på at ts får en liten utblåsning her nå - føler dere dere litt truffet? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattekvinna Skrevet 16. februar 2009 #155 Del Skrevet 16. februar 2009 Trådstarter er i et serviceyrke.. Bytt jobb med andre ord, slike folk vil vi ikke ha i servicebransjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå