CeeCee Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Ble nettopp oppringt av en med utenlandsk opprinnelse. Han snakket sånn noenlunde bra norsk. Innledet med at jeg hadde vunnet plass ved siden av Arne Hjeltnes på Holmenkollen OL... Allerede da anet jeg ugler i mosen, men lot han snakke videre.. I fbm. Holmenkollen OL ville de gi barn med handikapp muligheten til å delta. For at de skulle få være med lurte han på om jeg ville støtte dem med 3oo og etteellerannet beløp. Jeg sa jeg ikke var interessert. Uten å si noe mer la han bare på.... Sriver dette fordi jeg lurer på om det er noen som prøves seg på en svindel? Kan dette være reelt? Jeg aner ugler i mosen. Synes også at det er morlskt forkastelig at noen bruker handikappede barn som middel i en svindel! (Hvis det er en svindel da...) Skriver også for å advare andre om en mulig svindel....
Hanselot Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Hei, Ikke for å være slem med deg spesifikt altså, men jeg forstår nå hvorfor folk kan bli lurt av sånne ting, når andre til og med spør om noe som dette er kan være lureri. Dette er skremmende åpenbart spør du meg.
CeeCee Skrevet 22. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2008 Ja, er jo klar over at det var svindel, for jeg har aldri hørt om Holmenkollen OL.. Men jeg fulgte ikke så godt med når han snakket og han sa det var et show... Er ikke sikker på om han kalte det for "Holmenkollen OL" engang.. Jeg hadde jo visst om det var OL i Norge da.... Jeg er ikke så naiv at jeg hadde gått på det altså. Ville bare advare andre som kanskje er litt mer naive enn meg... Hehe!
Saeria Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Jeg tenker svindel og lureri. Har du mulighet til å få vite hvilket nummer personen ringte fra? I såfall ville jeg fått det, søkt på telefonkatalogen.no og vurdert å gi beskjed til onkel.
Gjest *Ulla* Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Hørtes jo helt merkelig ut, kan ikke tro at noen virkelig lar seg lure av det?
CeeCee Skrevet 22. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2008 Jeg tenker svindel og lureri. Har du mulighet til å få vite hvilket nummer personen ringte fra? I såfall ville jeg fått det, søkt på telefonkatalogen.no og vurdert å gi beskjed til onkel. De ringte på hustlf, og je har ikke nummerviser på den.... For det jeg vet så kunne det vært delvis sant. Dvs. at det fatktisk er et show på Holmenkollen (før den rives), men jeg bor ikke litt i nærheten engang, så det kan jeg ikke vite. Resten forsto jeg var oppspinn. Forsto også at det var svindel fordi han ikke sa hva han het og han ikke hadde noe firma eller organsisasjon han ringte fra... Angrer på at jeg ikke stilte noen skikkelig kritiske spm til tullingen for så å skjelle han ut.... Lurer på om Arne Hjeltnes hadde vært noe særlig glad for å bli brukt slik.... :O
Saeria Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Har man vunnet noe man ikke har meldt seg på til, så er det sannsynligvis tøys og tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå