Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du ned på folk med få venner?

Enkeltre trives mer med seg selv enn andre, derfor spør jeg om du ser ned på folk med få venner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lancelotte
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det? Da måtte jeg sett ned på mange, og gått glipp av mange utrolige fine bekjentskaper ikke sant? :)

Gjest Shady Lady
Skrevet

Nei. Bedre med etpar gode vennar, enn mange overfladiske. (For å bruke en gammal klisjè).

Men syns veldig synd på folk som virkar ufrivillig vennelause.

Skrevet

Nei. Har få,men gode venner selv. De siste årene har jeg faktisk mistet mer venner enn jeg har fått. Men jeg stresser ikke. Jeg blir utmattet av å forholde meg til mange mennesker,så få,gode venner som jeg møter et par ganger i året er mer enn nok. Etter full jobb,hus og fire unger er det ikke plass til å pleie vennskap på min timeplan.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Nei.

Jeg synes det er trist dersom venner skal være et statussymbol.

Skrevet

Ser ikke ned på folk med få venner siden jeg har få venner selv. Det kan være tilfeldigheter som har gjort at man har få venner. Selv mistet jeg mange av barndomsvennene etter ungdomsskolen, vi ble spredt for alle vinder. Ei ble utvekslingsstudent, ei anna begynte på folkehøyskole, ei fikk nye venner og vi vokste fra hverandre. Så kuttet jeg ut ei venninne som kun så seg selv og behandlet meg dårlig.

Nå er samboeren min beste venn, han støtter meg og er en fin samtalepartner. Der jeg ser hindringer ser han muligheter, han er skikkelig problemløser. Vi blir av og til bedt ut av kollegaer av samboeren, det er ikke alltid vi går ut, begge trives hjemme, så kanskje man kan si at vi frivillig har få venner? Må nevne at det er veldig koselig å bli bedt ut også da..

Skrevet

Nei, hvorfor i all verden skulle jeg det?? Får kanskje litt pepper for dette, men mitt inntrykk er at mange(nb, ikke alle..) med færre venner ofte har nærmere og bedre venner..

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

jeg ser bare ned på mennekser som er lavere en meg. For da må jeg se ned

Skrevet

Hva mener dere med få venner? 2 eller 10, liksom?

Jeg har ganske få venner selv, mye grunnet at jeg har flyttet en del. Men jeg er nok heller ikke den som får nye venner veldig lett, tror ikke jeg er dårlig likt eller noe, men jeg er litt sjenert og ikke så veldig frampå med å ta initiativ. Så jeg har ikke avtaler hver kveld, akkurat. Men stort sett trives jeg med det. Jeg er avhengig av å tilbringe tid for meg selv. Derimot kan jeg av og til føle meg ensom/stigmatisert av antydninger fra andre. Jeg har aldri forstått de som til envher tid har bestevenner som de henger med hele tiden, jeg blir bare sliten av det. Heldigvis har jeg endelig begynt å innse at dette ikke er et sykdomstegn :)

Egentlig må jeg innrømme at jeg ser litt ned på dem som "må" ha noen rundt seg hele tiden, og blir superstressa om de ikke har en avtale en kveld. Da er de ensomme innerst inne, tenker jeg. Evt. mangler de fantasi til å finne på noe å gjøre på egen hånd.

Skrevet

Det ville jo vore frykteleg dumt då, for då måtte eg sjå ned på meg sjølv og Tiger, og det er jo ikkje særleg konstruktivt i lengda! :klaske:

Skrevet

Nei, tror jeg heller synes det er rart når folk har MANGE venner. Eller ikke rart, men folk som har mange venner, får man så dårlig kontakt med. Samme hvor lenge man har kjent hverandre. Men men..

Nei, jeg ser ikke ned på folk som har få venner. Men det spørs kanskje hvorfor man har det og?! Lurer kanskje litt på det..

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Folk er forskjellige :) Jeg har noen gode venner, men omgåes dem ikke ofte og har det stort sett bra likevel. Jeg trives godt i eget selskap. Andre har behov for å være mer sosiale.

Men jeg er litt skeptisk til folk som virker "antenneløst" kontaktsøkende, da jeg er redd for at de ikke respekterer eller skjønner andres grenser, litt sånn Hufsa som er ensom, men bare suger energi...

Skrevet (endret)

....

Endret av Lori M.
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Det er vel viktigere at man har noen få virkelig gode venner, enn mange dårlige? Nå kan man selvsagt ha mange gode venner også, det er ikke det, men jeg har ingen grunn til å se ned på mennesker som har få mennesker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har en vennekrets med noen få gode venner. Men det spørs hva du regner som få, for har etterhvert fått noen som jeg betegner som gode venner. Problemet er at de "flytter fra meg" hele tiden, så det blir litt vanskelig å holde kontakt.. så har endel venner rundt omkring i landet etterhvert. Uansett om vi har lite kontakt og er lenge siden sist vi har møttes, så er det som vi aldri har vært borte fra hverandre når vi først møtes :) Da går skravla i ett sett...

Jeg ser så absolutt ikke ned på de med få venner. Viser at de tar vare på de vennene de har.

Skrevet

Nei, tvert imot. Jeg synes heller synd på de som mange bekjentskaper og ingen gode venner, for selv er jeg så heldig å ha mange venner og faktisk 4-5 bestevenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...