Gå til innhold

Det var en gang et menneske

Donpedro

Anbefalte innlegg

Da jeg var yngre elsket jeg serien Det var en gang et menneske. Men det er jo sikkert 20 år siden. Er det noe vits i å kjøpe den nå? Lærer man av den? Er den morsom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsket den når jeg var liten, så kjøpte jeg den når jeg var 24. Man kan si at mye har skjedd på de årene, jeg hatet den, den var kjedelig og jeg visste alt fra før av, jeg vokste rett og slett fra den! Men jeg beholder den som ett minne om hva jeg så på som liten, kos å ha i hylla om ikke annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Jeg har kjøpt den og sett den på nytt. For meg var den absolutt verdt å ha i hylla.

Jeg elsket den serien da jeg var barn. Etter å ha sett den på nytt synes jeg fremdeles at den er fin, men kanskje ikke riktig så bra som jeg erindret fra barndommen. Litt lærdom er det jo i serien, men mest for barn.

Morsom? Ja, det synes jeg. Ikke "hysterisk latterkrampe-morsom", men artig og underholdende. Ikke minst er den naivistiske tegnestilen morsom i seg selv. (Hestene er bare helt fantastisk morsomt tegnet :) Det tenkte jeg nok ikke over som barn.)

En annen ting en legger merke til er at tegnefilmteknologien har tatt mange lange skritt framover på de ca 30 årene (?) siden serien første gang ble gitt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vist serien til en 3. og 4. klasse. De første episodene, fram til ca den industrielle revolusjon eller der omkring, var absolutt mest suksess. Men bevares, de fulgte med :) Var egentlig imponert over at de syntes det var så bra med tanke på at det var laget til en helt annen generasjon. Og lærerikt er det jo absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke denne, bare oppfølgerserien, Det var en gang..livet tror jeg den het. Handlet om hva som skjer inni kroppen, den likte jeg kjempegodt, og den var i grunn utrolig lærerik.

Håper den også kommer på dvd snart.

Den som dere snakker om er på halv pris på ark bokhandel for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...