Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er sammen med en mann på 49 år (jeg selv er 22) og selv om aldersforskjellen er enorm er han den beste kjæresten man kunne tenke seg! vi ble sammen for 7 mnd siden og i begynnelsen tenkte vi mye på dette med aldersforskjellen og hva folk kom til å si etc. men nå etter å ha vært sammen i over et halvt år må jeg si jeg virkelig ikke merker det store spriket i alder i det hele tatt! det var jo personen jeg falt for, ikke det at han var så mye eldre enn meg! må også si at jeg ikke på noen måte har noe "fars-kompleks" eller hva man skal kalle det, jeg hadde aldri en gang tenkt tanken på å bli sammen med en på hans alder, før jeg plutselig ble forelska! vi møttes gjennom felles bekjente, har samme fritidsinteresser og masse å snakke om!

vi er rett og slett oppover ørene forelska begge to og har mang en stund der vi bare ser på hverandre, flirer og er så glade for at vi har funnet hverandre! :rødme:

http://www.side2.no/kjendis/article1215663.ece

hvorfor er dette med så stor alderforskjell mer akseptert i kjendisverdenen enn hos oss vanlige mennesker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint for dere.

Jeg har aldri hatt sansen for eldre menn, så jeg skjønner det ikke, enten det kjendiser eller andre.

Tipper penger/innflytelse/makt osv spiller en rolle i enkelte forhold hvos den ene er mye eldre enn den andre.

Skrevet
Fint for dere.

Jeg har aldri hatt sansen for eldre menn, så jeg skjønner det ikke, enten det kjendiser eller andre.

Tipper penger/innflytelse/makt osv spiller en rolle i enkelte forhold hvos den ene er mye eldre enn den andre.

jeg har egentlig aldri heller aldri hatt sansen for eldre menn, eller for den sags skyld forstått hva unge jenter ser i menn som er mye eldre enn dem! (i dette tilfellet er det ikke penger etc som spiller inn heller, han han en helt normal jobb og sitter heller ikke på noen skjulte formuer) men dette kunne jeg bare ikke stoppe, jeg falt regelrett hodestups! :rødme:

har ikke fortalt det til foreldrene mine enda, må innrømme jeg er litt redd for hva de kommer til å si....... kjæresten min er to år yngre enn pappa :sjenert:

Skrevet (endret)

Det synes jeg var altfor stor aldersforskjell. Sorry, for meg blir det litt ekkelt egentlig, kjendis eller ikke.

Endret av *Ulla*
Skrevet

jeg har aldri likt eldre menn, aldri. Var han mer enn 10 år eldre så game over for hans del. Men så en dag, finner jeg tonen med faren til ei studie venninne. Jeg er da 28, og han 45....... Det slo ikke an hos noen, vi var sammen i 2-3 mnd før andre tvang oss fra hverandre. Jeg kan ikke si annet enn at jeg tenker på ham og savner ham ekstremt mye fortsatt. Kjærlighet er på godt og vondt, i alle former og farger.. :sjenert:

Skrevet

Synes for stor aldersforskjell er litt småkvalmt uansett om man er kjendiser eller ei. Å være sammen med en som er gammel nok til å kunne være faren min føles bare helt feil.

Skrevet

Med så stor aldersforskjell er har jo den ene så mye mer livserfaring. Om den yngste er veldig ung må denne bli akkurat som ett leketøy som man morer seg over, skjønner at det fenger men synest ikke noe om det.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

I mitt forhold er mannen min 37 og jeg 26. Vi traff hverandre igjennom felles hobby for flere år siden.

Det fungerer helt fint for oss i 5 år nå:).

Ingen av oss er kjendiser eller velstående:).

Familiene våre har akseptert dette, og vi har heller ikke mistet noen venner, så det går an;)!

Men tror det som er viktig, er at dere tenker fremover sammen. Har dere felles tanker på hvordan dere vil leve livet fremover? Du som jeg må også tenke igjennom det at vi risikerer å bli alene når vi blir eldre (hva det betyr for deg), samtidig kan mye uansett ramme oss på vår vei i livet!

Så ta tiden til hjelp,følg følelsene dine og nyt livet med kjæresten er mitt råd.

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Jeg synes det er kvalmt jeg!

En på 40 er for søren meg en gammel gubbe!

Greit nokk viss han har masse penger som time pass, men jeg NEKTER å tro at noen på noenogtjue FRIVILLIG blir sammen med en så gammel mann.

Skrevet

Greit nokk viss han har masse penger som time pass, men jeg NEKTER å tro at noen på noenogtjue FRIVILLIG blir sammen med en så gammel mann.

Deg om det. ;)

Skrevet

Jeg skjønner denne situasjonen godt. Jeg har også vært forelsket i en mye eldre mann på et tidspunkt. Han var ungdommelig og morsom tross at han var godt voksen, for å si det slik. Sexy var han også! ;)

Det var vel nettopp modenheten og selvsikkerheten som gjorde vedkommende tiltrekkende, uten at jeg har et farskompleks av den grunn. Men det var attraktivt med en stødig mann med prioriteringene i orden, uten nykkene til mennene som var på min egen alder (dette er flere år siden).

Problemet, selvsagt, blir jo hvis man får lyst på barn og den ene parten føler seg ferdig med dette, eller når familiene synes dette er et kjempeproblem. Trådstarters far kommer neppe til å like at hun har funnet seg en såpass voksen mann, og kjærestens familie kommer nok heller ikke til å like at han har funnet seg en så ung kvinne.

Men ingen vits i å lage problemer før de oppstår - ha det gøy, TS!

Med så stor aldersforskjell er har jo den ene så mye mer livserfaring. Om den yngste er veldig ung må denne bli akkurat som ett leketøy som man morer seg over, skjønner at det fenger men synest ikke noe om det.

Men det er ikke nødvendigvis slik at kun den eldre har den unge som leketøy. Kanskje er den unge nettopp tiltrukket av livserfaring. Det er ikke gitt at den unge ønsker noe superalvorlig, mens den eldre spiller med. Kanskje også den unge innser at slike forhold ikke behøver å vare, og har det gøy så lenge?

Skrevet

Frode Rasmussen er den mest ekstreme av de...han var 60 da han møtte 18 år gamle asiatiske pike, nå er hun 21, han er 63, og de venter barn sammen.

Det blir for drøyt for meg!

Men jeg har stor sans for 15 års aldersforskjell :) For eksempel kvinne på 35 møter kjekk, sporty og veltrent mann på 50. Gjerne barn i "runde to" for mannens del. Litt som Fabian Stang og Katarina Munthe. Det er sexy aldersforskjell.

Skrevet
Problemet, selvsagt, blir jo hvis man får lyst på barn og den ene parten føler seg ferdig med dette.

Ja, det kan stoppe et forhold i å gå videre. Ofte vil kvinnen ha barn dersom hun er over 30 og ikke har noen fra før, mens mannen kanskje har barn som nettopp har flyttet hjemmefra, så vil han kanskje ikke begynne på nytt med trillevogner og småbarn igjen. Da kan forholdet ta slutt før det har begynt, om man klarerer slikt tidlig.

Skrevet
I mitt forhold er mannen min 37 og jeg 26. Vi traff hverandre igjennom felles hobby for flere år siden.

Dette var jo ingen stor aldersforskjell, den er jo helt vanlig..

Skrevet
Dette var jo ingen stor aldersforskjell, den er jo helt vanlig..

Skulle til å si det samme selv. Mellom meg og samboeren er det 9 år og jeg har aldri sett på oss to som noen stor aldersforskjell!!!

Gjest Gjest_mann28_*
Skrevet

Så når du blir 40 så er du en gammel røy?

40 er da ingen alder, herregud.

Skrevet
Så når du blir 40 så er du en gammel røy?

40 er da ingen alder, herregud.

Enig.

40 er da ingen alder! Kjenner flere menn på 40 som tar seg godt ut jeg!

(Gjest_Meg_*: har du aldri fantasert om Brad Pitt e.l.? Da er du ekkel da som har fantasert om en slik "gammel gubbe" da eller? lol)

Gjest Gjest_Marjo_*
Skrevet

Hei! Jeg har ikke lest alle innleggene her, men jeg må si at folk er trangsynte og ensporet. Jeg blir rett og slett provosert av å lese mange av innleggene her. "Jeg synes det er ekkelt, Altfor stor aldersforskjell, Hva ser jenter i eldre menn, Det er kvalmt, Den yngste blir et leketøy for den eldre, osv, osv.” Jeg blir helt sjokkert. Alle disse menneskene som har skrevet dette, kan virkelig ikke vite hva kjærlighet er. Kjærlighet handler jo overhodet ikke om alder! Det handler først og fremst om interessen for hverandre – og hva den innebærer. Man er jo glad i noen, glad i PERSONEN og ikke i alderen!!!? Ingen kan noe for hvem de blir forelsket i, og å være sammen med en som er 30år eldre kan være minst like bra som å være sammen med en som er 2år eldre, like gammel eller yngre for den sakens skyld.

Ja, mange menn bruker unge kvinner/jenter som ”lammekjøtt”, noe som er helt forferdelig og kvalmt. MEN, kjærlighet er da noe helt annet! Jeg kan ikke begripe de som sier at det er ekkelt å være sammen med de som er ”så mye eldre”. De er da mennesker de også – akkurat som en som er like gammel som deg selv. Jeg blir rett og slett sjokkert over folks trangsynthet og ”dumhet”! Skjerp dere

Skrevet
Hei! Jeg har ikke lest alle innleggene her, men jeg må si at folk er trangsynte og ensporet. Jeg blir rett og slett provosert av å lese mange av innleggene her. "Jeg synes det er ekkelt, Altfor stor aldersforskjell, Hva ser jenter i eldre menn, Det er kvalmt, Den yngste blir et leketøy for den eldre, osv, osv.” Jeg blir helt sjokkert. Alle disse menneskene som har skrevet dette, kan virkelig ikke vite hva kjærlighet er. Kjærlighet handler jo overhodet ikke om alder! Det handler først og fremst om interessen for hverandre – og hva den innebærer. Man er jo glad i noen, glad i PERSONEN og ikke i alderen!!!? Ingen kan noe for hvem de blir forelsket i, og å være sammen med en som er 30år eldre kan være minst like bra som å være sammen med en som er 2år eldre, like gammel eller yngre for den sakens skyld.

Ja, mange menn bruker unge kvinner/jenter som ”lammekjøtt”, noe som er helt forferdelig og kvalmt. MEN, kjærlighet er da noe helt annet! Jeg kan ikke begripe de som sier at det er ekkelt å være sammen med de som er ”så mye eldre”. De er da mennesker de også – akkurat som en som er like gammel som deg selv. Jeg blir rett og slett sjokkert over folks trangsynthet og ”dumhet”! Skjerp dere

Jeg er helt enig. Selv er det 19 år mellom forloveden og meg, og vi elsker hverandre mer enn jeg ante var mulig. Alderen? Pføy. Den tenker hverken vi, familiene våre eller vennene våre på lenger. Overhodet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...