Cuba Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #541 Del Skrevet 21. mai 2009 Ja, helt klart! Eller 3+5 eller hva jeg var når jeg fant det ut Da går det sagte fram til 12 uker altså Men nå nærmer jeg meg heldigvis 7 uker og da føler jeg meg litt mer ordentlig gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #542 Del Skrevet 22. mai 2009 Da har jeg begynt å spy også Hvor lenge bruker det her å vare da? Til 12.-14. uke? Jaja.. Er vel verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 22. mai 2009 #543 Del Skrevet 22. mai 2009 Er jo et godt tegn, men ikke så hyggelig allikevel. Håper det holder seg til tidlig på morgenene, slik at resten av dagene blir supre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #544 Del Skrevet 22. mai 2009 Er jo et godt tegn, men ikke så hyggelig allikevel. Håper det holder seg til tidlig på morgenene, slik at resten av dagene blir supre! Ja, får håpe det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 22. mai 2009 #545 Del Skrevet 22. mai 2009 Ingefær hjelper mot kvalme. Var helt suverent for meg i hvertfall. Skrelte en liten bit av fersk ingefær og delte den opp litt, la bitene i en sånn teklype og lot dem trekke i en kopp med varmt vann. Hadde gjerne litt sitron i for smakens skyld jeg da, og vet mange bruker å søte den litt også. Husk å ta opp ingefæren før det blir altfor sterkt da. Og så drikker du små slurker av teen, gjerne sammen med noen eplebåter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #546 Del Skrevet 22. mai 2009 Takk for tips, Kvist! Sitter faktisk her med en kopp ingefærte, kjøpt på helsekosten. Skulle være bra mot kvalme og mageproblemer. Blir det det samme eller? Vanskelig å si om det er den som har hjulpet eller om det bare er tiden, men begynner å bli bedre nå i allefall :gjeiper: Får prøve å ta den tidligere i morgen. Eplebåter hørtes heller ikke dumt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 22. mai 2009 #547 Del Skrevet 22. mai 2009 Er jo litt spennende med kvalme også da Kanskje ikke for deg som er midt opp i det... Håper du slipper å være dårlig veldig lenge... Blir det jobbing på lørdag (i morgen) eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #548 Del Skrevet 23. mai 2009 Jobber ikke i dag heller.. Sitter fortsatt her og er ganske kvalm. Vart lenge i dag Nettopp karret meg ned fra senga og sitter her med et glass vann og en mariekjeks. Hater å være kvalm Håper alle får en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 23. mai 2009 #549 Del Skrevet 23. mai 2009 Håper du klarer å nyte fridagen selv om kvalmen regjerer! Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poizki Skrevet 23. mai 2009 #550 Del Skrevet 23. mai 2009 Håper kvalmen ga seg til slutt, og at du nyter å ha symptomer, selvom de ikke er så morsomme mens det står på Ha en fin RestenAvHelgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #551 Del Skrevet 23. mai 2009 Takk for det Arhirwen og Poizki Den verste kvalmen ga seg og så tok vi med barna og dro til Norge en tur. Når vi kom dit ble jeg ganske kvalm igjen og brakk meg litt på en do på ICA Maxi Men ellers har det gått ganske bra! Hatt en fin dag tross noe kvalme Prøver og tenke positivt da, selv om jeg virkelig gleder meg til kvalmetiden er over! Kjøpte ingefærkapsler i dag og skal prøve en i morgen tidlig. Tok en tidligere i dag også, men det var etter det jeg ble så kvalm igjen så håper ikke den gjør vondt verre. Kan den vel ikke, vel? Ha en fortsatt fin helg og en god natt, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. mai 2009 #552 Del Skrevet 23. mai 2009 Så kjedelig at du skal være så kvalm Ene venina mi sverget til Ritz kjeks på nattbordet da hun gikk gravid med gutten sin Har også flere kolleger som har sverget til