Gjest bursdagsjenta Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Jeg har bursdag snart og da må det kaker til. Tenkte det kunne være en morsom vri og lage små "porsjonskaker" (ala slike man får på restuant) istedet for store... Har tenkt å lage ostekake eller gulerotkake i slike små varianter... Kan det gå å lage disse på et muffinsbrett, eller vil jeg slite med å få de ut?? Ser for meg at jeg kan løfte kakene ut dersom jeg kler formen med papir... Noen forslag til hvor jeg event kan finne runde små former (som gjerne ikke koster en formue...) Finnes det ikke noe ala pepperkakeformer jeg event kan bruke? (vil helst ha små runde)
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Jeg ville lagd store kaker og stikket dem ut en og en, med noe ala pepperkakerformer. Vet det selges, men ikke sikker på hvor. Ville sjekket på jernia og traktøren eller andre caca- forhandlere.
Gjest bursdagsjenta Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Har sjekket både Jernia og Traktøren. (google er min venn ) Tenkte også på å stikke ut, men da blir det endel som går til spille.. Planen var å prøve gjøre det lettest mulig.. Hmm, må ta meg en tur å se hva jeg kan finne på.
Crash Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Kanskje du får noen ideer her? Porsjonskaker
venus_ Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 (endret) Jeg kan tenke meg at det beste er å lage de i slike muffinsformer av aluminium. Kan kjøpes på feks Meny. Skal du lage feks gulerotkake kan du lage de på muffinsbrett, bare du passer på å bruke nok formfett. Men ville ikke lagd ostekake og andre kaker som ikke skal stekes i slike former. Endret 22. november 2008 av venus_
Gjest bursdagsjenta Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Jeg fant, jeg fant! Kom på at det ligger en butikk i Torggata, Riise & GG Storkjøkken. Var innom der og fant slike bakeringer som det vist nok heter. (er som pepperkakeformer, bare litt mer solide i formen og høyere kanter) juhu, nå blir det fest med småkaker
Gjest Gjest_Sølvi_* Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Et annet alternativ hvis man ikke har muligheten til å få tak i ferdige former, er å bruke litt stive plastark som man taper godt. Type ala "overheadark" eller noe slikt. Man kan jo selvfølgelig ikke steke de, men flott hvis man skal "bygge" Har brukt slike både til posjonskaker, og når jeg skal "bygge" en kake høyere enn formene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå