Viktoria85 Skrevet 18. mai 2009 #521 Del Skrevet 18. mai 2009 Så kjekt å være i systemet ja! Tiden går nok fort framover nå når det begynner å bli sommer. Jeg føler i hvertfall at sommerene bare flyr avgårde! Satser på at det blir sånn for deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #522 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Ja, utrolig deilig at det er sommer nå, tiden går nok litt fortere nå enn om det hadde vært januar f.eks. Og det passer meg bra På 17. mai var vi først i "min" by. Spiste gode snitter hos mormor og så på russetoget. Ble egentlig mest flau men Så dro vi til nabobyen hvor jeg har gått på skole og bodd i noen år og så på russetoget der også. Vet ikke helt hvorfor, har aldri hatt noe særlig til overs for russen :gjeiper: Så dro vi til neste by, samboeren "sin". Der satt vi oss på Peppes, jeg tok en Cola og litt is og samboeren fikk ta seg et par øl. Og så spiste vi en pizza da! Traff på onkelen og tanta mi et par ganger, onkel ble veeeeldig full til slutt I stad når jeg sto å hengte opp litt klær (inne) syns jeg at jeg så noe som rørte på seg rett på utsiden av vinduet og tittet ut. Og der ruslet det jaggu meg et rådyr! Bare et par meter fra vinduet! Nå bor vi jo rimelig landlig da, men litt morsomt at det hadde kommet inn i hangen. Så jeg fant fram kameraet og knipset masse bilder på rådyrets tur rundt huset her. Skal se om jeg får lagt inn et bilde, den var så fin Ellers tenker vi på å flytte tilbake til Norge da. Er en del grunner til det, bl.a at vi bor et lite stykke fra "sentrum" (10 min med bil) og vi kjeder oss mye når vi er hjemme. Er lite å finne på her og vi kjenner liksom ikke SÅ mange. Så tenker jeg på når den tid kommer at våre barn blir såpass store at de får venner osv er det veldig greit å bare kunne sende de over til "gutten på andre siden av gata". Det er jo både samboeren og jeg oppvokst med og tror jeg ville syns det hadde vært trist om våre barn ble holdt her ute. Det som selvfølgelig holder oss igjen er moren til barna han har fra tidligere. Hun bor her med sin svenske samboer som hun også venter barn med. Flytter vi til Norge blir det nok til "min" by som er nærmest og da er det ca. en times kjøring til moren til barna hans. Tror ikke det vil by på så store problemer egentlig, samboeren jobber jo mye i "sin" by og også enda lenger vekk så vil jo spare mye kjøring på å jobbe nærmere. Og da blir det jo bare maks en tur/retur i uka når vi må hente og kjøre barna. Nå er de jo 4 og 6 år så det er vel ikke så mange år til de kan ta toget også. Det er jo ingen stoppesteder på veien og vi står jo å venter på stasjonen når de kommer. Høres kanskje ikke så bra ut å bare "sende de hit og dit", men det blir jo det samme med bil på en måte. Og tror nok de syns det er minst like morsomt å kjøre tog. Tar jo ikke noe lengre tid heller. Noen som leste gjennom dette da? Huff.. Jaja! Om noen har noen synspunkter så er dere hjertlig velkommen til å dele dem :gjeiper: Ønsker alle en strålende dag Endret 19. mai 2009 av Cuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 19. mai 2009 #523 Del Skrevet 19. mai 2009 Hehe.. Mange som flytter/tenker på å flytte i løpet av dette året virker det som! Men jeg er faktisk helt enig - og jeg har mange av de samme tankene angående barn. Her i storbyen føler jeg ikke at man kan sende av gårde ungen(e) til "gutten/jenta over gata" heller.. Så klart: man blir jo kjent med unger og foreldre når de begynner i barnehage og skole, men det er noe annet som jeg ikke helt klarer å forklare. Kanskje at man kjenner dem fra tidligere, og at det blir tryggere sånn sett? Og når dere bor ca 10 minutter fra sentrum så blir det jo enda vanskeligere. Jeg hadde det faktisk sånn i min oppvekst. Vi bodde i et fantastisk hus med en praktfull eiendom rett ved skogen, men måtte kjøre bil i 10 min for å komme til sentrum. Jeg hadde de fleste vennene mine i sentrum, og da blir det jo slik du snakker om. Og jeg synes det var kjempekjedelig.. De andre vennene mine dro hjem og spiste middag, og møttes igjen et par timer etterpå mens jeg automatisk ble utelukka fordi jeg bodde så langt unna. Sier ikke at det skjer med deres barn, men det kan fort skje. Og det er ikke alltid det hjelper at man som foreldre er villige til å kjøre