sjø/bil-sykebånd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #553 Del Skrevet 24. mai 2009 Har Marie-kjeks på nattbordet, men det er veldig begrenset hvor mye jeg får ned. Begynner å bli kvalm nesten i det øyeblikket jeg våkner. Etter jeg hadde kastet opp første gang (kommer veldig lite da) spiste jeg en halv kjeks til ca. og prøvde å sove litt igjen. Fikk ikke til det og måtte gå å brekke meg/kaste opp en gang til. Etter det kledde jeg på meg, tok med kjeks og druer og satte meg ute. Hjelper veldig med litt kald og frisk luft! Har fått i meg bittelitt havregryn, noen duer og noen sukkererter! Tror det var lurt å stå opp såpass tidlig, hjelper ikke akkurat å ligge inne på det varme rommet.. Pusilus: Tenkte jeg skulle prøve sånne armbånd ja, skader jo absolutt ikke. Hvor får jeg tak i de da, noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 24. mai 2009 #554 Del Skrevet 24. mai 2009 Pusilus: Tenkte jeg skulle prøve sånne armbånd ja, skader jo absolutt ikke. Hvor får jeg tak i de da, noen som vet? Trur du får dei på apoteket Lykke til, og håper dei virker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #555 Del Skrevet 24. mai 2009 Trur du får dei på apoteket Lykke til, og håper dei virker! Takk, da må jeg se der --------------------------------------------- Fortalte om flytteplanene til moren til barna i stad. Kan vel ikke akkurat si hun ble overbegeistret. Viste ingen spesielle følelser ovenfor når hun var her, men sendte en sms nå nettopp. La ut om at hun hadde vært så snill og ikke krevd noenting når hun hadde flyttet eller noe. Hun hadde kanskje hatt juridisk rett til å bli kjøpt ut og tatt med seg noen møbler, men hun har aldri jobbet eller noe og bare handlet med samboerens visa. Nå sa hun i allefall at hun ville ha diverse ting som tilhørte henne. Måtte le litt for det er bare ting jeg egentlig ikke vil ha selv. Bl.a kjøkkenbordet og pianoet! Værsågod, sier jeg bare Mener jeg har et eget kjøkkenbord fra tidligere stående hos foreldrene mine, så det er helt greit! Pianoet er jeg bare glad vi slipper å drasse med oss videre, er jo ikke til noe nytte likevel! Hun tror vel vi bare tenker på oss selv, men det gjør vi faktisk ikke. Tror det vil bli bra for alle barna å komme til en litt større by med litt bedre vennemuligheter. Og det er hun som har låst seg her oppe med en samboer som også har barn fra før! Hadde det ikke vært for det hadde hun flyttet tilbake til Norge selv for lenge siden! Samboeren er helt på gråten her nå også, føler at hun beskylder han for å være en dårlig far. Selv om det blir en times kjøring mellom oss har han fortsatt mulighet til å delta i opplegg i forhold til barnehage og skole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #556 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg er kvalm og får ikke til å spise noe Samboeren kjøpte pizza i stad, men klarte så vidt å presse ned et par biter bare. Stopper bare opp og blir skikkelig kvalm.. Har lyst til å bli lagt inn og få næring gjennom sonde (eller hva det heter ). Vil jo gjerne spise pga knøttet i magen, men klarer bare ikke. Frukt går da, så kan kanskje prøve meg på et eple.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #557 Del Skrevet 26. mai 2009 Nå har jeg funnet løsningen på kvalmen! Reisesyketabletter, rett og slett Postafen heter de Er vel litt betenkt med å proppe meg full av piller, men disse skal ikke være noe farlig for fosteret overhodet Og tror nok micro i magen er mer fornøyd med at jeg spiser og har det bra! Blir veldig trøtt av dem da. Måtte bare legge meg litt på sofaen og ta en blund i stad, ble rett og slett slitsomt å holde meg våken. Var hos legen i dag! Bestilte timen i går før jeg fant ut at disse pillene virket, men håpte vel egentlig på en 50% sykemelding likevel. Føler meg rimelig utslitt og ikke SÅ klar for 9-timers arbeidsdag (inkl. en time lunsj). Men det får gå. Har snakket med jobben og de er veldig hjelpsomme. Skulle få sitte så lite som mulig på telefon og i morgen får jeg opplæring i mailsupport Så må vel si meg fornøyd likevel :gjeiper: Også litt godt å tenke på at jeg har fri fredag, lørdag og søndag Håper alle har en super tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 26. mai 2009 #558 Del Skrevet 26. mai 2009 Så flott at du fant noe som hjelper! Det skal jeg huske på når det blir min tur! (håper egentlig at jeg blir like lite dårlig som forrige gang! ) Hvordan tror du det blir på jobb nå etter at dere luftet ideene om flytting til hun eksen? Eller har hun kommet til fornuften og ser det positive i det? Godt at de er så hjelpsomme på jobben, hadde ikke vært dumt å jobbe med mail-support! Da kan du jo fly på do og spy når du må! Kanskje teit å tulle med, men galgenhumoren slår til innimellom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #559 Del Skrevet 26. mai 2009 Så flott at du fant noe som hjelper! Det skal jeg huske på når det blir min tur! (håper egentlig at jeg blir like lite dårlig som forrige gang! ) Hvordan tror du det blir på jobb nå etter at dere luftet ideene om flytting til hun eksen? Eller har hun kommet til fornuften og ser det positive i det? Godt at de er så hjelpsomme på jobben, hadde ikke vært dumt å jobbe med mail-support! Da kan du jo fly på do og spy når du må! Kanskje teit å tulle med, men galgenhumoren slår til innimellom! Ja, lurer på hvorfor ikke fler prøver det. Mange er kanskje skeptiske til piller. Det er jo i og for seg jeg også, men er nesten enda mer skeptisk til kvalme Helt klart lov å tulle med Galgenhumoren og jeg er gode venner :gjeiper: Får håpe du ikke blir så kvalm ja! Ganske slitsomt når det står på. Og det er jo forskjellig fra person til person, så betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt heller. Og siden du kom såpass langt i svangerskapet har du nok hatt de symptomene som "hører til deg", så tror nok du slipper unna neste gang også Neste gang sitter den hele veien og kommer ut som en frisk og glad baby da så klart Tja.. Tror nok hun er flink på å spille blid og hyggelig, uten at hun kanskje er det. Er vel flere som sier hun kan virke litt falsk. Så tror det skal gå greit. Møter veldig skjeldent på henne i løpet av arbeidsdagen også. Og tror nok også nyheten har sunket litt inn hos henne og at hun innser at det ikker så ille likevel. Ble litt trist på samboerens vegne da. I sms-skrivingen her på søndag kom det fram at sønnen hans spiller fotball på onsdager. Han spurte hvorfor ingen hadde sagt noe om det til han, og da svarte hun bare at hun ikke hadde tenkt på det for han hadde de så lite likevel. Ehh.. Javel! Han jobber mye i ukene og kommer som regel ikke hjem før på torsdager. Men for det første går det an innimellom å komme hjem på onsdager og få med seg treningen for så og dra tilbake på jobb på torsdag. Og for det andre er det jo sånne ting man deler med den andre forelderen da! Lurer på hva mer han/vi ikke vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 26. mai 2009 #560 Del Skrevet 26. mai 2009 Godt du har funnet noe som virker mot kvalmen. Mamma brukte visst også det da hun gikk med søsteren min, for hun var også sykt kvalm. Må jo være mye bedre for deg sånn at du får i deg litt næring til deg og knøttet. Søsteren min er forresten helt frisk og fin hun, så hun har ikke tatt skade av kvalmetablettene. Så bra de er hensynsfulle og forståelsesfulle på jobben. Bra de legger forholdene til rette for deg (altså at du kan få spy når du må ). Huff, stakkars - misunner deg ikke den kvalmen, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå