Gå til innhold

Har fått et mirakel i hus

Cuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, det har jeg hatt :)

Barna til samboerne har vært her siden onsdag og blir hentet i morgen tidlig. Har vært uvant å ha de her så lenge i strekk, litt slitsomt men også veldig koselig :)

Greit få roet ned og slappet av sammen før de blir hentet igjen!

Var en tur på hytta til foreldrene mine på fredag. På lørdag feiret vi 4-årsdagen til vesla her. Da var familien til samboeren her og også mine foreldre.

Var bare andre gang foreldrene våre møttes og var litt "nervøs" siden det kom et par fler familiemedlemmer, men gikk veldig bra :)

I dag har jeg bakt nesten 50 rundstykker og samboeren har bakt pizzasnurrer :P

Jeg sa at jeg skulle bake rundstykker med Cottage cheese i deigen. Jeg tror han fikk for seg at det var Fetaost og det nektet han å ville spise :ler: Så da skulle han lage sine egne :fnise:

Men alt ble veldig bra da! :)

Har fått en haug med EL-tester i posten nå og setter vel i gang testingen om et par dager :)

Så har jeg ingen graviditetstester i hus og skal vente så lenge som mulig denne gangen med å kjøpe inn/teste. Helst til IKM, men tviler på at jeg klarer det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt at påsken ble fin ;) Hehe mannfolk kan være skeptisk til nye ting ja :fnise: Men det er bare å lure det i de spør du meg :eeeh:

Gleder meg til å se om det klaffer for dere denne gang :) Har troa på dere denn pp ;)

Jeg har akkurat hamstra med tester men angrer vel litt nå :forvirret:

jaja får bare bite i ventingen uansett og se hvor testegal jeg blir om en mnd tid.. Så kjedelig at det skal gå så lang tid mellom hver el.. Har jo en evig syklus :(

Noen spesielle planer for uken da?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Netta! Håper du føler rett :gjeiper:

Har vel ikke så store planer enda tror jeg. I morgen skal jeg en tur på arbetsförmedlingen ;) Snakke med hun damen der og "planlegge" litt framover.

Føler ikke jeg gjør noenting for å få jobb jeg :sjenert: Ser jo etter jobber, men er jo ingenting! Så i morgen får jeg ta meg i nakkeskinnet og levere CV litt rundt omkring.

De har et par matbutikker her.. Ikke akkurat drømmen, men får vel kanskje ta det jeg kan få nå. Tenkte å si at jeg er interessert i det som fins av arbeid, men så lite helg som mulig. Samboeren er jo for det meste bare hjemme i helgen, så helgene betyr veldig mye for meg!

Kan til nød jobbe en dag hver 3. helg, men ikke noe mer.

Så har jeg søkt på et par fjerneundervisningskurs da. Svenske faktisk :fnise:

Det er gratis her, så det er jo bra!

Men spørs vel kanskje om jeg kommer med. Fikk litt inntrykk av at man må ha litt grunnlag. Men får se, skader ikke å søke hvertfall :gjeiper:

Det ene jeg søkte på var "Att skriva och berätta för barn"

Det andre var "Arkeologi: Grundkurs"

Altså.. Jeg holder meg til samme tema :ler:

Ellers drømmer jeg om å starte for meg selv også da! Men det er veldig lite her, bare i underkant av 5 000 innbyggere!

Noen som har noen tips? :P Har tenkt på et butikk med litt moderne klær/vesker/sko, men spørs om det er så stort marked for det her. Det er bare en time til et stort kjøpesenter (Torp ved Uddevalla), så spørs vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Ellers drømmer jeg om å starte for meg selv også da! Men det er veldig lite her, bare i underkant av 5 000 innbyggere!

Noen som har noen tips? :P Har tenkt på et butikk med litt moderne klær/vesker/sko, men spørs om det er så stort marked for det her. Det er bare en time til et stort kjøpesenter (Torp ved Uddevalla), så spørs vel.

En time kan være veldig langt for enkelte - har man barn osv så må det jo planlegges litt før man drar avgårde og sånt.

Det spørs helt hvilken målgruppe du sikter deg mot (for all del - ikke si alle.. :ler: ), et eksempel er kanskje jenter/damer mellom 20 og 40 år.. Deretter må man finne ut hvor mange som er i den målgruppen du velger. På et så lite sted får man ofte faste kunder, og det er de man må fokusere på. Eventuelt at de får noe ekstra med på kjøpet, eller får så god service at de ønsker å komme igjen. :)

Det går jo også an med markedsundersøkelse - rett og slett stille seg opp et sted der mange vanker (torg eller lignende) og enten "intervjue dem" med et par enkle og kjappe spørsmål eller et skjema eller noe i den duren. Det føles kanskje dumt, men man får utrolig mye igjen for det. Da får du vite ganske så konkret hva folk ønsker seg av en slik butikk (for eks. så konkret som ulike merker og stiler).

Har mange tips og diverse på lager, så bare kontakt meg om du funderer noe videre på det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det gikk bra på arbetsförmedlingen i dag. Vanskelig å være jobbsøker når det ikke finnes noen jobber å søke på, men håper du kan få napp ved å levere CV'n din. Krysser fingrene!

Spennende studier du har søkt på da! Så kjekt at det er gratis, da har man jo virkelig ingen ting å tape. Hadde vært moro om du kom med. Godt du holder deg innenfor samme emne, ja. :fnise: Ellers høres jo butikkdrømmen veldig spennende ut. Arhirwen kommer med mange fine råd. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittitt!! :goodbye:

I dag testet jeg etter EL for første gang denne pp`en. Men teststreken var ganske svak. Ble litt redd for at EL brått har vært allerede, men den kan jo bli en del sterkere i kveld da. Hadde vært moro om det hadde stemt med tickeren min :gjeiper:

Det gikk bra hos Arbetsförmedlingen ( :gjeiper: ). Ho maser ikke så mye egentlig :fnise: Men lurte på om jeg hadde fått noe penger (typ. dagpenger) enda, men det har jeg jo ikke. De har visst en slags ungdomsgruppe der som møtes ca. 3 ganger i uka og søker på jobber osv. Om man kommer med i den får man støtte fra Försäkringskassan i stedet. Den samme summen som man får fra Alfakassan (noen som henger med? :ler: ) I allefall.. Siden jeg ikke vet hvor mye jeg får eller i det hele tatt om jeg får så skulle vi avvente et par uker da.

Ellers har jeg snakket med en dame på et slags callsenter. Jeg var der tidligere i år når jeg ble arbeidsledig. Men jeg har ikke lyst til å sitte på telefonsupport hele dagen, så da tok jeg ikke noe der. Men nå hadde de ledig plasser på hotell-bookningen.

Tror det passer meg bedre! :)

Men "problemet" er arbeidstidene da. I ukene har de åpent fra morgenen til ti på kvelden, og det er også helgejobbing.

Å jobbe sent i ukedagene er greit, men helgene er litt hellige for meg i og med at samboeren bare er hjemme i helgene. Vi har jo barna hans ca. annenhver hele helg og syns det er kjedelig om jeg brått blir å jobbe de helgene vi har barnefri. Men tror ikke det skulle vært umulig å få til en løsning med moren til barna sånn at det passet best.

Men hun på det callsenteret skulle undersøke litt om arbeidstider osv. Det optimale hadde vel vært å fått en mindre stilling så jeg slapp helgejobbing, men det er ikke krise. Begynner virkelig å føle at jeg vil tilbake i jobb nå, så tror jeg kommer til å gå for en jobb der uansett.

Gleder meg litt til ho ringer tilbake :gjeiper:

Har egentlig sagt at det er det siste stedet jeg vil jobbe, men tror ikke det hadde vært så ille likevel.

Så kan jeg kanskje bli kjent med litt flere mennesker i den lille bygden her også, hadde absolutt ikke vært dumt! :)

I dag skal vi på shopping! :hoppe: Skal kjøre til Trollhättan! Tar vel en times tid og det er jo greit!

I går kveld kjørte vi ca. to timer for å komme til Norge og Peppes :ler:

Vi skulle egentlig på butikken her vi bor, men fant brått ut at vi heller skulle en tur til Norge og spiser ordentlig pizza!

Var en tur innom campingen der foreldrene til samboeren er og ene lilleboren som skulle feire 18-års dagen sin der! Så fikk vi hilst på en kamerat av oss! :)

Ha en super helg alle sammen :klem:

Endret av Cuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det skjer noe på jobbfronten nå siden du er klar for å tilbake i arbeid ;)

Krysser fingrene for at det løser seg med jobbben og at du er så fruktbar som aldrig før og at spiren sitter ;):fnise:

Gooooooood heeeeeelg :strix:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting ser litt lysere ut med tanke på jobb! :)

Håper du koser deg på shopping i dag. Jeg var innom et par butikker i går, og det hadde kommet inn sååå masse fine sommerklær. Jeg hadde lyst på alt, følte meg som en unge i en godtebutikk. Klarte ikke bestemme meg for noe (var jo eeegentlig ikke ute på shopping heller, skulle bare slå i hjel litt tid), så jeg gikk tomhendt ut igjen. Gleder meg til å høre om fangsten når du kommer hjem! :)

Ha en fortsatt fin lørdag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake! :gjeiper:

Fikk handlet litt og klippet håret også :jepp: Var deilig, liker det ikke når det blir for langt. Blir så mye av det nederste som bare henger der og ikke er til noe nytte! hehe.. Men nå er det litt lenger enn skuldrene og det ble fint :)

Kjøpte en mørkeblå capribukse (heter vel det?) i jeans. To singletter og lotion med selvbruning! Ja, også bikini :sjarmor: Blå den også, med halterneck! Glad i blått jeg :fnise:

Stakkars samboeren fant seg ingenting, bortsett fra billader.. Men den får jo jeg nytte av også!

Får kjøpe en gave til han etterhvert, noen nye sommerklær eller noe :)

Prøvde å få noen folk til å komme hit da, drikke litt og kanskje grille. Men folk er så trege så det ble visst ikke noe av ser det ut til.

Får ta det en annen dag.. Men da håper jeg at jeg ikke kan drikke alkohol :fnise:

Håper dere koser dere i dag, nyter helgen og det fine (?) været.

Har skyet over litt her også da, skal innrømme det :filer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har det vært sol hele dagen ;) Kanskje like greit og ikke drikke siden det er rundt el :) Grille kan dere jo gjøre fordi om ingen andre gidder :gjeiper:

Nyter helgen og håper du gjør det samme :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har det vært sol hele dagen ;) Kanskje like greit og ikke drikke siden det er rundt el :) Grille kan dere jo gjøre fordi om ingen andre gidder :gjeiper:

Nyter helgen og håper du gjør det samme :hoppe:

Nja.. det var jo uansett før EL, så da gidder jeg ikke være hysterisk ang. å ta meg et par glass vin.

Men det ble ingenting, og det skadet jo ikke det heller! :gjeiper:

Ellers hadde vi det kjempefint! Koste oss med grillmat og hverandre :)

I går var vi på hytta til foreldrene mine. Grillet litt pølser bare og samboeren og jeg lånte den lille båten dems og fisket litt rundt på sjøen der! :) Deilig, selv om det var litt kaldt! Gleder meg kjempemasse til det blir varmere i været og man kan loffe rundt i lette sommerkjoler og bikini hele dagen :hoppe:

I går kveld testet jeg positivit på EL-test! Teststreken var en del sterkere enn kontrollstreken :) Ble ganske glad siden samboeren dro på jobb i natt, og det blir vanskelig å få sett han igjen før torsdag. Så da får det briste eller bære! :fnise:

Tok en test i dag tidlig igjen da, og da var teststreken ca. like sterk som kontrollstreken. Ville dere satset på at EL er i dag da? Og særlig om testen i kveld blir negativ..?

Vi hadde altså sex i går kveld (så det ikke blir noen misforståelser) :)

Ha en god mandag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har hatt en herlig helg og at dere koste dere skikkelig på hytta i går. Koselig med grilling og båttur med fisking. :Nikke:

Sukk, du er ikke alene om å lengte etter varmere tider. Jeg gleder meg også til å loffe rundt i lette sommerkjoler og bikini hele dagen. :hoppe: Det skal bli så deilig!

Så bra at du fikk positiv EL-test før samboeren dro. Er jo ikke sikkert han hadde orket å kjøre, var det tre timer, levere varene, og så tre timers kjøring på jobb igjen denne gangen også. :fnise: Jeg har aldri tatt en EL-test, så har ikke noe greie på når du har EL i forhold til den, men krysser fingrene for at dere fikk :humpe: på rett plass.

Ha en fin uke, Cuba. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han hadde nok ikke fått kommet hjem i kveld hvertfall. Mye jobbing om dagen, så blir sene kvelder.

Så driver han med planlegging om å starte for seg selv da. Han er rørlegger og så har han en tømrer-kamerat som har drevet for seg selv i et par år. Så de skal drive et samarbeid da, og etterhvert kanskje starte AS sammen. Tror det kan bli bra! :)

Men ja.. Får håpe runden i går kveld holdt ja :P Så er det bare å holde seg i aktivitet så man glemmer hele prøvingen fram til IKM.. Jada, det kan du tro :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med eget firma. Får håpe det blir noe av, for da slipper han vel all denne reisingen fram og tilbake. :)

Så er det bare å holde seg i aktivitet så man glemmer hele prøvingen fram til IKM.. Jada, det kan du tro :fnise:

Sikkert kjeeeempe lett.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så spennende med eget firma. Får håpe det blir noe av, for da slipper han vel all denne reisingen fram og tilbake. :)

Eller ikke :fnise: Sånn som det er nå jobber han lange dager hele uken og har fri på fredager. Men han vil nok fortsatt jobbe så langt hjemmefra siden han kameraten bor i Norge :murvegg: Tror uansett ikke det hadde vært så mye jobber her vi bor så vi kunne klart oss med det.

Men han kommer nok til å jobbe kortere dager og da kanskje komme hjem litt i ukedagene, men at fredag blir vanlig arbeidsdag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ikke :fnise:

:fnise: Det var dumt da, men man må jo jobbe der jobbene er. Hvis dere bor på et lite sted, skjønner jeg at det ikke vokser jobber på trær der. Uansett er det spennende, så får håpe det blir noe av. Og innen den tid, så er du gravid, så da slipper dere i alle fall å planlegge når han skal komme hjem i forhold til EL. Du blir nemlig gravid denne pp'en! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det var dumt da, men man må jo jobbe der jobbene er. Hvis dere bor på et lite sted, skjønner jeg at det ikke vokser jobber på trær der. Uansett er det spennende, så får håpe det blir noe av. Og innen den tid, så er du gravid, så da slipper dere i alle fall å planlegge når han skal komme hjem i forhold til EL. Du blir nemlig gravid denne pp'en! :jepp:

Hehe! Ja, sier noe der!

Håper du har rett i det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame. :duskedame: :duskedame: skikkelig på deg denne pp ;) Denne gangen GIKK det :) Krysser allt som er for deg ;) Håper dagene går raskt frem mot ikm og at tankene flyr over på andre ting :lete:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...