til enhver tid heller. Det er ihvertfall min erfaring. Jeg personlig synes ikke det er noe ille med en times avstand til barnas mor. Men nå har jeg aldri vært i en slik situasjon, bare sånn at det er sagt. Så at du holdt på å bli avslørt på Facebook her om dagen forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poizki Skrevet 19. mai 2009 #524 Del Skrevet 19. mai 2009 Skjønner ingenting, du ligger ikke under mine innlegg... Så koselig det er å lese her inne for tia altså..Blir artig å følge deg videre, og hvis vi er så heldige at det klaffer for oss denne gangen så har jeg noen jeg kan trakasere med spørsmål Håper du har en fin dag, og at du koser deg med å avsløre "hemmeligheten" i magen din til familie og venner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #525 Del Skrevet 19. mai 2009 Arhirwen: Ja, jeg er helt enig. Vanskelig å si hvordan det blir, men når det er så mange ting som frister ved å flytte til denne byen tror jeg nok det blir sånn. Skal snakke med samboeren etterpå ang. hvordan vi skal gå fram. Vi er nok nødt til å sette huset vårt til salgs før vi kjøper noe annet. Ikke lett å sitte der med to hus akkurat. Så har han snakket om å pusse opp litt først, men det tror jeg er bortkastet. Siden både kjøkken og bad er i bra stand får man ikke noe igjen på å spikre litt her og der og male noen vegger. Hadde vi fått solgt huset før sommeren er over har vi også alle muligheter til å bo litt i huset til foreldrene våre om det skulle bli sånn et par uker. Mine foreldre er på hytta eller ferie i helgene og samboeren sine bor i campingvogna hele sommeren. Så er det jo greit å ha litt tid i det nye huset før småtten kommer også Haha! Ja, det var nære. En felles kamerat av oss har jo fått hørt nyheten da så han har skrevet "Jaja.. Gratulerer igjen da.. hehe" på wallen til samboeren. De få vi har fortalt det til har vi bedt om å ikke skrive noe på Facebook, men ryktet går fort og alle får ikke med seg dette. Er redd det ikke går så lang tid før jeg bare må gi opp å offentliggjøre det. Vi har nok vært litt for ivrige med å fortellet det til folk Men.. Får prøve å la vær og ikke si det til noen flere nå og håpe det fortsatt går i allefall et par uker til det er en offentlig nyhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #526 Del Skrevet 19. mai 2009 Skjønner ingenting, du ligger ikke under mine innlegg... Så koselig det er å lese her inne for tia altså..Blir artig å følge deg videre, og hvis vi er så heldige at det klaffer for oss denne gangen så har jeg noen jeg kan trakasere med spørsmål Håper du har en fin dag, og at du koser deg med å avsløre "hemmeligheten" i magen din til familie og venner! Håper det klaffer for dere nå Og bare å spør om du lurer på noe ja. Hjelper gjerne om det er noe jeg kan svare på, om det så bare er å dele erfaringer og opplevelser Håper du også har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 19. mai 2009 #527 Del Skrevet 19. mai 2009 Synes også det høres ut som en god ide å flytte. Sparer mye tid på kjøring totalt sett, selv om det blir litt mer for henting av barn. Men det KAN jo være barnas mor synes det er litt kjedelig, men ut ifra hva du har fortalt om henne før så tror jeg ikke det blir et problem. Og med direkte tog mellom stedene så høres det jo ideelt ut for togtransport når de blir litt eldre! Kan tenke meg at det ikke lett å holde det hemmelig for allmennheten når noen har fått vite, nei. Håper alle klarer å holde seg i skinnet til dere er klare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #528 Del Skrevet 19. mai 2009 Klematis: Nei, tror egentlig ikke jeg heller. Syns ikke hun har noen "grunn" til det heller Hun som var utro og ble sammen med sin nåværende samboer. Han har også barn fra før, og hadde det ikke vært for det hadde nok også hun flyttet tilbake til Norge for lenge siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 20. mai 2009 #529 Del Skrevet 20. mai 2009 Hørtes ut som en god idé å flytte ja! En time kjøring er jo ingenting. Vi bor en time fra broren (og kona) til mannen min, og de treffer vi nesten hver helg. Er ikke problem i det hele tatt å kjøre en time. Og barna blir nok raskt vant til det, og til tog også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #530 Del Skrevet 20. mai 2009 Hyggelig med så mye støtte Jada, tror de bare syns det er moro jeg! Så får jo helt sikkert de nye venner i nabolaget også. Når de er hos oss har de aldri noen å leke med annet enn hverandre. Det har de forsåvidt ikke hos moren heller.. Og siden begge besteforeldrene dems bor halvannen-to timer herfra blir det mye kjøring uansett. Nå kommer de jo en time nærmere sine besteforeldre, så da er det jo også lettere for oss å ta et lite besøk oftere når de er hos oss Gruer meg utrolig mye til å jobbe helgen. Har ikke lyst overhodet. Har SÅ lyst til å skulke lørdag i allefall, men kanskje lurt å la vær. Skal jo slutte uansett men. Dårlig holdning Ønsker alle en koselig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #531 Del Skrevet 21. mai 2009 Kvalm!! (6+3) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 21. mai 2009 #532 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Grusom uggen følelse den kvalmen... men det er jo ett godt tegn på graviditeten. Jeg var faktisk litt glad når jeg var kvalm, tok det som ett sunnhetstegn men så kastet jeg opp hver eneste dag og, så man kan venne seg til det meste! Nå kan du endre tittelen på dagboken din, eller vil du vente litt? Ha en fin helg! Endret 21. mai 2009 av blåmeisa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #533 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Ja, huff! Ser ut som den har sluppet taket nå heldigvis. Prøvde å ligge/sitte helt stille, ville ikke kaste opp :gjeiper: Håper det ikke blir noe mer enn dette da, selv om jeg egentlig tviler. Er jeg sånn i morgen også, funker det ikke å jobbe for meg. Siden jeg jobber på callsenter og sitter i telefon hele dagen.. Men hva skal jeg gjøre da egentlig? Litt dumt å være syk hele dagen om kvalmen går over rundt 10-10.30. Kan kanskje endre i dagboken nå ja :gjeiper: Kontakter jeg en moderator da eller? God helg til deg også Endret 21. mai 2009 av Cuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 21. mai 2009 #534 Del Skrevet 21. mai 2009 Kvalm og greier ja! Får bare håpe at du ikke må oppleve det hver dag - men kanskje forberede deg på noen perioder. Du kan jo høre om du kan komme på jobb om kvalmen går over? At du får til en litt fleksibel ordning der.. Nå vet jeg ikke når arbeidsdagen begynner og slutter, men hvis dagen begynner kl. 0900 og du kommer i 11-tiden eller noe, så burde vel det gå an?! Eventuelt ta det igjen en annen dag.. Jeg har ihvertfall den oppfatningen at man blir behandlet som dronninger som gravide, men det er vel kanskje bare jeg som har vært heldig med mine opplevelser.. :klø: Håper uansett at det løser seg på en eller annen måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 21. mai 2009 #535 Del Skrevet 21. mai 2009 Gratulerer med ny adresse. Håper det er mange prøvere som kommer etter snart. Kjipt med kvalme, men det er jo et godt tegn også da, så du får trøste deg med det når det står på som verst. Ha en fortsatt fin dag, Cuba. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 21. mai 2009 #536 Del Skrevet 21. mai 2009 for kvalme og gravidbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #537 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Ja, det er jo et godt tegn. Klarte faktisk å tenke positivt innimellom også, det er jo et tegn på at jeg virkelig er gravid! Nja.. Jobber jo skift da! Man kan starte alt fra 9-13 og jobber fra 17-22. Får se hvordan formen er i morgen. Er jeg like dårlig kontakter jeg legen å hører om jeg kan få halv sykmelding. Så hadde det jo vært perfekt å jobbe f.eks 12-16 hver dag. Om jeg får til det. Spørs vel kanskje.. Endret 21. mai 2009 av Cuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. mai 2009 #538 Del Skrevet 21. mai 2009 Velkommen til gravidbøkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #539 Del Skrevet 21. mai 2009 Velkommen til gravidbøkene Takk :gjeiper: Fortsatt et stykke igjen da! Du visste jo ikke at du var gravid en gang når du fant det ut sist gang nå.. Var det ikke ved 9 uker eller noe da? Hadde vært noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. mai 2009 #540 Del Skrevet 21. mai 2009 Fant det ut ved 8-9 uker ja. Men "visste" det vel et par uker før det... greit å begynne litt lenger uti enn uke 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå