Gå til innhold

Dere kunder er det verste jeg vet!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kan faktisk kjenne meg igjen i det aller meste TS skriver, ja, jeg IRRITERER meg, men jeg vet jo selvsagt at jeg er der for å hjelpe kundene, uansett hva de kjøper, tipping, 1000viskronershandlig, spør om pris etc. Det ER irriterende å måtte gjøre dette gang på gang på gang. Og det med at folk kjøper SCHVÆRE mengder ting, også står de og venter foran kassen til de har betalt, slik at når neste kunde kommer er det IKKE plass på båndet (det går da ikke an å begynne pakkinga MENS varene blir slått inn?!?!?). Det ER også irriterende med posene rundt brødet; noen knyter og strammer igjen så voldsomt at det gåt ikke an å bare "strekke ut" strekkoden. Hvorfor ikke gjøre som en over her sa; legg selve brødet oppi posen, og deretter brødet med posen på oppi papirposen? Men det værste er når vi ansatte får kjefta huden full fordi det er noe det er tomt av eller at vi ikke får selge alkohol etter åtte eller lignende. Og hvis vi har gjort en feil i kassa; BEKLAGER, vi er bare mennesker vi også, så vær så snill og ikke ødelegg båed din og min dag fordi jeg skannet en vare inn to ganger ved en feiltagelse; det er nok å gjøre meg oppmerksom på det, så skal du få pengene igjen.

Grunnen til at jeg ikke begynner å pakke ned varene før alt er ferdig, er at de på butikken har en slik stygg uvane med å trykke inn feil kode på frukt/grønt ;) (Seriøst, det skjer ukentlig...)Så da er alternativet at jeg begynner å pakke ned, og så etter at jeg er ferdig å betale og har gått ut av køen oppdager at det er slått inn feil vare når jeg ser over kvitteringen, og så må brøyte meg fram til kasse igjen og gjøre deg oppmerksom på feilen, og så få ordnet opp i det. Noe som ikke tar så mye mindre tid det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er glad at jeg ikke jobber med ts! Er mye man kan irriterere seg over, og til syvende og sist går det kun utover blodtrykket ;). Kunder er til tider krevende på humøret, men å synes at 90 % av kundene er amøber, da må det være noe seriøst galt med ts etter min mening.

Hvis ts er student i storbyene, så er det flust av jobber i annen detaljhandel - bytt jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storhandlere og tipper kan virkelig legge dette utenom rushtiden på lørdager.

Hva hvis de egentlig er sadister da. Bare at de må leve ut fantasiene sine på dagligvaren? - ER ikke alle som har råd til en orntli kjeller, nå til dags :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få blåst ut litt steam, ts? Jeg skjønner deg veldig godt, har jobbet i dagligvare selv, mitt brutale møte med arbeidslivet, voksenlivet og virkeligheten. Faktisk holdt jeg bare ut tre uker med bip-bip lyden fra kassa, og sure, grinete kunder. Jeg forsto veldig raskt at det ikke nyttet å sitte der og irritere seg (akkurat noen av de detaljene ts nevner er lite å furte over, når man ikke har sittet i kassa i en butikk selv tenker man bare ikke over slike ting), så jeg sluttet og fant meg noe annet, og jeg var også student på den tiden.

For øvrig syns jeg tipping og postservice ikke har noe i en dagligvarebutikk å gjøre, tipping burde kiosker ta seg av, og jeg vil ha tilbake det lokale postkontoret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp etter en god stund disse bagatellene begynner å plage deg.

Vel, ikke i mitt tilfelle. Etterhvert ga jeg bare blaffen i slike småting, kundene gjør ikke det der for å være "slemme" med kassadama! :lol: Det må være grenser for hvor mye man skal irritere seg over iløpet av en arbeidsdag. Hun som irriterer seg slik er sin egen verste fiende. Hisser seg selv opp istedet for å gi litt blaffen og ta ting litt mer med ro. Men ja, jeg er enig i at det er en utakknemlig jobb og at man bli lei, men når man er på jobb så har man en rolle og da er det best å takle den rollen på best mulig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småjenter som er vant til å snurre pappa rundt lillefingern med raseriutbrudd og tårer trenger litt tid til å tilpasse seg resten av samfunnet. Der hvor få mennesker er skapt utelukkende for å behage bortskjemte frøkner med sykelig egosentrisitet.

Kassen i dagligvareforretninger er forbeholdt masochister og altruister. Misantroper bør finne seg selv. Størst hell i letingen får de hos skatteetaten, inkvisisjonen samt private- og kommunale parkeringsselskaper.

:kjefte::handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobbet i klesbutikk så var det ingen grenser for hvor mye man kunne irritere seg over ting! Det er jo ikke drømmejobben, men det må da gå ann å få lov til å klage så lenge man gjøre jobben sin i arbeidstiden. Jeg sa mye dritt om kundene etter endt dag, men jeg gjorde jobben min tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

har jobbet i kassa selv, opplevd akkurat det samme.

MEN! Det må da gå an å se det komiske i sånne ting. Jeg ble så frustrert noen ganger at jeg begynte nesten å grine av lattern inni meg fordi alt bare var så tragisk. De andre som satt i kassa hadde det på samme måte, det ble mye skjev smiling til hverandre og interne spøker.

Men heldigvis hadde jobben min månedlig lønningspils og da fikk vi blåst ut dampen alle sammen, istedet for å klikke på kunder(eller på KG :fnise: ).

Har fått min dose av kjeft og smell(har jobbet i retur og reklamasjonsavdeling, om dere i kassa føler dere får kjeft, prøv å være den de sinte menneskene blir henvist til når de vil klage. Har måttet tilkalle securitas et par ganger, men det er en annen historie), men beklageligvis er det bare sånn. Folk spankulerer som regel ikke i matbutikker, de vil ha det perfekt, kjapt og billig.

3 ønsker på en gang klarer bare kinderegg å fikse :gjeiper:

Endret av LanaLane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_turid_*
- Tøsa på 25 som forventer at en kølinje i butikken skal være like rask som den halvveis impotenten kjæresten hennes er i senga.

Forventer hun ikke strengt tatt da at kølinja i butikken er sånn passe treg ? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de tingene TS nevner irriterer ikke meg så mye, men jeg har noen andre punkter:

-de IDIOTENE som skal gjøre unna en hel ukes handling et kvarter før stengetid. De skal selvfølgelig ikke gå til kassa før ETTER stengetid (etter at vi har sagt fnørtini ganger at NÅ STENGER VI), og da har de handlevogna full. Resultatet er at vi ikke er kvitt kunden før 20 min etter stengetid, og jeg ofte mister bussen og må vente en halvtime på neste (kjempekjekt når klokka allerede har blitt 2330). Og det er faktisk MANGE av disse idiotene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Varsia_*

Vel, de tingene TS nevner irriterer ikke meg så mye, men jeg har noen andre punkter:

-de IDIOTENE som skal gjøre unna en hel ukes handling et kvarter før stengetid. De skal selvfølgelig ikke gå til kassa før ETTER stengetid (etter at vi har sagt fnørtini ganger at NÅ STENGER VI), og da har de handlevogna full. Resultatet er at vi ikke er kvitt kunden før 20 min etter stengetid, og jeg ofte mister bussen og må vente en halvtime på neste (kjempekjekt når klokka allerede har blitt 2330). Og det er faktisk MANGE av disse idiotene!

-fjortisene som ikke klarer å bære selv de minste ting på egenhånd. De kommer i flokk, kjøper en brus hver (de har ofte nøyaktig beløp), venter på de andre, og når de skal gå ut av butikken "øøøøh, har du en pose eller?" , "ja" jeg også trenger pose!". ARGH! Her blir jeg ikke irritert på mine eller butikkens vegne fordi de må dele ut gratis poser, men på miljøets vegne. En pose til en liten flaske brus?? Det er da ikke så jævla tungt å bære på???

-de som helt overser at de skal betale 50 øre i tillegg til det hele beløpet. Hvis noen f.eks skal betale 23,50, så slenger de 23 kroner på disken og sprinter ut døra før jeg har rukket å telle over. Det er kanskje ikke så big deal i den store sammenheng, men når mange kunder hver eneste dag overser disse femtiøringene blir det noen kroner i diff på meg - OG JEG VIL IKKE HA DIFF! (Det er forøvrig helt greit når folk sier "oi, jeg mangler 50-øre, og JEG kan si at det går fint... bare ikke ta det for gitt!).

-de som stabler mest mulig varer på båndet. Båndet beveger seg, og ting faller ned, jeg må plukke opp, mens de bare stapper og stapper. JA, TING KAN FALLE NED FRA BÅNDET SOM BEVEGER SEG!! MÅ det være et mål for kundene å få mest mulig på båndet på kortest mulig tid??? Er det gøy å bygge tårn??

-de som skal krangle med meg om alkohollovgivningen i Norge. Ja det er dumt at du ikke kan kjøpe øl etter klokka 20, og ja det er dumt at kassesperra slår inn nøyaktig klokka 20.00, men det er ikke min feil, og det er hvertfall ikke min feil at du sammen med studentgjengen din på 50 mann bestemmer deg for å handle øl klokka 1955 på fredag og innbiller deg at du rekker å registrere det innen 20.00. Det ER IKKE MIN FEIL! (Her har jeg fått enormt mye kjeft og beskjeder som "få snakke med sjefen din! Dette kan du ikke gjøre!").

Jeg også sliter ofte med å scanne brød takket være plastposene utenpå, men akkurat det irriterer jeg meg ikke over, for det er ikke kundens feil, for de er jo ikke klar over hvor vrange scannerne kan være.

Uansett, de fleste kundene er faktisk ganske så hyggelige. Jeg irriterer meg mest når jeg er sliten og sulten (jeg sitter kun i kasse, gjør ingenting annet) og ting begynner å falle ned fra båndet. Da er det utrolig godt å kunne blåse ut litt frustrasjon på f.eks KG - man kan faktisk være en flink servicearbeider likevel...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben

Når jeg jobbet i butikk

Så må jeg helt ærlig si at det jeg synes var mest iriterende. Var når kunder kom og spurte hvor ting var. Uten at de hadde sett litt først.

Som f.eks jeg husker ei som kom rett opp til meg og spurte hvor bateriene var. Alt hun kunne gjort var og sett til høyre.

jeg synes godt at man kan lete litt selv før man spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg jobbet i butikk

Så må jeg helt ærlig si at det jeg synes var mest iriterende. Var når kunder kom og spurte hvor ting var. Uten at de hadde sett litt først.

Som f.eks jeg husker ei som kom rett opp til meg og spurte hvor bateriene var. Alt hun kunne gjort var og sett til høyre.

jeg synes godt at man kan lete litt selv før man spør.

Enig! Idag var det ei som spurte om vi har melk. På rimi? Selvfølgelig har vi melk :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg irreterer meg over varer som ikke er priset!

du kommer som kunde in i butikken, også ser du en vare du vil ha men den er ikke priset, som oftest går jeg da bare forbi og driter i og handle den varen, fordi jeg ser på de sure kjæringene i kassa at og oppgi pris på varene er det samme som servic, og det får vi ikke betalt for.

jeg irreterer meg over de sure meggene som sitter i kassa, slafsende på en tygiss og som uanseth hvor pent du smiler og hvor hyggli du er forblir like sure og som viser med all tydelighet at du er kunn en dritt de må takkle for og få penger..

men mest av alt vil jeg få si at 98% av de jeg møter i kassa på supern er utrolig fine folk, de smiler og hilser, små flørter og får deg virkelig til og føle deg velkommen, ikke noe er et problem. og akkurat de er jeg utrolig glad jeg møter når jeg er ute og handler.

