Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 27. november 2008 #61 Del Skrevet 27. november 2008 I klesbutikk(for menn) synes jeg det var irriterende med de pensjonistene som hadde med seg tusenlapper fem minutter etter åpning. Jeg har ikke sjangs til å veksle den da. Har de ikke noe annet? Er det rart de blir ranet, liksom? Ja hva ER det med pensjonister og tusenlapper?? Det er jo bare de som har disse tusenlappene virker det som? Finnes det egne tusenlapp-minibanker for pensjonister? Når det kommer til uprisede varer irriterer jeg meg også over dette - når jeg sitter i kassa. Det er så utrolig mye dill som ikke ligger i kassesystemet vårt og som IKKE har pris på, og det frustrerer meg! Da slår jeg bare inn en ekstra lav pris bare for å være vrang mot kjeden jeg jobber i - gidder de ikke gi oss en konkret pris trenger de ikke tjene noe på varen heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #62 Del Skrevet 27. november 2008 Det er vel slikt man ansetter personlige assistenter til, når man er så handicappet? Assistenter som blir med på shopping, hjelper til med toalett besøk og alt annet slikt. Syns ikke vedkommende skulle forventet at du stilte opp på slikt hvertfall, det er da ingen rettighet...? Men så er det kanskje ikke alle som har råd til å ansette sin egen personlige assistent, da, når staten ikke vil betale... Ja, det er kanskje et tvilstilfelle hvorvidt denne bukseprøvinga hører inn under det normale begrepet for service i en klesbutikk, men det har vel aldri drept noen å være hjelpsom en gang iblant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Ulla* Skrevet 27. november 2008 #63 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg tror en del som jobber i kasse ikke liker jobben sin. Selvfølgelig kan man også ha en og annen dårlig dag, hvor man ikke er helt solstråle, men man trenger allikevel ikke være sur mot kundene. På samme måte som man ikke trenger å være sur mot den som sitter i kassa. Hvis alle hadde tatt seg litt sammen, er jeg sikker på at vi hadde blitt blidere. Det har hendt at jeg har vært sur i kassakø, og når jeg kommer frem til min tur er den kassaansatte så hyggelig at jeg blir flau over at jeg brukte energi på å være sur. Humør smitter veldig lett. Jeg har også stått sur bak kassa, men så kommer det en hyggelig kunde inn, og da klarer ikke jeg være sur mer. De som fortsatt er sure da, må jo rett og slett være drittlei. Alt. Og da har du ikke noe å gjøre i et serviceyrke. Du har faktisk jobben fordi det finnes kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Ulla* Skrevet 27. november 2008 #64 Del Skrevet 27. november 2008 jeg synes godt at man kan lete litt selv før man spør. Hvorfor det? Jobber du der er også det en del av jobben, å hjelpe kundene med sånt. Om de har lett først eller ikke spiller vel ingen rolle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #65 Del Skrevet 27. november 2008 Hvorfor det? Jobber du der er også det en del av jobben, å hjelpe kundene med sånt. Om de har lett først eller ikke spiller vel ingen rolle? Om alle kundene skulle kommet og spurt etter hjelp til å finne alt de skulle ha, måtte butikken ha mangedoblet antall ansatte. Det er ikke meningen at de ansatte skal bruke tiden sin på å peke ut hvor alt er til alle kundene. Om kunden har lett, men ikke finner, så er det selvsagt god service å hjelpe kunden å finne ting. Men det er altså ikke meningen at den ansatte skal finne alt for kunden, bare fordi kunden ikke gidder ta to minutter til å glo. Grunnen til at ting står i hyller omkring er at folk skal gå rundt og finne ting selv, i motsetning til i gamledager da alt var bak disk. Eller har du kanskje ikke noe imot å stå i en endeløs kø fordi alle de ansatte er opptatte med å peke ut ting til kunder som ikke gidder å lete litt selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 27. november 2008 #66 Del Skrevet 27. november 2008 Problemet er at folk ikke er interessert i å gjøre jobben sin med alt det den innbærer, men heller vil ha det så behagelig som mulig. Storhandlere, tipping og plastposer tilbrød er en del av jobben din. DU er der for jobben, ikke den for deg. Hvor selvsentrert går det an å bli? Det er vel ingen som har sagt at de ikke gjør jobben sin? Blir du aldri irritert over ting du må gjøre på jobben din? Ja, det er en del ting jeg irriterer meg over som kassadame, men det er andre ting igjen som gjør at jeg vil beholde jobben min (som f.eks alle de blide kundene som husker navnet mitt hver gang de handler og som spør hvordan dagen har vært og spøker og ler). Bare fordi det er folk her som irriterer seg litt over forskjellige ting betyr ikke at de ikke gjør jobben sin skikkelig og at de forventer at alt skal være som en dans på roser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Ulla* Skrevet 27. november 2008 #67 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Om alle kundene skulle kommet og spurt etter hjelp til å finne alt de skulle ha, måtte butikken ha mangedoblet antall ansatte. Det er ikke meningen at de ansatte skal bruke tiden sin på å peke ut hvor alt er til alle kundene. Om kunden har lett, men ikke finner, så er det selvsagt god service å hjelpe kunden å finne ting. Men det er altså ikke meningen at den ansatte skal finne alt for kunden, bare fordi kunden ikke gidder ta to minutter til å glo. Grunnen til at ting står i hyller omkring er at folk skal gå rundt og finne ting selv, i motsetning til i gamledager da alt var bak disk. Eller har du kanskje ikke noe imot å stå i en endeløs kø fordi alle de ansatte er opptatte med å peke ut ting til kunder som ikke gidder å lete litt selv? Men det er jo ikke sånn realiteten er! Det er langt ifra alle som spør etter hjelp for å finne det de skal ha. Jeg har ingenting imot de få som gjør det. Dessuten har jeg sjelden sett at de spør den som sitter i kassa, de spør en som er ute i butikken. Endret 27. november 2008 av *Ulla* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #68 Del Skrevet 27. november 2008 Hvorfor det? Jobber du der er også det en del av jobben, å hjelpe kundene med sånt. Om de har lett først eller ikke spiller vel ingen rolle? Om det står rett foran dem og alt de trenger og gjøre er og se til høyre eller venstre. Så synes jeg de kan se litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 27. november 2008 #69 Del Skrevet 27. november 2008 Det er vel ingen som har sagt at de ikke gjør jobben sin? Blir du aldri irritert over ting du må gjøre på jobben din? Ja, det er en del ting jeg irriterer meg over som kassadame, men det er andre ting igjen som gjør at jeg vil beholde jobben min (som f.eks alle de blide kundene som husker navnet mitt hver gang de handler og som spør hvordan dagen har vært og spøker og ler). Bare fordi det er folk her som irriterer seg litt over forskjellige ting betyr ikke at de ikke gjør jobben sin skikkelig og at de forventer at alt skal være som en dans på roser... Jovisst er det ting som irriterer meg med jobben min - også da jeg jobba som kassadame. Det er mange kunder som ikke eier folkeskikk eller er direkte urimelige, da er det lov å bli irritert synes jeg. Elelr sint. Grunnen til at jeg ble såpass provosert over innlegget til TS er at hun klager over de tingene som hører med til jobben. Det er veldig feil å la irritasjonen rette seg mot kundene, når man heller burde tenke "oi, nå var det mye å gjøre". Det er ikke bra for kundene, og det er ikke bra for en selv. Hvis jeg frivillig tar på meg en jobb og i tillegg får betalt for å gjøre den, irriterer jeg meg ikke over de arbeidsoppgavene som er en del av jobben. Jeg er ikke verdens midtpunkt, jobben skal ikke være det jeg ønsker, den er det den er. Det er lov å være sliten og grinete, slike dager har jo alle. Men det er forskjell på det og å mene at jobben ikke er "slik den skal være". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgause Skrevet 27. november 2008 #70 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Men så er det kanskje ikke alle som har råd til å ansette sin egen personlige assistent, da, når staten ikke vil betale... Ja, det er kanskje et tvilstilfelle hvorvidt denne bukseprøvinga hører inn under det normale begrepet for service i en klesbutikk, men det har vel aldri drept noen å være hjelpsom en gang iblant? Jeg kan godt være behjelpelig med å skifte genser og generelt sett ting på overkroppen. Det var mange eldre som trengte hjelp der. Men jeg trekker grensen når en fullvoksen mann trenger hjelp med noe som innebærer at jeg må være i nærheten av hans edlere deler med kun et tynt stoff imellom meg og hans ballesvette. Nei, fysj, jeg er da ingen sykepleier? Endret 27. november 2008 av Morgause Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #71 Del Skrevet 27. november 2008 De åpnet ny Mega rundt hjørnet her i dag, og i køen ved siden av min stod det en fyr med barnetilhenger til sykkel med to unger oppi som tok opp begge køfilene (to og to kasser vendt mot hverandre), så jeg ikke kom forbi med handlevognen. Det var fullt i butikken av folk som vimset rundt og masse varedemonstrasjoner og køer på en halvtime. Jadda, way to go. Hvordan har fyren overlevd fram til nå uten denne butikken å kjøre tilhengeren gjennom? Kunne han virkelig ikke dy seg og gjøre handelen der han pleier, hvor det sannsynligvis var en heller laber dag kundemessig? Fin butikk, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaKristin Skrevet 27. november 2008 #72 Del Skrevet 27. november 2008 Kjedelig med folk som tror de klarer provosere ved å banne mest mulig Helt enig... Og til TS...vet du hva som jeg synes er litt irriterende....? At 90% av dere som sitter i kassa bruker 5 minutter pr vare..Og kanskje du skal være glad for at du har en jobb....? Men kjære deg,bytt jobb hvis du er så ulykkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duracella Skrevet 27. november 2008 #73 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) For å være like fordomsfull som deg, må si meg sur på 90% av dere kassafolk. Suringer. Endret 27. november 2008 av Duracella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #74 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg jobber i en matbutikk i Oslo og jeg er mektig imponert over hvor utakknemlige, uhøflige og motbydelige 90% av dere er. Ja, du leste riktig - 90% av alle kunder er motbydelige i et eller flere tilfeller, spesielt i rush-tiden. De verste er disse: - Tøsa på 25 som forventer at en kølinje i butikken skal være like rask som den halvveis impotenten kjæresten hennes er i senga. At denne dumme bimboen kommer på at hun har glemt melk i det hennes tur kommer og dermed sinker ventetiden for de bak henne med en 1-2 minutter mens hun løper for hente varen, gjør henne derimot ingenting. - Barnefamilien som må gjøre kvartalshandelen på en lørdag ettermiddag, altså midt i rushtiden. Ikke bare forårsaker dere gigantiske køer, men dere tar opp noe sinnsykt med plass med alle varene dere har rundt rullebåndet. Og det ender alltid opp med at jeg må fylle opp varene til de neste kundene i bæreposer, fordi det ikke er plass til dems varer. - Tipperne. Det er ingenting jeg hater mer enn tippere. Hva faen er vitsen med å kaste bort penger på lotto og alskens drit dere kommer til å tape penger på? Ikke bare det, men dere må faen meg alltid foreta den helvetes lørdagstippingen i RUSHTIDEN på en LØRDAG! Det er folk i butikken som venter på å få betale for MATEN sin, fordi dere IDIOTER synes det er så jævlig "smart" å "investere" pengene deres i en rekke tilfeldige tall. - Innvandrerkunder på 30++ år. De fleste innvandrerkunder er ålreite å ha med, men så har du disse som nesten ikke kan norsk. De skal alltid spørre om prisen, selv for varer som umulig kan koste mer enn 15 kroner stykket, kjøper alltid det billigste av sunne varer, for så og kjøpe en pakke røyk til 68 kroner. Ikke bare det, men de må alltid pakke inn det hersens brøde sitt som koster 5-6 kroner inn i plastposer noe som gjør det umulig for maskinen og lese strekkoden. Glemte jeg og nevne at i 100% av alle tilfeller med kunder som skriker i telefonen sin mens deres varer er på rullebåndet har det vært somalere på over 30 år, med minimale norskkunnskaper? Det kan godt henne du har rett, men du skriver så fordomsfullt at jeg blir kvalm. - Jenta på 25 som forventer at en kølinje i butikken skal være like rask som kjæresten hennes er i senga. At denne dumme jenta kommer på at hun har glemt melk i det hennes tur kommer og dermed sinker ventetiden for de bak henne med en 1-2 minutter mens hun løper for hente varen, gjør henne derimot ingenting. Sånn, der ser det i hvertfall litt bedre ut og du fremstår som mye mer seriøs og mindre fordumsfull. I hvartfall i det avsnittet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #75 Del Skrevet 27. november 2008 Det kan godt hende du har rett, men du skriver så fordomsfullt at jeg blir kvalm. Sånn, der ser det i hvertfall litt bedre ut og du fremstår som mye mer seriøs og mindre fordumsfull. I hvartfall i det avsnittet. Hadde skrivefeil, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #76 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg jobber i en matbutikk i Oslo og jeg er mektig imponert over hvor utakknemlige, uhøflige og motbydelige 90% av dere er. Ja, du leste riktig - 90% av alle kunder er motbydelige i et eller flere tilfeller, spesielt i rush-tiden. De verste er disse: - Tøsa på 25 som forventer at en kølinje i butikken skal være