Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 er opptatt av pc, og kanskje det finnes noen enkle greie pc spill som hun kunne forsøke, helst gratis da. ;)

Noen som vet om det finnes noe sånt?

Takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange lek og lær-spill for barn helt ned i toårsalderen såvidt jeg vet, fåes ofte kjøpt på bokhandlere og lekebutikk, tror ikke de koster så mye :)

Gjest Gjest_Pjusken_*
Skrevet

Du har jo også de kjente Josefine spillene, men de er ofte for litt eldre enn det hun er, men det har kommet en ny type Josefine spill som heter Sofie, som er lillesøsteren til Josefine... Så jeg vil tro at de er passelig for jenten din :)

Og i tillegg er det jo de lek og lær spillene som er nevnt fra før.. Du har blant annet et til barnehagebarn, og det burde jo gå greit for en på 3år :)

Begge spillene koster rundt 300kr, og de har de i så fall på de fleste Expert butikker...

Skrevet

Syns ikke noe om pc/playstation osv. når det gjelder så små barn jeg.. Barn i dag er snart så fokuser på tv og data, at halvparten kunne ha vært nok. Men det er min mening, ikke meningen å tråkke på noen tær. Josefinespillene skal jo være enkle og morsomme, og lærerike(?)

:)

Skrevet

Min lillebror på 7 (eller 8? haha) år kom nylig hjem fra skolen med en bok han hadde lånt på biblioteket. "Eg har komt heilt te tredje level!".... som i tredje kapittel.

påvirket? :ler:

Gjest Gjest_line_*
Skrevet
Syns ikke noe om pc/playstation osv. når det gjelder så små barn jeg.. Barn i dag er snart så fokuser på tv og data, at halvparten kunne ha vært nok. Men det er min mening, ikke meningen å tråkke på noen tær. Josefinespillene skal jo være enkle og morsomme, og lærerike(?)

:)

Jeg forstår at det virker skummelt men alle generasjoner har sine ting som generasjonen over syns er fælt.... tror pcspill en er av de tingene som folk er skeptiske til.

Jeg har fått oppleve min nieses store interesse for pc spill (startet da hun var 2 år). Jeg var også litt skeptisk i starten men ser nå hvor utrolig læringsstimulerende det er for henne. Spillene går stort sett ut på å lære å skille ulike farger og former samt masse synging. Syns det var helt herlig å høre på niesen min som skilla mellom 10 farger og flere former allerede på 2,5 år. For å ikke snakke om at hun kunne alle versene til bamsefars fødselsdag (som jeg bare kan litt av refrenget på...), alle sangene i hakkebakkeskogen og karius&baktus (forøvrig litt skumle figurer enda..). Hun har en super kontroll når det kommer til å sikte seg inn på knapper og figurer som skal klikkes på.

Dersom man velger riktig kan man finne utrolig mange stimulerende og lærerrike spill. Lek = læring uavhengig om det skjer med en papirbok mellom henda eller det skjer på en skjerm. Ser ikke helt forskjellen. Begge variantene er opptatt av å stimulere 2-3 åringene til læring. Det som derimot er viktig er at man ikke plasserer ungene sine forran skjermen og bruker det som en "barnevakt". Lek sammen med barna, de setter utrolig stor pris på det.

Skrevet

Jeg lærte ufattelig mye av dataspill når jeg var liten, spesielt engelsk siden jeg spilte engelske spill. Det var ikke engang lek og lær-spill.

Kjør på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...