Gå til innhold

Bli gal kattedame?

Anbefalte innlegg

Gjest Kattrine
Skrevet

Nå gir jeg opp menn for godt!

Typen min slo meg og bedro meg, så nå har jeg gitt opp mannfolk.

Nå vil jeg bare komme meg vekk fra folk, isolere meg, være uavhengig og fri.

Men selskap må jeg ha. Jeg har alltid likt persiske katter.

Jeg har tenkt å flytte til hytta i skogen, kjøpe 10 katter og bo der alene til jeg dør.

Eller hvor mange katter må jeg egentlig ha?

De må jo formere seg, så jeg har en familie med katter. Og jeg må unngå innavl. Og hva annet vil jeg trenge når jeg er gal kattedame?

Jeg vet noen av dere vil synes jeg er gal. Og dere har rett. Men sånn er jeg altså.

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Få noen han og hunkatter fra forskjellige kull, og la de holde på.

Skrevet

Veldig god ide!! Lykke til :)

Kjøp to hunnkatter og en hannkatt, da blir det fort ti katter!

Skrevet

Men jeg anbefaler vanlige huskatter i stedet for persere. De har mye mindre helseproblemer, og siden du skal ha så mange kan det bli dyrt å følge opp tette neser og rennende øyne på alle ti.

Du bør ha lange flagrende klær.

Gjest LanaLane
Skrevet

Og stor hatt. Blå øyenskygge er også et must. Ta gjerne med deg kattene på offentlig transport.

Lykke til, kanskje jeg joiner deg en gang i fremtiden!

Skrevet

Hvis du bare vil ha masse katter synes jeg ikke du trenger å produsere dem selv, siden det finnes så mange hjemløse katter fra før. Stikk heller innom nærmeste Kattehus som Dyrebeskyttelsen har, og ta med deg 12-15 katter derfra, gjerne de sm ikke så mange andre vil ha, så har du gjort en god gjerning også. :)

Skrevet (endret)

Du må slutte å snakke noe kjent språk på denne kloden, og bare snakke babbel.

Du må slutte å gre håret og dytte blader og kvister inn i høysåtehåret ditt

Etterhvert må tennene dine råtne og falle ut, bortsett fra en tann, som du bruker til å åpne hermetikk.

Du kan bare eie en kjole, som er innsmurt i gjørme og henger på deg som en revnet fillerye.

Normalt ville jeg tenkt at å fortsette å være seg selv, og holde seg til en katt som krøller seg inntil deg og trøster deg hver gang du trenger det, var nok, men i dette tilfellet holder jeg med deg. Eneste løsninger her er å bli gal kattedame.

Lykke til! :klem:

Edit: srkviefiel

Endret av stjernekyss
Skrevet

Og, ikke minst, du må snakke babyspråk med kattene. Og du må gjerne også snakke babyspråk når du snakker OM kattene til andre mennesker (hvilket du selvsagt gjør kontinuerlig).

Skrevet

Du må ha minst fibromyalgi, ME eller en annen diffus diagnose som gir rett på trygd. Du må kunne (eller være påståelig at du kan) snakke med kattene, eller andre dyr. (Hester er populært) Du må legge tarotkort, ha lilla duk, drive med scrapping og annet håndarbeid som du tidvis selger. Du er aktiv i fibroforeningen. Bor i et lite hus med altfor mye møbler, plysj og ting på veggene. Like longs med leopardmønster. Røyke 45 røyk om dagen minst! Og kunne hyle ned to liter kaffe på et par timer. Du synes katter er mer verd enn mennesker og skriver onde innlegg i lokalavisa. Og du må henge ut han ensomme bonden oppi høgga fordi han skyter etter kattene dine.

:fnise:

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Enig, stikk innom Dyrebeskyttelsen:) er mange flotte katter som trenger nye hjem. Mange er tilbaketrukne, men med tid, kjærlighet og omsorg blir de flotte katter, jeg har selv sett det:)

Kanskje jeg også joiner deg!

Gjest Konservativ Mann
Skrevet

Jeg planlegger å bli en krakilsk gammel gubbe som bor i skauen og skyter etter forbipasserende med hagle. Jeg er glad i dyr, men antar at jeg vil bli rimelig løs i avtrekkerfingeren etter hvert, så det kan være lurt at vi bor i hver vår ende av skogen.

Skrevet

men glem ikke å la den daglige hygienen både inne i huset, utenfor og din egen forfalle da.

Også se om du finner noen unger du kan hytte med neven til.

Ellers så synes jeg kanskje 2 hannkatter, 2 hunnkatter er den beste løsningen, er mindre sjanse for inneavl..

Skrevet

Er ikke innavlede katter kjennetegnet på gale kattedamer, da? :klø:

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Hehe:p

For dyrets og ditt eget beste, anskaff kun hunkatter(de fungerer best sammen). Få dem sterilistert, vi har mer enn nok katter her - er bare vondt å se hjemløse katter loffe omkring.

Gjest H*le*n harefr*ken
Skrevet
Du må ha minst fibromyalgi, ME eller en annen diffus diagnose som gir rett på trygd. Du må kunne (eller være påståelig at du kan) snakke med kattene, eller andre dyr. (Hester er populært) Du må legge tarotkort, ha lilla duk, drive med scrapping og annet håndarbeid som du tidvis selger. Du er aktiv i fibroforeningen. Bor i et lite hus med altfor mye møbler, plysj og ting på veggene. Like longs med leopardmønster. Røyke 45 røyk om dagen minst! Og kunne hyle ned to liter kaffe på et par timer. Du synes katter er mer verd enn mennesker og skriver onde innlegg i lokalavisa. Og du må henge ut han ensomme bonden oppi høgga fordi han skyter etter kattene dine.

:fnise:

HOHOHO! Helt tatt på kornet :D

Skrevet

Innlegg i lokalavisa er viktig, ja, men du abonnerer ikke på den (det er bortkastede penger), bare leser den i butikken eller bruker lang tid ved naboens postkasse (dere har selvsagt felles stativ i skogkanten, noen kilometer fra huset), før du legger avisa krøllete og evt våt tilbake i kassa.

Du kan nok ikke ha jobb, eventuelt tror jeg en nipsete "blomsterbutikk" med mer porselensdukker, glitter og gipsdilldall enn planter, er en mulighet. Deltid og røykerom på bakrommet selvsagt.

Du har også to alternativer for katteholdet; enten være forholdsvis ansvarlig, ikke sette for mange unger på kattene og bruke alle pengene (de du ikke bruker på røyk, lightbrus og brød) på veterinær og kattemat, eller du kan gjøre et eksperiment i eksponensiell vekst av bestander og la det skli ut etter hvert som det hele kommer ut av kontroll. Med et tosifret antall katter vil du uansett ha en eim av kattetoalett rundt huset og deg :)

Det er også lurt å sjekke om nærbutikken har mulighet for å levere mat på døra så du slipper å dra ned til bygda oftere enn nædvendig.

Skrevet

Og ikke glem å tidvis rote i containere og søppelkasser!

Skrevet
Etterhvert må tennene dine råtne og falle ut, bortsett fra en tann, som du bruker til å åpne hermetikk.

Normalt ville jeg tenkt at å fortsette å være seg selv, og holde seg til en katt som krøller seg inntil deg og trøster deg hver gang du trenger det, var nok, men i dette tilfellet holder jeg med deg. Eneste løsninger her er å bli gal kattedame.

Lykke til! :klem:

Edit: srkviefiel

:ler:

Er ikke innavlede katter kjennetegnet på gale kattedamer, da? :klø:

Ha! Godt poeng!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...