like rask som den halvveis impotenten kjæresten hennes er i senga. At denne dumme bimboen kommer på at hun har glemt melk i det hennes tur kommer og dermed sinker ventetiden for de bak henne med en 1-2 minutter mens hun løper for hente varen, gjør henne derimot ingenting. - Barnefamilien som må gjøre kvartalshandelen på en lørdag ettermiddag, altså midt i rushtiden. Ikke bare forårsaker dere gigantiske køer, men dere tar opp noe sinnsykt med plass med alle varene dere har rundt rullebåndet. Og det ender alltid opp med at jeg må fylle opp varene til de neste kundene i bæreposer, fordi det ikke er plass til dems varer. - Tipperne. Det er ingenting jeg hater mer enn tippere. Hva faen er vitsen med å kaste bort penger på lotto og alskens drit dere kommer til å tape penger på? Ikke bare det, men dere må faen meg alltid foreta den helvetes lørdagstippingen i RUSHTIDEN på en LØRDAG! Det er folk i butikken som venter på å få betale for MATEN sin, fordi dere IDIOTER synes det er så jævlig "smart" å "investere" pengene deres i en rekke tilfeldige tall. - Innvandrerkunder på 30++ år. De fleste innvandrerkunder er ålreite å ha med, men så har du disse som nesten ikke kan norsk. De skal alltid spørre om prisen, selv for varer som umulig kan koste mer enn 15 kroner stykket, kjøper alltid det billigste av sunne varer, for så og kjøpe en pakke røyk til 68 kroner. Ikke bare det, men de må alltid pakke inn det hersens brøde sitt som koster 5-6 kroner inn i plastposer noe som gjør det umulig for maskinen og lese strekkoden. Glemte jeg og nevne at i 100% av alle tilfeller med kunder som skriker i telefonen sin mens deres varer er på rullebåndet har det vært somalere på over 30 år, med minimale norskkunnskaper? Fortell hvilken butikk det er slik at vi kan unngå å handle der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 27. november 2008 #77 Del Skrevet 27. november 2008 Storhandlere og tipper kan virkelig legge dette utenom rushtiden på lørdager. Er det ikke en grunn til at det er nettopp lørdagen som opplever denne rushtrafikken? Da er det helg, endelig har man tid til storhandel, og (i større grad før enn nå) man måtte rekke butikken før den stengte. For de som handler en dag av gangen innebærer dette at de må handle for søndag også (men dette blir det riktignok knapt noen storhandel av). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 27. november 2008 #78 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Det er nettopp etter en god stund disse bagatellene begynner å plage deg. Kan jeg ikke begripe. Selv tar jeg imot telefoner, og da jeg først begynte tenkte jeg, "huff, er det slik det kommer til å bli?" Ikke bare med tanke på uhøflighet, men også med tanke på alt dilldall mange kunder forventer at jeg skal hjelpe dem med. Men med erfaring blir alt så mye lettere. Både det å handskes med uhøfligheten og dilldallet, og å ha forståelse for kundens posisjon. Visst er det mange kunder som ikke bryr seg med å sette seg inn i vår posisjon, men det er bare å akseptere at ikke alle er like empatiske. En ting til: når man er blid og smilende vil kunden som regel -- ikke alltid, men som regel -- vise et bedre lynne selv. Er man sur og gretten i utgangspunktet, vil man oppleve langt flere sure og gretne kunder også. Det er en helt naturlig reaksjon at man tilpasser sitt humør til humøret til den man prater med. Endret 27. november 2008 av K.A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 27. november 2008 #79 Del Skrevet 27. november 2008 Er det ikke en grunn til at det er nettopp lørdagen som opplever denne rushtrafikken? Da er det helg, endelig har man tid til storhandel, og (i større grad før enn nå) man måtte rekke butikken før den stengte. For de som handler en dag av gangen innebærer dette at de må handle for søndag også (men dette blir det riktignok knapt noen storhandel av). Folk må bare handle på lørdager om de vil, men skal de handle for tusenvis av kroner kan de legge det utenom rushtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 27. november 2008 #80 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Folk må bare handle på lørdager om de vil, men skal de handle for tusenvis av kroner kan de legge det utenom rushtiden. Men det er jo nettopp det at de handler for tusenvis av kroner som danner flaskehalser. Om de handler for tusenvis av kroner på andre tidspunkt vil jo bare rushtiden flytte på seg. Endret 27. november 2008 av K.A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå