LineChristiane Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Noen som kan anbefale meg en trist bok om døden? Helst ikke for lang. Skal skrive særemne og temaet mitt er død. Har ikke så mye tid å lese på så trenger en bra bok som ikke er altfor lang. Hadde vært kjempefint om boken også var litt kjent så det sto litt om den på nettet. Tusen takk for all hjelp jeg kan få!
Pemille Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Hei. Jeg har lest to gode bøker om døden. Det er barnebøker, og de er dermed korte, men kan absolutt skrives om, synes jeg. De to bøkene er: "Farvel, Rune" av Marit Kaldhol og "Hvor gammel blir en bølge?" av Eli Rygg Begge er utrolig flotte, synes jeg.
Muffinsdilla Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Idas dans av Gunnhild Corwin. Handler om kampen for å få leve, for så å måtte gi tapt. Fantastisk bra skrevet, får tårene til å trille.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Tirsdager med Morrie. Beste boka som er skrevet.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Veronika vil dø - Paulo Coelho Tirsdager med Morrie er også veldig bra.
^^Belle^^ Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 I Et Speil I En Gåte - Jostein Gaarder Kan hende jeg tar feil her, at denne ''kun'' er om sykdom (en laaang stund siden jeg leste den), men ettersom jeg husker tror jeg den handler om døden. Utrolig fin bok, det jeg husker i alle fall. Denne er det også nettopp laget film av.
Eplekake Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Veien til Karlsvogna- Dagboken til en mann hvor kona er døende av kreft. Den er i tillegg sann.
Eplekake Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Har du valgt døden som særemne eller er du pålagt å ha det? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #9 Skrevet 10. desember 2008 Idas Dans som nevnt før, definitivt! Den er nydelig og sterk.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #10 Skrevet 10. desember 2008 Det mørke lyset av Mette Newth. Handler om spedalske i Bergen. Helt forferdelig, egentlig. Jeg tror egentlig det er en ungdomsbok (?), tror søsteren min fikk den i ungdomsbokklubb. Men den er veldig, veldig bra. Helt utrolig trist. Bedøvelse av Elin Brodin. En fordel med denne boken er at den er svært kort, men helt utrolig fin. Handler om en liten jente med kreft, med en utrolig fin slutt.
Gjest Langsyne Skrevet 12. desember 2008 #11 Skrevet 12. desember 2008 Veronika vil dø - Paulo Coelho
Gjest Raptuza Skrevet 13. desember 2008 #12 Skrevet 13. desember 2008 "Vårvinder" av Francine Rivers.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #13 Skrevet 13. desember 2008 Disse bøkene handler kanskje mer om sorg enn om døden i seg selv: "Pappa er en stjerne" "Hva skal vi med stjerner nå" Noen barnebøker: "Sommerlandet" (Jeg husker ikke om denne var så trist) "Adgang til festen" "Bare skyer beveger stjernene" (Jeg husker denne som trist og god å lese) Noen bøker som nok inneholder triste historier, men er mer eller mindre fagbøker: "På talefot med døden" "Vær der for meg: om ungdom, død og sorg"
Miel Skrevet 15. desember 2008 #15 Skrevet 15. desember 2008 Muleum av Erlend Loe! (Den leser du dessuten på noen få timer)
Gjest Raptuza Skrevet 17. desember 2008 #16 Skrevet 17. desember 2008 "Glimt av neste liv" , 25 mennesker fortel om sine nær døden-opplevingar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå