Gå til innhold

Noen fra Hallingdal her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg i hallingdal neste sommer, men aner ikke hvilke leverandører jeg bør bruke! Hvor bør jeg for eksempel bestille bryllupskake, mat (vi vil bestemme meny selv og skal ikke være på hotell) og brudebukett! Noen med erfaring her?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Var og så litt på gamle sider og så dette innlegget ditt... litt seint? :oops:

Skal gifte meg i Nesbyen nå i september. Vi har festen på Næringstunet på Nesbyen, der ordner de med mat til oss.

Bryllupskake er bestilt på Gol bakeri og konditori, men de har visst noe i Nesbyen også (vet ikke hvor i Hallingdal dere skal gifte dere). Blomster står Karis Plantebu på Nes for. Fotograf blir på Gol (Skredegård). Vi bor ikke i Hallingdal, så vi har måtte støtte oss på anbefalinger fra andre - håper det går bra likevel...

Skrevet

Vi skal ha bryllupet på Hallingdal museum, så derfor må vi bestille mat og alt annet selv. Siden vi heller ikke bor i Hallingdal så må vi følge andres anbefalinger... Jeg har også funnet ut at jeg vil bestille brudebukett på Kari's plantebu (Janne som jobber der lager visstnok spennende og originale brudebuketter). Men bryllupskaken har jeg ingen anelse om. Var det dyrt på GOl bakeri og konditori? Fikk dere bestemme mye selv?

Hva med transport? Vi tenkte på hest og kjerre... Noen tips der? Og hva med overnatting for dere selv og gjester?

Gjest Anonymous
Skrevet

Har dere spurt om dere får holde bryllupet på museet? Vi spurte (før jul), men fikk beskjed om at de ikke hadde brylluper der lenger. Går ut fra at du mener folkemuseet på Nesbyen...

Tror Janne er veldig flink - hun skal lage min brudebukett også. Hun var dessverre på ferie da vi var der for å ordne ymse ting, så vi må diskutere buketten på telefon, men stoler på at det går bra. Vi fikk låne masse bøker med bilder av buketter, også et album med takkekort fra tidligere brudepar.

Bryllupskaken kostet ca 1400,- (med brudeparet på toppen) + 300 kroner i depositum for et stativ å ha det på ("vindeltrapp"-formet). Vi fikk bestemme ganske mye selv - utseende, pynt, farger, osv. Vi ble i alle fall fornøyd, men vi valgte en ganske tradisjonell kake. Hvis dere ønsker noe mer spesielt så vet jeg ikke hvordan de er på det, men det går jo an å høre med dem. Finnes som sagt også en leverandør av kaker i Nesbyen, men klarer ikke komme på hva de heter...

Vi har en veteranbil som vi skal ha til transport av oss. Finnes helt sikkert noen som kan tilby hest og kjerre. Men er dessverre ikke så kjent at jeg vet om noen... Kanskje du kan høre med noen fra Nes når du skal ordne noe av det andre?

Vi har som sagt festen på Næringstunet, der er det et anneks med overnattingsmuligheter til gjestene våre. Vi har leid hele (23 rom), de gjestene vi ikke får plass til der kommer til å bo på Thoen hotell, som er i nærheten. Vi selv prøvde å bestille rom på Per's for bryllupsnatta - det kan ikke anbefales med mindre dere har tenkt å bo der fredag-søndag med middag (ikke så veldig aktuelt den helga, kanskje???) - se her for et tidligere innlegg. Det blir lang tur om natta for oss til Golsfjellet, men her er det flere hoteller å velge i. Så er det et hotell på Ål som skal være koselig. På Nes er det Thoen og Østenfor, men de er vel ikke akkurat luksushoteller. Ranten på Myking, kanskje? Eller sjekk nettsidene til Nesbyen eller hallingweb.

Lykke til!

Skrevet

Takk for tipsene!

Jeg skal undersøke om det går ann å bestille annekset på næringstunet selv om vi ikke skal ha bryllupet der. Får håpe de er samarbeidsvillige. Mht. museet (det på Nesbyen): Vi snakket med museet i sommer, og fikk beskjed om at de nå hadde åpnet igjen for utleie, men til en litt høyere pris. Prisen nå er 3000,- pr. dag (men vi fikk bestilt det fredag til søndag for 4500,-! På den måten kan vi dekke på dagen før og hente gaver ol. søndag).

Når det gjelder overnatting er min kjære litt lei av hotell (han jobber på et hotell...) så jeg syntes faktisk Hagale gjestegård så ut som et godt alternativ til bryllupsnatta. Den gamle stilen vil jo i tillegg passe godt inn etter en kveld på et museum. Har du sett rommene? Er de koselige?

Jeg er glad jeg har et helt år på å planlegge dette bryllupet, for det utrolig mye å huske på!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror nok dere kan bestille annekset for overnatting selv om dere ikke har festen der - mener jeg har sett at de står oppført på noen nettsider som overnattingsmulighet i Nesbyen.

Har ikke sett rommene på Hagale, men det ser veldig koselig ut utenfra, i alle fall.

Kjekt at dere får ha bryllup på museet. Vi tenkte som sagt også på det, men håper vi får en bra fest på Næringstunet.

Det er mye som skal planlegges, men det er morsom planlegging, synes jeg i alle fall. Nå er det kun få uker igjen til vi gifter oss, og jeg gleder meg! Lykke til med planleggingen deres!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...