Gå til innhold

Desembermarerittet: Adventskalenderen

Annie_P

Anbefalte innlegg

Nå er det snart desember igjen og jeg sliter med å følge opp tradisjonen med julekalender. De siste årene har jeg kjøpt en liten ting til hver dato. Barna mine, i år en gutt på15, en jente på 13 og en jente på 7, får da en ting hver tredje dag. Noen som har tips til billige ting jeg kjøpe til kalenderen? Jeg kan også legge inn aktiviteter, men jeg jobber selv i butikk, og da er det lange dager før jul. Tid er derfor mangelvare. Gode råd mottas med stor takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg inn aktiviteter dere skal gjøre uansett. Som feks pepperkakebaking, pynting av pepperkakene, innpakking av presanger, henge opp julenek, kino eller teater, pynting til jul, lage julegaver,se en film sammen osv

Jeg sliter veldig med å finne gaver til sønnen min på 11, mens det er mye lettere med datteren på tolv. Hårstrikk, lipsyl, klemmer brevpapir osv. Legger også inn litt dyrere ting som jeg måtte kjøpt likevel som truser, labber, nye hansker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å kjøpe en 10 kroners kalender jeg (til å "dele" opp/ ta ut av) , og legge en liten sjokolade i halvparten av pakkene. Så da blir det bare 12 ting å handle :)

Endret av LoppeLise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger tips selv. Nå har Gullet blitt fjortis, og det er mye vanskeligere enn før. Men jeg tenker at truser, det trenger hun likevel så det er greit å få. Sokker har hun nok av. Sjokolade skal hun ikke spise så mye av, det blir kun på lørdager. Men det bør være noe spennende også selv om hun er litt stor. Noen gode forslag?

Har noen selv da:

Negllakk

Hårgelé m/farge

sminke

Hårpynt

Ørepynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å kjøpe:

Penner (gjerne glitterpenner nå før jul)

Griseflax (gøy hvis man vinner)

Viskelær (alltid en manglevare hos oss)

Julehefter (de kjøpte vi allikevel)

Vanter (praktisk med flere par)

Små pynteting til rommet

I år lager jeg til 18-åringen, og da blir det litt mer sånn

Krydder h*n liker godt

Lys til PC

DVD

Røkelse

Stearinlys

Undertøy

Gavekort på pils

Gavekort på kino

Flaxlodd

Sjokolade

Siste året med kalender hos oss, men det sa jeg visst sist jul også, så mon vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips. Har fått en del i hus. Kjøpte 3 dvd-er for 100 kr på en bensinstasjon, så gode tilbud finnes. Men tar gjerne mot flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kjøpe en legoboks og dele den opp er og en god idé! Blir mange gaver utav det til slutt. Kanskje noe som er mer aktuelt for gutte enn jenter (jeg er en sånn legojente, så jeg har litt problemer med å forstå dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...