Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 To kollegaer (gift på hver sin kant) har hatt en seksuell og følelsesmessig affære, men det tok slutt da en av dem fikk dårlig samvittighet og fortalte sin partner. Den ene har hatt en lengre ferie og skal snart tilbake på jobb. Hva er sannsynligheten for at de vil fortsette å ha de samme følelsene som før ferien? Hva er sannsynligheten for at de vil begynne å flørte igjen, selv etter å ha gjennom gått helvete på hjemmebane? Ingen av dem er villig til å slutte i jobben.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Huff, jeg vet ikke hva jeg skal svare annet enn at sånne ting gjør meg kvalm
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 La dem bare olde på. Når ektefellene ikke gidder å forlate dem, så er jo alt greit eller`?
Gjest tit4tat Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Jeg hadde nok blitt litt pissed, om jeg hadde en affære med noen, og så gikk hun for å sladre. Det er jo ikke da helt utenkelig at det sprer seg til kjæresten min, da lissom? Nå har jeg ikke noen fast dame, så jeg står jo fritt til å kaninkose med hvem jeg vil, men allikevel tenker jeg at dette på en måte var et alvorlig tillitsbrudd? Spesielt når en gift elsker også risikerer mye på hjemmefronten, mener jeg?
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Etter egen erfaring, veldig sjeldent. Jeg har selv en samboer som er bettat av en kollega, flyttet fra meg for så å komme tilbake. Nå er det på an igjen gitt. Så nå er det nok....
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Vi har også en kollega, han er leder på avdelingen, gift med tre barn. Han pendler hver uke, og er hos konen og barna i helgene. Han har i alle år hatt affærer med gifte kvinner og single kvinner fra selskapet. Han er såkalt snill, oppriktig, har integritet, typisk familiefar, osv. men likevel gjør han altså dette mot sin kone litt utenfor Oslo... Konen er mentalt ustabil men hun liker å bo i huset alene uten at mannen er der hver dag. De har et dårlig ekteskap, men ingen vil skille seg. Mannen vil ikke skille seg fordi han ikke vil at barna skal ha skilte foreldre som han selv hadde. For en dårlig fasadegrunn! Folk på jobben synes det er kvalmt hvordan han byter kvinner fra arbeidsplassene hele tiden. Konen er knust, og tilgir gang på gang. Den utro mannen er i 50årene og skal begynne å jobbeutenlands..uten kona! Men skilles, nei, se det skal de ikke. Alt for fasaden. Hurra!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 To kollegaer (gift på hver sin kant) har hatt en seksuell og følelsesmessig affære, men det tok slutt da en av dem fikk dårlig samvittighet og fortalte sin partner. Den ene har hatt en lengre ferie og skal snart tilbake på jobb. Hva er sannsynligheten for at de vil fortsette å ha de samme følelsene som før ferien? Hva er sannsynligheten for at de vil begynne å flørte igjen, selv etter å ha gjennom gått helvete på hjemmebane? Ingen av dem er villig til å slutte i jobben. Kunne nesten vært min x-kone dette. Hun hadde flere elskere på jobben. Samboende eller gifte menn fordi det angivelig var tryggest. Hun ville heller ikke avslutte disse forholdene men var stadi gpå jakt etter mer oppmerksomhet og ny spenning. Familien (meg og våre to barn) var ikke spennende nok Tror nok det er en viss sannsynlighet for at flørten fortsetter. Dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Om man virkelig vile jobbe med forholdet til partneren er det første man burde gjøre å slutte i jobben. Om man ikke er villig til å ofre jobben for å gjøre opp for sine feilseg mener jeg at man heller ikke er interessert nok i å rydde opp etter seg og fokusere på ekteskapet. Har man hatt et forhold og ønsker å fortsette ektreskapet må man være innstillt på å gjøre alt som man kan for å få den man er gift med til å føle seg trygg. Man har jo vist allerede at man ikke er til å stole på, så da må det sterkere tiltak til verks for å gjøre det klart at dette ikke vil skje igjen.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Om man virkelig vile jobbe med forholdet til partneren er det første man burde gjøre å slutte i jobben. Om man ikke er villig til å ofre jobben for å gjøre opp for sine feilseg mener jeg at man heller ikke er interessert nok i å rydde opp etter seg og fokusere på ekteskapet. Har man hatt et forhold og ønsker å fortsette ektreskapet må man være innstillt på å gjøre alt som man kan for å få den man er gift med til å føle seg trygg. Man har jo vist allerede at man ikke er til å stole på, så da må det sterkere tiltak til verks for å gjøre det klart at dette ikke vil skje igjen. Nettopp. Men dette var dessverre ikke aktuelt for min x. Hun mente at hennes handlinger hadde ødelagt for mye for henne:) At hun ikke klarte å gå tilbake. Hun fortsatte derfor flørten og for meg var det da bare en vei videre. Uten henne. Dessverre
Nabodama Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 Jeg hadde nok blitt litt pissed, om jeg hadde en affære med noen, og så gikk hun for å sladre. Det er jo ikke da helt utenkelig at det sprer seg til kjæresten min, da lissom? Nå har jeg ikke noen fast dame, så jeg står jo fritt til å kaninkose med hvem jeg vil, men allikevel tenker jeg at dette på en måte var et alvorlig tillitsbrudd? Spesielt når en gift elsker også risikerer mye på hjemmefronten, mener jeg? Hva med tillitsbruddet en begår når en er utro? Vil tro det er mer alvorlig enn at en av partene får dårlig samvittighet og forteller ektefellen. En skal ikke forvente for mye av en utroskapspartner, det er å være naiv. En kan jo også la være å risikere hjem og familie, ikke sant? En har selv begitt seg ut på risikoen.
Nabodama Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Om man virkelig vile jobbe med forholdet til partneren er det første man burde gjøre å slutte i jobben. Om man ikke er villig til å ofre jobben for å gjøre opp for sine feilseg mener jeg at man heller ikke er interessert nok i å rydde opp etter seg og fokusere på ekteskapet. Har man hatt et forhold og ønsker å fortsette ektreskapet må man være innstillt på å gjøre alt som man kan for å få den man er gift med til å føle seg trygg. Man har jo vist allerede at man ikke er til å stole på, så da må det sterkere tiltak til verks for å gjøre det klart at dette ikke vil skje igjen. Enig i dette. Er man ikke villig til å slutte i jobben, så vil man ikke nok.
Gjest Fliss Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Jeg tror nok det går greit - så lenge man vet at ektefellen vet om forholdet .. da har man argusøyne på seg og en hjemme som er ekstra observant. Det er bare SÅÅ vanvittig mye utroskap i arbeidslivet at jeg slutter aldri å bli overrasket .. Det paret som TS forteller om her har ihvertfall mye større sjanse til å kutte ut enn alle de som har totalt uvitende ektefeller på hjemmebane .. Og de er det mange flere av, desverre. Utroskap foregår og det kommer til å fortsette å foregå i stadig større skala, tror jeg. Vi har et liv som bare krever mer og mer av oss, vi skal strekke til både hjemme, med venner, trening og ikke minst på jobb. Jeg vet at endel av de som er utro gjør det for å få bekreftelse for at de fremdeles er attraktive .. Hjemme er det hverdagen som råder og romantikken glimrer ofte med sitt fravær. Svært mange tar partneren mer eller mindre for gitt - og da er man uten å ville det med på å skyve vedkommende rett i armene på en annen person.
Gjest adriana27 Skrevet 23. november 2008 #14 Skrevet 23. november 2008 Vi har også en kollega, han er leder på avdelingen, gift med tre barn. Han pendler hver uke, og er hos konen og barna i helgene. Han har i alle år hatt affærer med gifte kvinner og single kvinner fra selskapet. Han er såkalt snill, oppriktig, har integritet, typisk familiefar, osv. men likevel gjør han altså dette mot sin kone litt utenfor Oslo... Konen er mentalt ustabil men hun liker å bo i huset alene uten at mannen er der hver dag. De har et dårlig ekteskap, men ingen vil skille seg. Mannen vil ikke skille seg fordi han ikke vil at barna skal ha skilte foreldre som han selv hadde. For en dårlig fasadegrunn! Folk på jobben synes det er kvalmt hvordan han byter kvinner fra arbeidsplassene hele tiden. Konen er knust, og tilgir gang på gang. Den utro mannen er i 50årene og skal begynne å jobbeutenlands..uten kona! Men skilles, nei, se det skal de ikke. Alt for fasaden. Hurra! Der var du igjen ja. Synes du høres grisebitter ut! Har ikke tanken streifet deg at ekteskapet, og hun, kanskje ikke er så ille som han sier? Det høres jo ut som om du er kjempevillig til å hoppe inn og overta han på tross av at du vet hvordan han holder på, kan du da klandre kona for at hun vil ha han?
Gjest adriana27 Skrevet 23. november 2008 #15 Skrevet 23. november 2008 Jeg hadde nok blitt litt pissed, om jeg hadde en affære med noen, og så gikk hun for å sladre. Det er jo ikke da helt utenkelig at det sprer seg til kjæresten min, da lissom? Nå har jeg ikke noen fast dame, så jeg står jo fritt til å kaninkose med hvem jeg vil, men allikevel tenker jeg at dette på en måte var et alvorlig tillitsbrudd? Spesielt når en gift elsker også risikerer mye på hjemmefronten, mener jeg? Det ville vært til pass for deg om du har en så egoistisk tankegang. Hvorfor skal noen være lojal mot deg når du er så illojal mot kona di? "Alvorlig tillitsbrudd"... L O L !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå