Gå til innhold

Innetid og leggetid

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Karin_*
Skrevet

Når må din 10-åring være inne? (Ukedager og helger/fridager)

Når må 10-åringen legge seg? (Ukedager og helger/fridager)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset så må tiåringen være inne senest klokka 18.00 og være i seng innen 20.00. Fredager og lørdager så kan det drøyes til 21-21.30 på leggetiden.

Skrevet
Her i huset så må tiåringen være inne senest klokka 18.00 og være i seng innen 20.00. Fredager og lørdager så kan det drøyes til 21-21.30 på leggetiden.

Oi. Min stesønn på ti legger seg klokka 21.30 på hverdager og 22.30 i helger. Og han synes vi er kjempekjipe som ikke lar han være oppe lenger...

Skrevet
Oi. Min stesønn på ti legger seg klokka 21.30 på hverdager og 22.30 i helger. Og han synes vi er kjempekjipe som ikke lar han være oppe lenger...

Noen er jo utpregede A-mennesker og trenger å komme i seng tidlig. Egentlig er datteren min det også, men hun hadde nok steilet hvis hun ble nødt til å legge seg klokka åtte.

Skrevet

Hvordan bor dere som må ha ungen inne så tidlig? Jeg antar dere bor i by og ikke på bygda der dere har uteområde rett utenfor trappa. Har det litt å gjøre med at det er mørketid nå? Jeg ser liksom ikke for meg den ungen som vil inn kl 18 sommerstid.

Skrevet

Dette tror jeg ikke er vanlige inne- og leggetider for en 10-åring. Mine unger som er fem og sju, må være inne sju og i seng åtte.

Min venninnes 10-åring er i seng 21.15 hverdager (står opp ca. 07) og rundt 22.30 helger.

Gjest blandesegbortialenemora
Skrevet
Dette tror jeg ikke er vanlige inne- og leggetider for en 10-åring. Mine unger som er fem og sju, må være inne sju og i seng åtte.

Min venninnes 10-åring er i seng 21.15 hverdager (står opp ca. 07) og rundt 22.30 helger.

min snart 10-åring er i seng mellom 21-21.30 i uka, og vekkes 07.10, men velger selv noen ganger å legge seg tidligere. I helgene er det noen ganger en film og ikke i seng før 23.30, og da sover vi til 10 på en lørdag og starter dagen med laaang frokost på kjøkkenet.

Ja, min klager på at "alle andre" legger seg mye senere...vel, 10-åringer trenger såpass med søvn, og min kjenner dette selv...noe vi prater om i ny og ne.

Gjest Gjest_guest_*
Skrevet

Helt likt som oss. Vi står opp kl.0600 på hverdager, og oppe kl.0700-0900 på helgene. Har fått masse klager om hvor kjipe vi er. :P Skjer jo utvidelse... og nyttår, juletider er jo noe annet.

Men hverdag er hverdag.

Skrevet

Guttungen vår blir ti over jul, han må være inne kl 20 og i seng kl 21.30. I helgene strekker det seg ofte mot 22.30, men har samme innetid, i allefall nå i mørketiden. På sommeren når det er lyst så kan tiden ute strekke seg litt lenger.

Skrevet

Jeg har to tiåringer og på hverdagen er de inne til ca.19.00 og legger seg ca.21.30. Helst i seng kl. 21.00, men de bruker tiden..

Tiden mellom trenger de til å pakke skolesekk, spise kveldsmat og stelle seg...ja..de har sååå godt tid. Hadde de vært kjappere hadde de kunnet være inne/bli hentet noe senere.

I helgene - fredagen ser de på senkveld og legger seg etter det. Lørdagen blir klokken gjerne 22.30. Søndag er det igjen natta kl. 21.30

Har de overnatting skal det være stille klokken 24.00

Skrevet

Når jeg var ti år måtte jeg være i seng innen kl. 21.00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...