foresten virker det på meg som det er blidere folk på rema1000 enn på rimi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg irreterer meg over de sure meggene som sitter i kassa, slafsende på en tygiss og som uanseth hvor pent du smiler og hvor hyggli du er forblir like sure og som viser med all tydelighet at du er kunn en dritt de må takkle for og få penger..

men mest av alt vil jeg få si at 98% av de jeg møter i kassa på supern er utrolig fine folk, de smiler og hilser, små flørter og får deg virkelig til og føle deg velkommen, ikke noe er et problem. og akkurat de er jeg utrolig glad jeg møter når jeg er ute og handler.

Hvorfor hadde jeg ikke flere kunder som deg :P hehe! Syntes jeg smilte for mye uten å få et eneste smil tilbake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest WildRider

Jeg tror personlig at de aller fleste kassadamer hater meg, og jeg gjør akkurat det motsatte av alt Trådstarter her irriterer seg over. Jeg pakker brødet i plast, så pent ned i posen. I stede for å mase om pris på ikke-priset vare prøver jeg å tenke selv. Jeg kjøper aldri inn alt for hele uka en lørdag, og jeg tipper ikke. Jeg har med egne poser og smiler alltid pent, spør hvordan dagen har vært og småprater mens vi veksler penger. En gang var jeg til og med så heldig at når jeg spurte om kassadamen hadde hatt en fin dag, så spyttet hun meg i ansiktet i det hun med sammenbitte tenner freste Helt fin, takk!! Så, hvordan skal man egentlig oppføre seg for å blidgjøre dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I klesbutikk(for menn) synes jeg det var irriterende med de pensjonistene som hadde med seg tusenlapper fem minutter etter åpning. Jeg har ikke sjangs til å veksle den da. Har de ikke noe annet? Er det rart de blir ranet, liksom?

Folk som klager og sier at de har dårlig tid. Kan du kassesystemet? Nei? Så slutt å tro at jeg gjør ting tregt med vilje!

Folk som plystrer, smatter, roper på meg og tror at jeg er en slags veldressert hund.

Folk som roter i klærne! Jeg gjør da ikke sånt i hjemmet ditt?

Men det ekleste av alt var nok en ganske heftig handikappet mann som forventet at jeg skulle være med inn i prøverommet og skifte bukse på han. Da nektet jeg og fikk full støtte av sjefen(som også nektet). Det går da vel ikke ann å forvente sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider
I klesbutikk(for menn) synes jeg det var irriterende med de pensjonistene som hadde med seg tusenlapper fem minutter etter åpning. Jeg har ikke sjangs til å veksle den da. Har de ikke noe annet? Er det rart de blir ranet, liksom?

Folk som klager og sier at de har dårlig tid. Kan du kassesystemet? Nei? Så slutt å tro at jeg gjør ting tregt med vilje!

Folk som plystrer, smatter, roper på meg og tror at jeg er en slags veldressert hund.

Folk som roter i klærne! Jeg gjør da ikke sånt i hjemmet ditt?

Men det ekleste av alt var nok en ganske heftig handikappet mann som forventet at jeg skulle være med inn i prøverommet og skifte bukse på han. Da nektet jeg og fikk full støtte av sjefen(som også nektet). Det går da vel ikke ann å forvente sånt?

Det er vel slikt man ansetter personlige assistenter til, når man er så handicappet? Assistenter som blir med på shopping, hjelper til med toalett besøk og alt annet slikt. Syns ikke vedkommende skulle forventet at du stilte opp på slikt hvertfall, det er da ingen rettighet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at folk ikke er interessert i å gjøre jobben sin med alt det den innbærer, men heller vil ha det så behagelig som mulig. Storhandlere, tipping og plastposer tilbrød er en del av jobben din. DU er der for jobben, ikke den for deg. Hvor selvsentrert går det an å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...