Gå til innhold

Dere kunder er det verste jeg vet!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg jobber i en matbutikk i Oslo og jeg er mektig imponert over hvor utakknemlige, uhøflige og motbydelige 90% av dere er. Ja, du leste riktig - 90% av alle kunder er motbydelige i et eller flere tilfeller, spesielt i rush-tiden.

De verste er disse:

- Tøsa på 25 som forventer at en kølinje i butikken skal være like rask som den halvveis impotenten kjæresten hennes er i senga. At denne dumme bimboen kommer på at hun har glemt melk i det hennes tur kommer og dermed sinker ventetiden for de bak henne med en 1-2 minutter mens hun løper for hente varen, gjør henne derimot ingenting.

- Barnefamilien som må gjøre kvartalshandelen på en lørdag ettermiddag, altså midt i rushtiden. Ikke bare forårsaker dere gigantiske køer, men dere tar opp noe sinnsykt med plass med alle varene dere har rundt rullebåndet. Og det ender alltid opp med at jeg må fylle opp varene til de neste kundene i bæreposer, fordi det ikke er plass til dems varer.

- Tipperne. Det er ingenting jeg hater mer enn tippere. Hva faen er vitsen med å kaste bort penger på lotto og alskens drit dere kommer til å tape penger på? Ikke bare det, men dere må faen meg alltid foreta den helvetes lørdagstippingen i RUSHTIDEN på en LØRDAG! Det er folk i butikken som venter på å få betale for MATEN sin, fordi dere IDIOTER synes det er så jævlig "smart" å "investere" pengene deres i en rekke tilfeldige tall.

- Innvandrerkunder på 30++ år. De fleste innvandrerkunder er ålreite å ha med, men så har du disse som nesten ikke kan norsk. De skal alltid spørre om prisen, selv for varer som umulig kan koste mer enn 15 kroner stykket, kjøper alltid det billigste av sunne varer, for så og kjøpe en pakke røyk til 68 kroner. Ikke bare det, men de må alltid pakke inn det hersens brøde sitt som koster 5-6 kroner inn i plastposer noe som gjør det umulig for maskinen og lese strekkoden. Glemte jeg og nevne at i 100% av alle tilfeller med kunder som skriker i telefonen sin mens deres varer er på rullebåndet har det vært somalere på over 30 år, med minimale norskkunnskaper?

Endret av Nigo-san
Videoannonse
Annonse
Gjest Cederic Rueben
Skrevet

jeg er faktisk litt enig... men 90% kanskje du bare har uflaks hvor du jobber

Skrevet
Oj. På tide å bytte jobb?

Det er begrenset med jobbmuligheter for oss studenter.

Skrevet

Hvis det plager deg veldig foreslår jeg at du prøver å bytte jobb ;)

Skrevet
Det er begrenset med jobbmuligheter for oss studenter.

har og jobbet i matbutikk som student.....og nå på bensinstasjon....det er faktisk bedre syns jeg.

Men hva med klesbutikk? (f.eks)

Skrevet
jeg er faktisk litt enig... men 90% kanskje du bare har uflaks hvor du jobber

Min arbeidsplass er relativt bra i forhold til de stakkarene som jobber i Oslo Sentrum. Noe jævligere enn kunder i Oslo Sentrum må du lete langt for å finne. Mest sannsynlig må du til et annet land.

Skrevet

Det er ikke så begrenset med jobbmuligheter for studenter! Bytt jobb!

Skrevet

- "Tøsa på 25 som forventer at en kølinje i butikken skal være like rask som den halvveis impotenten kjæresten hennes er i senga. At denne dumme bimboen kommer på at hun har glemt melk i det hennes tur kommer og dermed sinker ventetiden for de bak henne med en 1-2 minutter mens hun løper for hente varen, gjør henne derimot ingenting."

Enig med at det er irriterende når folk glemmer varen.

Alt annet du kom med er bare SUTRING!!!!!!! Provoserende og irriterende å lese de nesten punktene, der folk ikke har gjort noe galt. Så det irriterer det feks at folk kjøper MANGE varer, at folk kjøper sunt og billig, så røyk til 70 kr. Hva faen vet vel du om den er til dem selv? Så det irriterer deg at folk pakker brødet inn i posen, hvorfor tar du det ikke bare litt ut. Eller bruker 2 sec på å brette ut posen skikkelig, så scanne.

At barnefamilien handler på en lørdag, ja de har bare lov å stikke innom mandager eller? Nei, de har jo ikke jobb/skole/eller barnehage å være tilstede på hverdagen. Eller du foretrekker kanskje at de kommer fallende inn 15 min før stengetid så de kan holde deg igjen utover.

Folk som tipper i lotto bestemmer selv hvor og når og for hvor mye de vil tippe for. Har du ett problem med det? Syns du skal si det rett ut jeg, akkurat det du har skrevet her.

Og ja, det er helt forkastelig at folk spør om prisen, de burde heller gjemme saken på innerlomma og sprade rett ut igjen, tipper du hadde blitt fornøyd da. En kunde mindre å være jyggelig mot og ekspedere.

Syns faen meg DU er forkastelig med dine meninger, og dine synspunkt. Du rakker løs på folk som egentlig ikke har gjort gale den dritt, annet enn å sprade inn på butikken du jobber på og handle der. Jeg anbefaler deg å finne deg en jobb der du har NULL kontakt med mennesker. Så syns jeg du skal skrive ut denne listen du ramset opp her og levere den til sjefen din i morgen med din underskrift på den. Så er du fri før du vet ordet av det.

Jævlig glad jeg ikke bor i oslo, ville ikke møtt på noe så bittert og surt som deg. Erstatt maska med ett smil, og se hva du får ut av det, mitt beste råd!

Skrevet (endret)
- "Tøsa på 25 som forventer at en kølinje i butikken skal være like rask som den halvveis impotenten kjæresten hennes er i senga. At denne dumme bimboen kommer på at hun har glemt melk i det hennes tur kommer og dermed sinker ventetiden for de bak henne med en 1-2 minutter mens hun løper for hente varen, gjør henne derimot ingenting."

Enig med at det er irriterende når folk glemmer varen.

Alt annet du kom med er bare SUTRING!!!!!!! Provoserende og irriterende å lese de nesten punktene, der folk ikke har gjort noe galt. Så det irriterer det feks at folk kjøper MANGE varer, at folk kjøper sunt og billig, så røyk til 70 kr. Hva faen vet vel du om den er til dem selv? Så det irriterer deg at folk pakker brødet inn i posen, hvorfor tar du det ikke bare litt ut. Eller bruker 2 sec på å brette ut posen skikkelig, så scanne.

At barnefamilien handler på en lørdag, ja de har bare lov å stikke innom mandager eller? Nei, de har jo ikke jobb/skole/eller barnehage å være tilstede på hverdagen. Eller du foretrekker kanskje at de kommer fallende inn 15 min før stengetid så de kan holde deg igjen utover.

Folk som tipper i lotto bestemmer selv hvor og når og for hvor mye de vil tippe for. Har du ett problem med det? Syns du skal si det rett ut jeg, akkurat det du har skrevet her.

Og ja, det er helt forkastelig at folk spør om prisen, de burde heller gjemme saken på innerlomma og sprade rett ut igjen, tipper du hadde blitt fornøyd da. En kunde mindre å være jyggelig mot og ekspedere.

Syns faen meg DU er forkastelig med dine meninger, og dine synspunkt. Du rakker løs på folk som egentlig ikke har gjort gale den dritt, annet enn å sprade inn på butikken du jobber på og handle der. Jeg anbefaler deg å finne deg en jobb der du har NULL kontakt med mennesker. Så syns jeg du skal skrive ut denne listen du ramset opp her og levere den til sjefen din i morgen med din underskrift på den. Så er du fri før du vet ordet av det.

Jævlig glad jeg ikke bor i oslo, ville ikke møtt på noe så bittert og surt som deg. Erstatt maska med ett smil, og se hva du får ut av det, mitt beste råd!

For det første: Disse IDIOTENE som må handle for 1000++ kroner midt i rushtiden, er de samme IDIOTENE som kommer på en ONSDAG, eller en hvilken som helst annen ukedag for å handle mat for 30 kroner. At de ikke har tid til å fordele handelen på flere dager tror jeg ikke på. Eventuelt kan de ta den handelen tidligere på dagen av hensyn til ANDRE.

