Lille Rosa Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Hei Vi har nå funnet inn/utmarsj til kirken (endelig!) . Det som nå er problemet (fortsatt) er å finne 2 sanger som skal spilles/synges iløpet av vielsen. Det skal kun være orgel og bør være en sanger som er lette å synge. På en annen side så er det visst vanlig i den kirken vi skal gifte oss i at orgelet spiller med på disse sangene (har skjønt dette ikke alltid gjøres på salmene/sangene), så det er ikke krise om ikke alle synger med siden det da ikke kommer til å høres så godt uansett. Men vi klarer virkelig ikke å finne noen fine sanger vi kan ha!! Vi skal gifte oss i utlandet så er heller ikke så lett å få hjelp av kirken siden de ikke kjenner til norske sanger. Vi vil gjerne ha søte sanger (som ikke er så gudete!) som ikke har for mange vers (...) og kan spilles på orgel. Det er ikke aktuelt med Å leva det er å elska og Kjærlighet fra Gud.. Noen som har forslag?? Hvilke sanger skal dere ha?
samie Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Vi skal ha "danse mot vår" og "vi skal ikkje sova bort sumarnatta". To nydelige sanger. Skal ha solist pluss en som spiller piano og muligens en som spiller fiolin. Ellers er "mitt hjerte er ditt" en utrolig fin sang
Mo9qa Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Er usikker på om du mener salmer her? Eller vanlige sanger? Er vel en "regel" på at man skal ha 2 - 3 salmer i løpet av vielsen... "Deg å få skoda" er veldig fin, samt "Bred dina vida vingar"... "Gje meg handa di ven" er vel også godkjent som salme nå, og den er jo nydelig
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Er usikker på om du mener salmer her? Eller vanlige sanger? Er vel en "regel" på at man skal ha 2 - 3 salmer i løpet av vielsen... "Deg å få skoda" er veldig fin, samt "Bred dina vida vingar"... "Gje meg handa di ven" er vel også godkjent som salme nå, og den er jo nydelig Jeg er veldig up for salmer som ikke er så "gudete"... Gje meg handa di ven er jo kjempefin, men passer ikke den best til begravelser...? :klø: Flere tips til salmer som ikke er så veldig gudete er bra
Mo9qa Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Gje meg handa di ven er jo kjempefin, men passer ikke den best til begravelser...? Den blir nok gjerne brukt til begravelser, men jeg synes den kan passe til bryllup også jeg da Det er ingen ting i teksten som tilsier at den bare passer til sorg - og den er så vakker at jeg har lyst til å bruke den i vårt bryllup i hvert fall... "Kjærlighet fra Gud" brukes jo også i begravelser, men den synes jeg passer best i bryllup...
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Tror vi skal ha Guds godhet sang i sinnet, og muligens Din hånd i min. Den siste salmen er ganske ny, så vet ikke helt om vi skal ha den.. Er liksom best om folk kan synge den, ellers blir det litt rart. Men den er nydelig Et tredje alternativ for oss er Deilig er jorden. En helt nydelig sang som de fleste kan Nytter liksom ikke at teksten er flott hvis ingen synger... Får øve sammen med noen i familien på Din hånd i min... Den er utrolig vakker
Gjest Raptuza Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Hvorfor vil du ikke ha sanger med Gud i når du velger å gifte deg i kirken??
Lille Rosa Skrevet 23. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2008 Hvorfor vil du ikke ha sanger med Gud i når du velger å gifte deg i kirken?? Vi skal forsåvidt gifte oss i en protestantisk kirke, men det er ikke snakk om at det ikke kan være ordet Gud i sangen.. Men jeg syns det blir helt feil å synge at "vi elsker Gud" når vi ikke er kristne. Hadde vi skulle gifte oss i Norge, så hadde vi giftet oss i "vanlig" kirke, men hadde også da valgt salmer/sanger som ikke er veldig "gudete". Det finnes jo alternativer og hver sin smak selv om man skal gifte seg i kirken..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå