Gå til innhold

Har fått et mirakel i hus

Fremhevede innlegg

Skrevet
:duskedame::danser::duskedame: 9 uker :duskedame::danser::duskedame:

Tenk, om en liiiten uke så bærer du på et foster! :rødme:

Edit: Også er du jo bare 5 uker etter meg, da. Så når jeg er 32 uker, så er du 27 uker! :hoppe:

Tusen takk :klem:

Ja, merkelig.. Den uka her minner meg om deg faktisk :fnise: Husker så godt da du var 9 uker på vei og jeg syns du hadde kommet skikkelig langt :ler: Så klart, har kommet en del lenger enn 4 og 5 uker, men har fortsatt tre uker igjen til den magiske grensen da (og UL :hoppe: ).

Er jeg ikke lenger bak deg enn det altså? Nei.. Hmm! Det er jo bare litt over en måned, forskjellen på 9 og 14 høres så mye ut! hehe.. Men ikke SÅ ille med 32 og 27 egentlig.

Snart er det et foster ja.. :biggrin:

Må løpe (kjøre) tilbake på jobb jeg. Bare hjemme i lunsjen en tur! Sånn er det når man har en times lunsj. Men ikke verdt det likevel, jobber jo fra halv ni til halv seks :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:overrasket: 9 veker allerede? Skal seia det går unna! :dåne:

:bolledeig:

Kjipt å grua seg slik til jobb. Men, snart ferie! Hang in there! :kose:

Skrevet
:overrasket: 9 veker allerede? Skal seia det går unna! :dåne:

:bolledeig:

Kjipt å grua seg slik til jobb. Men, snart ferie! Hang in there! :kose:

Gjør det? :fnise:

Ja, prøver å holde ut. Men jeg blir virkelig bare mer og mer lei for hver dag. Mye på grunn av det er så kjedelig og det blir så lange dager.

Men skal ringe litt rundt i morgen i lunsjen og se om det fins noe annet i Norge. Fare for at jeg sier opp i morgen :sjenert: Må vel gå an å få en sommerjobb av noe slag..?

Tenkte å ringe Manpower i morgen å høre om den jobben jeg hadde i fjor sommer. Den var egentlig veldig allright og de var fornøyde med meg. Da jobbet jeg for en som hadde ferie, så om de gjør det på samme måte i år også trenger jeg jo ikke så mye opplæring i forhold til om de hadde tatt inn noen helt nye.

Dumt å ha så mye småjobber også kanskje, men nå vil jeg bare finne meg noe annet enn der jeg er nå.

Mye klaging på meg i dag merker jeg..

Skrevet

9 uker allerede? Hurra!! :hoppe: Her går det unna, ja! Føles sikkert ikke som om tiden går så fort for deg, men jeg føler at det ikke er lenge siden jeg leste at du ble gravid, og vips - så er du 9 uker. Snaaart 12 uker og UL. :hoppe:

:klemmer:

Skrevet
9 uker allerede? Hurra!! :hoppe: Her går det unna, ja! Føles sikkert ikke som om tiden går så fort for deg, men jeg føler at det ikke er lenge siden jeg leste at du ble gravid, og vips - så er du 9 uker. Snaaart 12 uker og UL. :hoppe:

Hehe.. Ja, nærmer seg jo UL da! Bare 7 arbeidsdager igjen før ferie og da blir det Gdansk-tur og UL og greier! Gleeeeder meg :hoppe:

Skrevet

Gratulerer med 9 uker (og 2 dager)!!! Jeg syns også det har gått veldig fort!

Forstår veldig godt at du ikke har lyst å fortsette i jobben når du ikke trives der. Jeg har hatt en slik sommerjobb 5 år på rad, men for 2 år siden orket jeg ikke jobbe der mer. Kollegaer var veldig greie, men jobben ble alt for kjedelig rett og slett. Så da fikk jeg meg andre sommerjobber :) Hørtes ut som en god ide og ringe Manpower. Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Oj, nå var det så vidt jeg fikk reddet tråden för den forsvant ut på side to her.. :fnise:

Sitter på jobb og sniker litt på KG. Er heldigvis ferdig med over halvaparten av dagen, begynte 13 og er ferdig 22. Sitter på mail fram til halv åtte ca. tenkte jeg og så blir det telefon så og si resten. Håper tiden går fort.

Er det stille på telefon har jeg med meg Kakerlakkene av Jo Nesbö som jeg kan lese i. Satser på det :gjeiper:

Ellers teller jeg ned dagene til ferie da! Jobber hver dag fram til fredag, bortsett fra onsdag - da har jeg fri :)

Driver å vurderer veldig på hva jeg skal gjöre her ang. jobb osv.

Siden vi skal flytte til Norge, forhåpentligvis för småtten kommer vil det jo bli Norge jeg skal söke foreldrepenger fra.

Sendte mail til NAV for en stund siden og fikk svar om at jeg må ha jobbet i Norge for at jeg skal ha rett til stönad derfra.

Driver jo å söker jobber, men er absolutt ikke lett om dagen. Så föles det veldig "slemt" om jeg ikke skal si noe om at jeg er gravid. Er jo brått minst 12 uker på vei ved et evnt intervju.

Så da er et alternativ å melde flytting til mine foreldre og söke om dagpenger. Får jo heller gå 8 uker uten inntekt, men det er jo bedre enn 10-12 måneder uten noe.

Er bare så usikker. Er jo ingen garanti for at vi får solgt huset med det förste heller.

Bör vel så klart vente og se, er jo greit å väre i jobb så lenge som mulig også. Men så tenker jeg på om hvis jeg melder meg arbeidsledig nå så kanskje de tar med noe av det jeg tjente for et halvt år siden i beregningen også. Sluttet i en annen jobb i Norge i januar og da tjente jeg ganske så bra.

Om noen har noe peiling rundt dette, er dere hjertlig velkommen til å dele kunnskapen med meg :gjeiper:

Nå närmer det seg 10 fullgåtte uker og til mandag er det jordmortime med blodprövetagning osv. :hoppe: Da kunne samboeren väre med også, så det blir jo litt koselig :)

Önsker dere alle en hyggelig lördagskveld :klem:

Skrevet

Så moro at du snart er 10 uker! :hoppe: Kun noen timer igjen nå ;)

Jeg vet ikke så mye mer om nav, foreldrepenger o.l. jeg heller. Det er virkelig en jungel! Men jeg regner med at du får et ordentlig svar på mail i alle fall. Har du fulgt litt med i nabolaget og slikt i det siste da? Sånn i forhold til hvor lenge man burde "forvente" før man får solgt osv? Er jo kjipt å plutselig sitte med to bopæler også, selv om utleie alltids er en mulighet kanskje? Det ordner seg nok!

Når det gjelder intervjuer og slikt, så ville jeg ikke sagt noe om graviditeten før du minst var over 12 uker på vei. Det kan jo (selv om det ikke gjør det) gå feil vei enda, og da er det dumt om du ikke får jobb pga en graviditet som ikke gikk bra. Det er nok arbeidsgiver enig i også vil jeg tro. Men etter prøvetiden ville jeg nok ha forsøkt å si det så fort som mulig, ja. :Nikke: Greit å være på god fot med sjefen også etter endt permisjon ;)

Deilig å få med sambo på kontroll da! Da får jo han også stilt noen spørsmål osv, og blir jo mye mer inkludert også. :Nikke:

Lykke til i alle fall! :klemmer:

Skrevet

Ja, bare en time igjen nå :hoppe::fnise:

Neida, vi kommer ikke til å kjøpe noe nytt før vi har solgt dette. Vanskelig å følge med på nabolaget også, siden det ikke fins noe :ler: Vi bor ganske landlig, fem minutter kjøring fra sentrum. Og fins ingen hus her ute til salgs.

Men det blir nok uansett norske kjøpere, det er et stort fint hus bygd i 93 (mener jeg) med stor tomt. Kommer til å legge det ut til ca. 1,5 norske. Hadde dette ligget i f.eks Oslo-området hadde man nok fått minst det dobbelte for det.

Så det kan jo være noen som syns det hadde vært fint og bo her, selger sitt 2-mill hus i Norge og sitter igjen med en halv mill :gjeiper:

Neida, vi får se. Håper og tror det ikke skal bli for vanskelig å selge, så vi kommer oss til Norge før jul :)

Så det jeg lurer på nå er jo om jeg skal tørre å si opp jobben nå og søke jobber/dagpenger i Norge for å komme inn i det norske systemet tidligst mulig.

Er vel uansett sikkert ikke barebare å gå over til det norske systemet midt i permisjonstiden heller.

Har en dialog med en fra Manpower som jeg hadde mye kontakt med i forbindelse med sommerjobben i fjor. Hadde jo ikke vært dumt å fått et par vikariater fram til jul heller. Om jeg ikke skulle få noe fast med det første tenker jeg på.

Da hadde jeg garantert fått bedre lønn enn hva jeg har nå også, og dermed hadde foreldrepengegrunnlaget blitt bedre.

Ikke lett, det er jo en viss sjangse å ta og si opp en fast jobb. Men dette er jo uansett ikke en jobb jeg vil ha i lang tid framover, samtidig som jeg er redd det kanskje ødelegger økonomisk om jeg blir der.

Nei.. nok funderinger for i dag :gjeiper: Får gjøre meg klar på badet og lese litt i boka mi til samboeren er ferdig i dusjen.

Han er så treg og gjør alltid ting i siste lita :sukk::fnise:

God natt alle sammen :klem:

Skrevet

Da har jeg egentlig, i samråd med samboeren og mamma tatt et valg om å si opp jobben i dag! Føles som det best trygge og riktige :)

Blir godt å komme inn i det norske systemet rundt graviditeten og fødsel og bare konsentrere seg om det. Så får vi krysse fingrene for at vi får solgt huset og at jeg kan få litt grei inntekt :)

Ha en fin mandag alle sammen! Ny uke, nye muligheter :)

Skrevet

Hei hei, nå har jeg vært inne å oppdatert meg litt her. Ble jo litt nyskjerrig ang denne flyttingen og dette. Lykke til med å finne deg en ny jobb - bør jo være muligheter til å i alle fall å tak i noen vikariat og lignende. Trenger jo bare 6 mnds jobbing for å komme inn i systemet. :jepp:

Skrevet
Hei hei, nå har jeg vært inne å oppdatert meg litt her. Ble jo litt nyskjerrig ang denne flyttingen og dette. Lykke til med å finne deg en ny jobb - bør jo være muligheter til å i alle fall å tak i noen vikariat og lignende. Trenger jo bare 6 mnds jobbing for å komme inn i systemet. :jepp:

Takk for det :)

Ja, og dagpenger teller jo også som arbeid sånn sett. Så er jo ikke kjørt om jeg ikke er ute i arbeid i 6 måneder, heldigvis :gjeiper:

Skrevet (endret)

Innom med en god klem og oppdaterer meg litt. :klemmer:

Mye spennende som skjer for dere framover nå. Lykke til med hussalg og jobbsøking. Krysser fingrene for at begge delene ordner seg til det beste for dere.

:strix: for over ti uker!

Endret av Happy Feet
Skrevet

Må si meg enig med avgjørelsen om å si opp jobben. Som du sier, bra å komme inn i det norske systemet, og bra å slippe å være i en jobb du ikke trives i.

Lykke til med jobbsøking, og både hussalg og husjakt i Norge!

Skrevet

Tusen takk for det, Viktoria85 og Happy Feet :klem:

Tenkte jeg skulle skrive noen linjer her jeg sitter siste dag på jobb :)

I kveld etter jobb drar vi til Norge og i morgen tar vi fly fra Sandefjord til Gdansk :P

Kommer tilbake til Norge på tirsdag! Blir der til onsdag, for da skal vi på helsestasjonen der. Blir vel en ny runde med urinpröver, blodpröver, veiing og måling av blodtrykk! Hehe.. Men det er helt greit :)

Så er det bare 10 dager til jeg er fullgåtte 12 uker og tid for ultralyd! Gleder meg utrolig mye til å se hva som gjemmer seg i magen min! Kan vel kjenne en viss uro også, man vet jo aldri selv om man föler alt er bra! Men gleder meg mest da :D Og da orker jeg ikke holde det hemmelig lenge heller, selv om jeg nesten har blitt litt vant til det! hehe.. Er jo mange som vet det også da, så har vel fått utslipp for mye av "fortelle-trangen" :fnise:

Önsker dere alle en strålende helg, så hörer jeg fra meg igjen på onsdag kveld tenker jeg :jepp:

:klemmer: til dere alle!

Skrevet

Tusen takk for det, begge to! God helg til dere også :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...