For det andre: De som må ha brøde sitt i en pose, KNYTER ALLTID igjen POSEN. Tror du ikke jeg hadde kommet på å bare ta ut det jævla brødet selv eller? Ike bare det, men det er alltid de som kjøper det BILLIGSTE brødet som gjør dette.

Og ja, jeg har et PROBLEM med tippere. Ta og tipp en annen dag, eller på et annet tidspunkt hvor det ikke er så fordømt mange barnefamilier som skal handle med sine ufyselige unger.

At folk spør om prisen i ny og er greit, men HVA ER VITSEN MED Å SPØRRE OM PRISEN NÅR VI HAR PRISLAPPER PÅ VARENE ?! Og hva faen er vitsen med å spørre om prisen på noe hvor et konkurrende merke differer med 2-3 kroner på samme vare?!

Og jeg har rett til å irritere meg over kunden som skal kjøpe det billigste av alt, tar opp tiden min med å spørre om prisen på alt bare for å kjøpe seg en pakke røyk. Om penger er et problem kutt ut røyken.

Endret av Nigo-san
Skrevet

Nå syns jeg du skal roe deg til helvette ned, forskjell på å diskutere, så begynne å skyte skjellsord over hele linja. Passer ikke jobben deg så SLUTT DA!

Og nei, jeg er ikke gjest som skrev det laaaange innlegget, men jeg signerer den. Du snakker som om du hater alt og alle som stikker huet innfor butikkdørene, og sanne som deg har man ikke bruk for i serviceyrket.

Skrevet (endret)

Jeg kan skjønne at det iblant er frustrerende å jobbe med en del kundegrupper, men du går for langt når du kaller folk amøbe.

I tillegg utviser du meninger som etter min mening er uforenlige med å jobbe der du arbeider nå, så du bør nok bytte jobb. Og før du igjen flyr løs på andre med usaklige karakteristika, så bør du tenke litt gjennom at det er kundene i butikken som er grunnlaget for at den kan holde seg gående, ergo at du kan jobbe der!

Endret av Nigo-san
Skrevet
Og før du igjen flyr løs på andre med usaklige karakteristika, så bør du tenke litt gjennom at det er DU, KASSEDAMEN, som er grunnlaget for at kunden kan gjøre sin dagligvarehandel, og ikke måtte gå sulten til sengs.

Det er jeg faktisk helt enig. Så hvorfor krangler vi? :)

Skrevet

Hvorfor vrir du rundt på det folk skriver til deg?? Måtte lete litt etter innlegget du siterte, til jeg så at du hadde redigert ett. Skjerp deg.

Skrevet

Hjelpes..... :sjokk: kanskje du skal skifte yrke, snarest? Du høres ikke ut som du trives i det hele tatt, og jeg tror ikke kundene trives med deg heller om du oppfører deg nærmest som du tenker..

Skrevet

Innlegget jeg skrev var ikke det du siterte, så det har du altså omgjort. Ja, det er kassadamen som sørger for at kunden får varene sine, slikt sett er jeg enig. Men det hjelper bare så lite hvis det ikke er kunder i butikken å betjene, og den må stenge. For du er ikke den eneste kassadamen kunden kan gå til, og dere har ikke den eneste matbutikken i Oslo, og går kundene et annet sted må dere stenge. Punktum.

Skrevet

Og hvordan er du mot kundene dine??

Blid og imøtekommende selvfølgelig??

Slutt og sutre - kanskje du heller skulle gått m avisen - da hadde du jo sluppet å møte noen i det hele tatt!!

Skrevet

Jeg også jobber i en dagligvarebutikk i Oslo og jeg må si meg enig i at det er jævlig mye frekke og ufordragelige kunder. Men de situasjonene de beskrev her er ikke noe å irritere seg over, her er det du som er problemet. Hvis du er så lite serviceinnstilt at du blir sint fordi folk handler for masse penger i butikken på en lørdag så brude du kanskje finne deg en ny jobb.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jøsses. Trodde jeg var irritert og lettere misantropisk jeg. Men jeg må jo være en arbeidsgivers drøm i forhold til deg.

Skrevet

Kjedelig med folk som tror de klarer provosere ved å banne mest mulig :Gjesp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...