Gjest Gjest_mann_* Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Er du en typisk kvinnekvinne? Eller ligger du rundt som en mann og snakker som en bryggesjauer?
Ciara Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 De fleste befinner seg nok et sted mellom disse motpolene du beskriver.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Absolutt. Går elegant kledd, trener, drikker ikke mer enn et par-tre glass vin på fester, banner ikke, røyker ikke, snuser ikke, dominerer ikke med albuer på jobb og holder en forsiktig profil. En skikkelig kvinne-kvinne med andre ord.
Gjest Mannemann ;) Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Absolutt. Går elegant kledd, trener, drikker ikke mer enn et par-tre glass vin på fester, banner ikke, røyker ikke, snuser ikke, dominerer ikke med albuer på jobb og holder en forsiktig profil. En skikkelig kvinne-kvinne med andre ord. Nesten perfekt, bortsett fra at du jobber. En skikkelig kvinnekvinne har så sterkt mors- og omsorgsinstinkt at hun er lykkeligst når hun er hjemme og steller for barn, mann og hus.
Bellatrix Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Tja, kanskje det. Er glad i å lage mat, røyker ikke, snuser ikke, drikker ikke mer enn kanskje ett glass vin en sjelden gang, banner ikke, men jeg sminker meg sjelden, pynter meg ikke hver dag og driter i om genseren jeg har på var på moten i fjor.
Gjest Gitte Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Neei... Hvis det som står ovenfor her er kriteriene for å være kvinnekvinne er jeg nok ikke det.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Absolutt. Går elegant kledd, trener, drikker ikke mer enn et par-tre glass vin på fester, banner ikke, røyker ikke, snuser ikke, dominerer ikke med albuer på jobb og holder en forsiktig profil. En skikkelig kvinne-kvinne med andre ord. Grunnen til at jeg spør er at det er svært sjelden jeg møter kvinnekvinner i Norge. Jeg bor i Oslo og generellt kler kvinner seg lite feminint. I tillegg har kvinner i Norge en tendens til å være altfor fulle og gutteaktige i væremåten. Jeg merker at konstrasten er svært stor sammenlignet med kvinner fra feks: søreuropeiske og søramerikanske land.
Gjest Elfrida Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Jeg er en kvinne, det holder for meg. Dobbelt opp blir litt mye.
Gjest fishy Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Jeg er en kvinne, det holder for meg. Dobbelt opp blir litt mye. Samme her. Godt sagt, forresten:)
Gjest Tigress Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Nei, trur ikkje det, nei. Eg brukar sminke mest kvar dag, men det er det: eg orkar ikkje fryse i skjørt og tynne sko, eller med djupe utringningar, eg vil ha det godt og varmt og helst komfortabelt også - elskar å gå i høghælte sko, men gjer det aldri då det er viktigare for meg å kunne springe, og høge hælar vrækar knea mine. Svær i kjeften er eg og. Men full, det er eg sjeldan.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 Nei, trur ikkje det, nei. Eg brukar sminke mest kvar dag, men det er det: eg orkar ikkje fryse i skjørt og tynne sko, eller med djupe utringningar, eg vil ha det godt og varmt og helst komfortabelt også - elskar å gå i høghælte sko, men gjer det aldri då det er viktigare for meg å kunne springe, og høge hælar vrækar knea mine. Svær i kjeften er eg og. Men full, det er eg sjeldan. Ja,det er jammen rart at ikke norske kvinner går lettkledd og viser hud slik som sine sydeuropeiske søstre.... Vil du virkelig ikke fryse vettet av deg og få dobbeltsidig lungebetennelse og ødelagt ankelt pga stilettbruk på glatten og utringning ned til navelen????! :gjeiper: da er du da ingen kvinne-kvinne. Av og til lurer jeg på om menn noen ganger bryr seg om hvilke konsekvenser det kan få å kle seg som en "kvinne". Det viktigste er visst å være sexy,dvs lettkledd,uansett årstid. At menn selv kler på seg vinterstid men forventer at kvinner kler av seg,fryser og blir forkjølet er bare å gratulere
Cata Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Er du en typisk kvinnekvinne? Eller ligger du rundt som en mann og snakker som en bryggesjauer? Nei
Olive Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Jeg kler meg ultrafeminint, og har noen jentete interesser. Men i følge kriteriene nevnt i denne tråden er jeg likevel ingen kvinne-kvinne, ettersom jeg drikker masse, snakker som en bryggesjauer og gjør generelt veldig mye ut av meg selv. Så jeg er visst manne-kvinnen, og det er helt greit
Gjest *Ulla* Skrevet 22. november 2008 #14 Skrevet 22. november 2008 Ja, etter min definisjon er jeg kvinnekvinne. Iallefall på de aller fleste områder.
Nabodama Skrevet 22. november 2008 #15 Skrevet 22. november 2008 Jeg kler meg ofte i skjørt og kjoler, bruker høye hæler så godt som alltid, sminker meg hver dag selv om jeg er hjemme. Så jeg er feminin sånn sett. Men i tankemåte og væremåte er jeg mer direkte enn kvinner er kjent som. Jeg har heller ikke sans for detaljer (bryllup, interiør osv), har lite interesse for barn generelt, jeg liker raske biler, liker ikke typisk dametrening som spinning og aerobic, trener styrke i stedet. Drikker ikke øl, liker vin bedre, og er så og si aldri full. Hater snus, men røyker.
Lenemor Skrevet 22. november 2008 #16 Skrevet 22. november 2008 Jeg sminker meg hver dag, er nøye med huden, kan gå i skjørt og heler( ikke kjempe høye), flink på kjøkkenet om jeg har noen å lage mat til. MEN så har jeg en del laster som ikke er spes kvinnelige. Jeg drikker meg ofte for full(uff da), prater som en bryggesjauer og liker biler...
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #17 Skrevet 22. november 2008 Er du en typisk kvinnekvinne? Eller ligger du rundt som en mann og snakker som en bryggesjauer? Er nok både og. Men jeg har merket meg at for mange menn finnes det kun svart/hvit verden!
Blåbæret Skrevet 22. november 2008 #18 Skrevet 22. november 2008 Jeg er begge deler. Liker å kle meg feminint til tider, mens andre ganger er jeg litt mere "shabby" i stilen. Har høye heler og joggesko, jogge bukser og flotte kjoler. Jeg har som regel alltid maskara og eyeliner men sminker meg mere om jeg skal noe spesielt. Jeg steller også håret deretter. Jeg banner av og til, drikker meg full av og til, fiser og raper av og til. Jeg kan bli skitten på hendene om jeg føler for det, men prøver å ha velstelte negler. Så jentejente noen ganger og guttejente andre ganger.
Gjest Lancelotte Skrevet 22. november 2008 #19 Skrevet 22. november 2008 Kvinnekvinne mjaa.. hva legger man i det da? Jeg har hørt av venner at jeg er mannen i forhold og har tankegangen til en mann (hva nå enn det skal bety?) Jeg bruker sminke, kler meg pent, og liker å ta meg godt ut, og liker å lage mat. Det er vel det nærmeste kvinnekvinne jeg kommer. Ellers er jeg et skikkelig rotehue, har ingen forkjærlighet for barn, banner rett som det er, røyker, drikker meg drita, raper... huff nå ramser jeg jo bare opp dårlige kvaliteter her Nei, men alså, jeg liker best gutter, henger mest med gutter og har vel blitt deretter
Gjest StoreSky Skrevet 22. november 2008 #20 Skrevet 22. november 2008 Jeg er humørsjuk, sminker meg, liker interiør, shopper gjerne, legger brukte bomullspinner igjen på badet, liker god og sunn mat, lager gjerne maten, er organisert hjemme og på jobb, jobber i et kvinneyrke, bryr meg om (over-)vekten, leser damemagasiner, ser på litt reality, henger på Kvinneguiden, snakker gjerne om følelser/psykologi/etc, åpen for alternativ medisin, pynter meg i feminine kjoler og sko til fest. etc etc. Men jeg banner, drikker for mye, liker best action-filmer, hater chick-flicks, hører på "hard" musikk, går med boots og jeans til hverdags, kan skru møbler/hyller/lamper, kjøper musikk og filmer, har konsert-plakater på veggen, hater å vaske opp og gjøre rent, er rett frem i talemåten min, hater dilling og føleri og stutring og furting, har mer sexlyst enn mannen, er interessert i historie (esp vikingtiden, 2. verdenskrig) etc. etc. En herlig blanding med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå