Gå til innhold

Trebord sprekker

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjøpte et bord i heltre fra Bolia for over et år siden, det er ikke reklamasjonsrett på det, kjøpte et utstillingsmøbel til redusert pris.

Nå synes det en lang sprekk langs ene siden av bordet, både under og over...kan man gjøre noe for å skjule dette?

Slipe med sandpapir eller annet?

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det et oljet eller et lakkert bord det er snakk om her da? ELler er det finèr?

Om det er oljet ville jeg ha oljet det. Det sprekker gjerne opp når det tørker for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er ubehandlet eller lakket, så går det fint å bruke møbelsparkel. Det finnes sparkel som er tilnærmet de forskjellige trefarvene og.

Da følger du anvisning om der er, evt kliner det på med japansparkel, drar av mest mulig, la det tørke og pusse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et bord i heltre fra Bolia for over et år siden, det er ikke reklamasjonsrett på det, kjøpte et utstillingsmøbel til redusert pris.

Nå synes det en lang sprekk langs ene siden av bordet, både under og over...kan man gjøre noe for å skjule dette?

Slipe med sandpapir eller annet?

Tips?

Det var rart at du ikke kan klage om varen går i stykker selv om det var et utstillingsmøbel til redusert pris. Trodde man mistet bytterettet, men ikke reklamasjonsretten. Men jeg er ikke sikker, så si gjerne ifra om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg vet vel ikke hva sparkel er... jeg har oljet det med en basisolje som er til heltre. Men det hjalp tydeligvis ikke da. Sprekken er dyp, i og med at den synes både oppe på bordet og under (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg vet vel ikke hva sparkel er... jeg har oljet det med en basisolje som er til heltre. Men det hjalp tydeligvis ikke da. Sprekken er dyp, i og med at den synes både oppe på bordet og under (!)

Det kan du få hjelp med hos byggvareforhandlere, men litt info fra nettet:

http://forbruker.no/bolig/article751815.ece

Om man har god råd fins det teknikkmalere som kan male sparkelen til å matche resten av bordet så det ikke synes.

Edit:

Eller om du kanskje kjenner noen som har kunstnergen som kan prøve å imitere treverket? :)

Endret av pittie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bordet ditt har tørket ut.

Prøv med varmt vann (gjerne kokende) på et håndkle, la det ligge en stund. Hvis du får bordet til "å gå sammen" igjen, må du passe på at det ikke tørker ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...