knusta Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 (endret) Hei. Mange snakker om gleden ved jula. Hva de skal gjøre og hva de gleder seg til. Fantastisk. Det som har vært flott å dele er hvorfor. Hvorfor er vi så glade i jula? For meg....? Det gir meg en vidåpen mulighet til å sette pris på andre mennesker. Både de som er rundt meg og de som var. Blant annet. Noen andre? Innlegget er endret iht KGs regler. Kari, mod Endret 22. november 2008 av Kari
mia83 Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Jeg er så glad i jula fordi det er en så koselig tid! Koser meg med familien min, og jeg liker også veldig godt å gå rundt og kjenne på stemningen. Synes det er koselig å gå rundt på kjøpesenteret i "julekaoset" og bare kjenne på det at nå er det snart jul... Kjøper julegaver tidlig så jeg skal ha god tid til å finne en fin og gjennomtenkt gave som jeg håper mottakeren vil sette pris på. Det er koselig å glede andre! Stemningen lille julaften er helt vidunderlig! Når vi pynter treet... setter oss ned i ei julepyntet og grønnsåpeduftende stue og ser på Grevinnen og hovmesteren... Og selve julaften.. Så mye av julemagien for meg er stemningen, følelsen av at det er jul, følelsen av å ha det godt sammen med familien og tenke på hvor heldig man faktisk er som har det så bra! :rødme:
knusta Skrevet 23. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2008 Mia83, Flott beskrivelse. Kunne skrevet det samme selv. Inviterer gjerne folk inn i stemningen. Et par venner har også oppdaget den. Så det smitter!
Minnimor Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Da jeg var liten var jula mer magisk enn enn den er nå (jeg er 21). Da var det stille rolige kvelder med en mor som laget nisser, julekalendere og annen julepynt. I barnehagen og på barneskolen ladet vi opp til jul med juleverksted, julefortellinger o.l., og på juleaften sto plutselig juletreet ferdigpyntet i stua En stund mistet jeg helt følelsen av av jula var magisk, så det er vel kanskje derfor jeg prøver så hardt for å forsikre at jula blir magisk nå for tiden. Noe som iallefall må til for at jula skal bli magisk er: - Tradisjoner (f.eks. samme program som alltid på juleaften) - Julefilmer - Julepynt - Julemat, julegodteri og juleklementiner, gløgg og grøt og kakebaking - Å planlegge, kjøpe og pakke inn gaver til familien min. Det er viktigere at jeg gir enn at jeg får. Det er kjempefint å se at gavene jeg har brukt mye tid på å planlegge og få tak i blir satt pris på. - Det viktigste er imidlertid at jeg og kjæresten min drar hjem til jul og er der med familie og venner og slapper av og har det fint sammen. Selv om jeg altså trenger hjelpemidler for å få julestemning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå