Gå til innhold

intimitetsANGST!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.... jeg er ei jente på 20 år med alvorlig, kristisk, ekstrem intimitetsangst. Det har ikke skjedd meg noe alla overgrep osv, så det er ikke årsaken. Det bør kanskje nevnes av jeg har BDD (body dysmorphic disoreder) og dermed sliter med tanken om at jeg er groteskt stygg og bare burde sitte inne og skjemmes... Jeg har gradvis blitt værre omrking disse tankene siden jeg var 8-10 år. Når jeg var mindre var jeg ganske overvektig, nå er jeg akkurat innenfor såkaldt normalvekt, men føler meg enda ganske tykk og har mye komplekser for alt mulig rart, dette er jo i seg selv noe hersens opplegg å streve med, men det som får meg til å føle meg riktig unormal er at jeg ikke TAKLER å ha noen intime relasjoner OVERHODE, dette fører til at jeg ikke går "ut", siden jeg bare får feelingen av at det er en hau med mennesker som prøver å få seg noe og det vil jeg ikke være en del av. venner er vanskelig, og kjæreste føles som en totalt umulighet :S

Jeg var i et 3mnd langt forhold for noen år siden, men jeg syns det var ekstremt ubehagelig å vise meg uten klær for han o.l og strevde så mye med angsten at jeg gjorde det slutt, vi gjennomførte aldri samleie fordi det var for smertefult for meg både psykisk og fysisk.

klage klage, jaja.... uansett, føler meg bare ekstremt utenfor fra det alle andre driver med og bryr seg om. Virker ofte som om kjæreste og intimitet er det viktigste for alle andre, og jeg kan ikke ha det. Blir veldig stresset, trist og hysterisk bare jeg tenker på intimitet eller sex, noe man jo blir bombardert med til stadighet.

jeg klarer ikke å snakke om dette med bekjente eller psykolog, jeg klarer rett å slett ikke å uttale det, mister helt munn og mæle.

hvertfall, spørsmålet er vel egentlig, tror dere det er mulig å finne noe slags lykke i livet selv om man må tilbringe det alene og uten intimitet fra andre menensker?

virker nemmelig ikke sånn...... :-/

Skrevet
hvertfall, spørsmålet er vel egentlig, tror dere det er mulig å finne noe slags lykke i livet selv om man må tilbringe det alene og uten intimitet fra andre menensker?

virker nemmelig ikke sånn...... :-/

Ikke så lenge du har fokuset ditt på sex og romanser. Finn andre mål i livet ditt så vil du nok se at det går mye bedre. Men det virker på meg som om nærhet er noe du savner?

Skrevet (endret)

q

Endret av _Mayhem_
Skrevet

Det er ganske vanlig å ha intimitets-angst. Både jeg og min nåværende kjæreste har hatt det tidligere. Jeg har helst hatt sex med klær på, for deretter å hoppe rett i dusjen. Jeg har aldri vært særlig intim med noen, og dette pga. dårlig selvtillitt. Det har aldri vært snakk om å kose eller være nær med noen. Jeg tror dette har mye å gjøre med at man må føle seg 100 % komfortabel med en person før dette er mulig. Om du får deg kjæreste så forklar hva du føler om emnet. Du skal ikke føle deg tvunget til å være intim med/ eller å kle av deg for noen. Bruk den tiden du trenger, og husk at kommunikasjon er den beste måten å løse problemer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...